Wat moet je hier nu mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Re: Wat moet je hier nu mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:04

Twinklebel schreef:
laartjuh schreef:
Gaat het niet allemaal te snel? Misschiend dat als je langzamer opbouwt dat het duidelijker voor paardjelief is? (weet niet hoelang je al bezig bent?).
Vooral jonge paarden exploderen graag als dingen te snel gaan voor ze, vandaar vraag ik het.

Het paard liep voor haar blessure L1 met winst, nu mag ze alleen maar om de dag 2x4 minuten rechtuit draven. Ze weet gewoon niet wat ze met haar energie aan moet en explodeert als ze mag draven. Ik denk eerder dat het voor haar psychisch te langzaam gaat.

Ow vandaar, heb ik overheen gelezen Bloos Is grondwerk niet iets dan? Hou je je paard mentaal mee bezig.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:04

Wat een actie, logisch dat je haar eerst gaat longeren Haha!. Mooi setje ook.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 21:05

laartjuh schreef:
Ow vandaar, heb ik overheen gelezen Bloos Is grondwerk niet iets dan? Hou je je paard mentaal mee bezig.

Los mag ze al helemaal niet, dan bokt rent en draait ze zichzelf helemaal kreupel.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:06

Twinklebel schreef:
laartjuh schreef:

Los mag ze al helemaal niet, dan bokt rent en draait ze zichzelf helemaal kreupel.

nare situatie, Ach gut, Ze kan wel mooi bokken Vork

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 21:22

Wat een draakje Haha!

Vind het wel een heel leuk paardje. Wat jammer dat het even allemaal niet wilde met gewrichten en al.
Maar nu dus weer lekker aan de slag? Lachen

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 22:45

Mooi dier!

Lijkt mij wel lastig, als je paard zo uit z'n dak gaat in een niet afgezette longeercirkel en je hebt er dubbele lijnen aan.
Of zie ik dat nou goed en had je het in eerste instantie (foto 2) niet dubbel aan het bit vastzitten?

Nogmaals, is persoonlijk hoor, maar ik zou tot de ergste gekkigheid eraf is met een enkele lijn en longeerbitstukje (of dergelijke constructie) longeren en daarna pas de dubbele lijnen eraan. Tenslotte kan je toch pas fijn aan het werk wanneer je paard klaar is met idioot doen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 00:13

Oei wat een draak, die kan bokken zeg!!!
Wel moedig dat je er toch opstapt, en idd een protector...
Geen overbodige luxe!

lolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 02:03

jeetje wat kan die uit der dak gaan Tong uitsteken
wel een heel mooi paard!!

als ze niet los mag is het misschien een idee om der mentaal bezig te houden met vd zoals kusje geven, lachen, voet optillen en dat soort dingen kan ze allemaal gewoon bij stilstaan Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 05:56

Mulan schreef:
Mooi dier!

Lijkt mij wel lastig, als je paard zo uit z'n dak gaat in een niet afgezette longeercirkel en je hebt er dubbele lijnen aan.
Of zie ik dat nou goed en had je het in eerste instantie (foto 2) niet dubbel aan het bit vastzitten?

Nogmaals, is persoonlijk hoor, maar ik zou tot de ergste gekkigheid eraf is met een enkele lijn en longeerbitstukje (of dergelijke constructie) longeren en daarna pas de dubbele lijnen eraan. Tenslotte kan je toch pas fijn aan het werk wanneer je paard klaar is met idioot doen. Knipoog

Ik heb de dubbellonge er juist aan omdat ze zo gek is. Zo kan ik haar nog een beetje opvangen. Ik ben begonnen met enkele longe, maar dan bleef ze rennen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 07:46

Als het aar mentaal te langzaam gaat, waarom bedenk je dan niet wat leuks voor haar waar ze d'r ei in kwijt kan?
Grondwerk hoeft niet altijd los te zijn. Als je een lange lijn hebt, een hoop creativiteit en doorzettingsvermogen, kom je een héél eind.
Of vrijheidsdressuur.. Flemen, hoofd schudden, voet geven, tong uitsteken, allemaal kleine kunstjes die je haar zonder problemen kan vragen als ze kreupel is. Houd d'r lekker bezig, en dan heeft ze echt geen tijd meer om voor je weg te rennen hoor.
Zolang je het maar leuk blijft houden.. Er is geen enkel paard die er gelukkig van wordt om dag in dag uit ingesnoerd te worden voor even 8 minuten draven Knipoog

Succes met d'r, want het is een leuk dier!

stal_cuypers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 07:51

een vervelend probleem zeg Huilen
ik vind wel dat je hem mooi rijd!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 10:41

Myukii schreef:
Als het aar mentaal te langzaam gaat, waarom bedenk je dan niet wat leuks voor haar waar ze d'r ei in kwijt kan?
Grondwerk hoeft niet altijd los te zijn. Als je een lange lijn hebt, een hoop creativiteit en doorzettingsvermogen, kom je een héél eind.
Of vrijheidsdressuur.. Flemen, hoofd schudden, voet geven, tong uitsteken, allemaal kleine kunstjes die je haar zonder problemen kan vragen als ze kreupel is. Houd d'r lekker bezig, en dan heeft ze echt geen tijd meer om voor je weg te rennen hoor.
Zolang je het maar leuk blijft houden.. Er is geen enkel paard die er gelukkig van wordt om dag in dag uit ingesnoerd te worden voor even 8 minuten draven Knipoog

Succes met d'r, want het is een leuk dier!

Dat is ook niet het enige wat ze doet. Verder stapt ze nog elke dag een uur, mag regelmatig aan de hand grazen, elke dag een poetsbeurt, oefeningen voor haar rug. Denk dat ik wel een uur of twee a drie per dag met haar bezig ben. Verder heeft ze ook bijna heel de dag hooi te eten. Maar een paard is nou eenmaal gemaakt om te lopen en een jong dier kan met bijna alleen stappen gewoon haar energie niet kwijt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:07

Waarom zet je het dier dan niet gewoon in de wei?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 11:14

Wendy schreef:

Als je goed hebt gelezen had je gezien dat "het dier" waarschijnlijk voor een jaar de wei op gaat, om te genezen.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:26

hé twinkle gevonden.........tja je beginpost is toch wel heel duidelijk!!!!!!

Ze is mooi zeg en wat een gruwelijke bokken!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:36

Twinklebel schreef:
Novice schreef:
Leuk paardje mooie kleur ook!
Je hebt gelijk hoor dat je er niet meteen op stapt, ik longeer ook van te voren, nadat ik dus wel mijn nek heb gebroken!

Oef, laat mijn moeder het maar niet lezen. Wel goed ervan genezen?

Nee niet doen hoor dan mag je er straks niet meer op!
Ben nog niet helemaal klaar met revalideren, is net 7 mnd geleden gebeurd, maar ben dus wel weer aan het rijden Haha! niet te vaak, niet te lang en rustig aan, en longeren dus van te voren.
Doe maar voorzichtig, lekker doorgaan zoals je nu bezig bent.
Suc6 met dit leuke dier! Cool

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:40

Wat een mooi paard Kwijl Bloos Helemaal mijn type Knipoog . Maar die sprongen aan de longe lijken me ook niet echt bevordelijk voor haar gewrichten..? Al snap ik het wel hoor, zou er ook zo niet op gaan zitten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:40

Twinklebel schreef:
Wendy schreef:

Als je goed hebt gelezen had je gezien dat "het dier" waarschijnlijk voor een jaar de wei op gaat, om te genezen.

Dat heb ik gelezen ja. Maar naar mijn bescheiden mening kun je dat beter nu doen. Op deze manier maak je meer kapot dan wat het lichaam kan genezen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:44

Wendy schreef:
Dat heb ik gelezen ja. Maar naar mijn bescheiden mening kun je dat beter nu doen. Op deze manier maak je meer kapot dan wat het lichaam kan genezen.

Ze doet dit in overleg met de VA die het dier gezien heeft..... Denk dat je daar niet zo op basis van alleen een paar foto's over kan oordelen.

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:12

Grappige foto's!. Ik hoop dat het goed zit!

TessB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:25

de uitslag dan he Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:28

Richtje schreef:
Wendy schreef:

Ze doet dit in overleg met de VA die het dier gezien heeft..... Denk dat je daar niet zo op basis van alleen een paar foto's over kan oordelen.

Niet dus, want van die VA mag ze niet longeren. En dat doet ze dus wel.

Maar goed, ik zal er over ophouden.

Veel plezier nog met je paard

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:34

Rolleyes

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:34

Wat heb je liever, je rug breken of je paard onder begeleiding even laten uitrazen??

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:44

Whow wat een foto's van die mooie draak van je!
Haha!

En logisch dat je het zo oplost hoor. Je weet het..De beste stuurlui staan aan wal ennn mensen ik kan je verzekeren dat dit paardje in heel goede handen is en dat Twinkle er super voor zorgt!