Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gipsylover schreef:Je hebt al een goed half uur les voor 7,50 van een professionele dresuurinstructrice. (Dat is het tarief van mijn lesgever en 15 euro voor een uur) dat kunnen ze toch zeker 1 x in de week wel missen? Daar leer je al zat van! En is er ook deskundige hulp bij!
Gipsylover schreef:Je hebt al een goed half uur les voor 7,50 van een professionele dresuurinstructrice. (Dat is het tarief van mijn lesgever en 15 euro voor een uur) dat kunnen ze toch zeker 1 x in de week wel missen? Daar leer je al zat van! En is er ook deskundige hulp bij!
, maar zomaar de eerste keer galoperen lijkt me niet echt goed
Kan je zelf ook niks aan doen, maar jammer is het wel. xXLiekeXx schreef:Niet iedereen is rijk genoeg om les te nemen, Nl wordt steeds armer..
sjorsie schreef:Gipsylover schreef:Je hebt al een goed half uur les voor 7,50 van een professionele dresuurinstructrice. (Dat is het tarief van mijn lesgever en 15 euro voor een uur) dat kunnen ze toch zeker 1 x in de week wel missen? Daar leer je al zat van! En is er ook deskundige hulp bij!
mee eens, ik heb mijn lessen ook altijd zelf betaald en aangezien ze 15 en 16 zijn kunnen ze dus makkelijk een bijbaantje hebben hiervoor
Juul schreef:Gipsylover schreef:Je hebt al een goed half uur les voor 7,50 van een professionele dresuurinstructrice. (Dat is het tarief van mijn lesgever en 15 euro voor een uur) dat kunnen ze toch zeker 1 x in de week wel missen? Daar leer je al zat van! En is er ook deskundige hulp bij!
Niet iedereen kan dat missen. Maar kan je dat niet, en is er ook niks goedkopers te vinden wat ook goed is. Dan maar niet rijden, jammer maar helaas. Paarden blijven DIEREN met gevoel, en geen DINGEN waar je leuk op rond kunt hobbelen.
Gipsylover schreef:[naam] schreef:Niet iedereen kan dat missen. Maar kan je dat niet, en is er ook niks goedkopers te vinden wat ook goed is. Dan maar niet rijden, jammer maar helaas. Paarden blijven DIEREN met gevoel, en geen DINGEN waar je leuk op rond kunt hobbelen.
Dat is wel waar ja. Misschien zouden ze dan een bijbaantje kunnen nemen? Als ze het er echt voor over hebben?
Maar sommige mensen zijn zo laks om het niet te doen. En dan heb ik het niet meteen over TS & vriendinnen. xXLiekeXx schreef:Goh, nou wordt ik er ook al van beschuldigd niet met respecteert met dieren om te gaan..
Wordt hier steeds leuker, als je het slecht vindt van de manege, stuur hun een mail of doe wat je zelf leuk vindt, het gaat hier om hoe wij met die paarden omga! Dus commentaar op rijstijl, enz..
Feit is wel dat jullie toch gekozen hebben om daar te gaan rijden? Dus nu niet alles afschuiven op de manège hè!
En nee, ik heb geen diploma, geef niet z-dress. les, zou het niet eens willen!
Ik heb nog nooit 1 enkele wedstrijd gereden, heb alleen maar op een manege gereden en bij vriendin dus ja, ik ben heel onverantwoord bezig..
Ik rij ook geen (bewust) wedstrijd en ook geen Z niveau, maar heb wel ervaring opgedaan wat betreft lesgeven in de zin van: hoe bouw je een les op, hoe geef je les aan een bepaalde leeftijd, hoe leg je iets uit,... vòòr ik er zomaar mee instemde iemand te leren paardrijden! Iets zegt me dat je dat niet geleerd kunt hebben uit manègelesjes of door wat op de pony of het paard van een vriendin te rijden. Lesgeven is echt wel wat moeilijker dan 2 meisjes te zeggen dat je in draf moet rechtstaan en zitten
Ow, en toen ik daar op mijn 9e mijn eerste rijles heb galoppeerde ik ook al meteen.. ik ben niet anders gewend, zal ik wel slechte gewoontes hebben.
nikki160287 schreef:xXLiekeXx schreef:
Het is voor hun alleen de enige mogelijkheid om te rijden.
Als ze willen gaan rijden moeten ze les nemen. Dit is gewoon oneerlijk tegenover de pony's. .[/b]
arme arme beestjes....
!
!