Voor het eerst hangend op Wedgewood

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Re: Voor het eerst hangend op Wedgewood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 20:43

Bedankt voor de reacties Lachen
Kan me voorstellen dat het er niet al te verstandig uitziet. Maar ze was zó braaf. Heb het inderdaad erg rustig opgebouwd. Het was niet zoals op de foto's hup erop. Heb er eerst een poos naast gestaan, wat getut etc. De foto's zijn van de 20e keer dat ik het deed ongeveer. En er is altijd iemand bij zo ook vandaag. Longeer haar zelfs niet eens alleen.
Het was een spontane actie en als ze niet zo braaf was geweest tijdens het aaien over haar rug en de andere dingen die ik deed toen ik op het tonnetje naast haar stond zou ik er ook echt niet op zijn gaan hangen. Het was niet gepland zo van: nu wil ik erop en dan gebeurd het ook.. Nee het gebeurde gewoon.Verder wil ik op deze manier ook echt niet gaan. Zal niet zonder dat iemand haar vast houd, zonder cap en op deze manier mijn been erover heen doen. Eerst maar weer verder met de volgende stap. Het zadel. Dit was gewoon leuk voor een keertje Lachen Hoop dat dat jullie een beetje gerust stelt. We doen verder lekker rustig aan hebben nu al een paar keer een longeersingeltje om gehad en dat vind ze ook steeds normaler Lachen

crossmonster: Het is geen pony maar een paard van 1.70 Knipoog
Maar ik doe verder erg voorzichtig.
spettic: Je hebt helemaal gelijk!
garny95: Ze is inderdaad 4 jaar oud. Leuk dat jij ook met je W'tje bent begonnen Lachen
Jitske: Weet ik nog niet precies Bloos

Zal trouwens even kijken of ik een deel van het filmpje er ook op kan zetten. Geeft misschien een wat beter beeld Lachen

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:14

Wat super Vief! Ziet er braaf uit! komt helemaal goed met jullie Ja

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:24

bokt op zn bokst! mán, mán wat een gezeur weer.

@ts: ik vind het er zeer vriendelijk uitzien, als dit mis gegaan was, had je met je kont in de modder gelegen,. nou ja.... dat is te overzien toch?;)

zo onverstandig vind ik dit niet eens.... ze hangt op een aantal cm boven de grond, als ze zich laat glijden, staat ze weer. daarbij komt dat ik me heel goed kan voorstellen dat wanneer je zelf het gevoel hebt, dat dít moment een goed moment is, je ervoor kiest om het op deze manier te doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:27

Lekker ontspannen zo Vief!!! Komt helemaal goed!!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:41

Leuk paard Lachen
Ik vind het ook wel onverstandig.Je kan met een paard wat allang ingereden is ook voor 20e keer buitenrijden en dan kan het alsnog schrikken.Als jij zo hangt en ze geeft opeens een bok vlieg jij zo op de grond Nagelbijten / Gniffelen
Maargoed jouw keus..

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:55

Ze ziet er braaf uit Vief!
Ik snap het probleem ook niet zo; al zoú ze al raar doen, glij je er af en laat je haar om je heendraaien Clown
Het enige wat ik zou doen ik cap op en bp aan *LOL* Maar ik heb ook nog niet zoveel ervaring Lachen

Sentasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:56

Vind het er wel vriendelijk uit zien. Maar ik vind het erg onverstandig. De reacties van ag dan lig je met je kont in de moder of als er iets gebeurt kan je er zo af, geen beugels om in te blijven hangen. Toch zie ik hier het gevaar van de longeerlijn.
Paard springt weg, jij valt. Tsja dan heb je nog een longeerlijn achter een paard aan slingeren. Bedenk wat er kan gebeuren als zijn benen verstrikt in de lijn raken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 22:51

Sentasi schreef:
Vind het er wel vriendelijk uit zien. Maar ik vind het erg onverstandig. De reacties van ag dan lig je met je kont in de moder of als er iets gebeurt kan je er zo af, geen beugels om in te blijven hangen. Toch zie ik hier het gevaar van de longeerlijn.
Paard springt weg, jij valt. Tsja dan heb je nog een longeerlijn achter een paard aan slingeren. Bedenk wat er kan gebeuren als zijn benen verstrikt in de lijn raken.

En de ervaring van het paard? Je gaat gelijk weer een aantal stapjes achteruit.. en dat zou toch jammer zijn? Dan nog maar even wachten, maar wel in één keer goed..

iig heel veel succes met het inrijden van je paard, ik vind het een leuk dier!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 00:06

zo vief, WW is echt braaf.

Sentasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 02:29

zap schreef:
Sentasi schreef:

En de ervaring van het paard? Je gaat gelijk weer een aantal stapjes achteruit.. en dat zou toch jammer zijn? Dan nog maar even wachten, maar wel in één keer goed..

iig heel veel succes met het inrijden van je paard, ik vind het een leuk dier!

Hier heb je inderdaad ook gelijk in. Al heb ik meer angst dat hij verstrikt raakt en over de kop klapt.

Onia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:58

He Vief; Dat ziet er super uit, wat is ze braaf zeg! Veel plezier ermee

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:16

Zelf zie ik het probleem er inderdaad niet zo erg van in hoor.. Als je valt, dan val je, je ben binnen 2 tellen weer op de grond als je op deze manier hangt.
Zou het inderdaad wél met een gewoon halstertouw doen, in plaats van een longeerlijn, zoals al gezegd wordt. Of hem op die manier bevestigen (doe 'ns creatief) dat de lijn niet op de grond kan komen tijdens het rennen..

Maar vind het er heel vriendelijk uitzien Lachen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 10:37

Wat goed Vief!, Dit is toch een super manier om te doen , lekker ontspannen! toppie

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:01

Vief ziet er braaf uit!
Hij pakt het goed op

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:52

Wauw wat goed van Wedge dat het haar niks uitmaakt!
Ziet er erg braaf uit Lachen

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 11:56

Netjes hoor!
Paard heeft zo te zien veel vertrouwen.
Veel succes met de verdere africhting!!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:03

Super Vief! WW is lekker relaxed. Haha!

Kan me voorstellen dat er veel reacties zijn van veiligheid en oppassen. Maar dit zijn maar een paar foto's. Vief geeft zelf aan dat ze het heel rustig aan heeft gedaan.
Zelf heb ik het ook zo opgepakt. Op het moment dat het paard veel vertrouwen heeft en zeer relaxed blijft onder alles, dan ga je een stapje verder. Super toch! En ik vind het uiteindelijke resultaat niet onverantwoord. Zo bouw je toch ook een leuke band op met je paard als alles vanuit rust en vertrouwen gebeurd....

'k weet zeker dat als er maar een moment van spanning oid bij WW was, dat Vief niet erop was gaan hangen. En er was iemand bij dus als er iets gebeurd zou zijn, dan is er hulp in de buurt.

Succes met WW OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:04

Ik ben het helemaal met Sentasi eens, ik vind veiligheid erg belangrijk. Maar verder ziet het er inderdaad erg vriendelijk uit. Fijn om te zien en te lezen dat je je paard er rustig aan went in plaats van je paard te overdonderen. Veel succes verder, het gaat helemaal goed komen met jullie als jullie zo doorgaan! Lachen

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-07 14:32

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:29

aerdenhout1 schreef:
Niet doen!! Zorg voortaan dat je er iemand naast hebt staan die je paard vasthoud. Nu nog heel braaf, maar de volgende stap is been over de rug en kijken wat er dan gebeurd. Een paard inrijden kan je in het begin NIET alleen al ben je nog zo ervaren.

Dat is echt onzin; natuurlijk is het handig als je één of andere geit hebt dat iemand hem vasthoudt maar alleen inrijden kan prima. Knipoog
Ik vind het een leuke pony, succes ermee Vork

cobaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:32

Ze kan er zo afglijden maar de longeerlijn blijft eraan en dat vind ik veel gevaarlijker!

*Sorry zie net pas dat daar ookal wat over is gezegt.

Verder ziet het er relax uit en het paard ontspannen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:58

Ze ziet er erg braaf uit!! en ik vind het ook een hele mooie merrie

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:04

De mooiste schimmel van Deventer en omgeving!!
Gaat helemaal goedkomen Vief, ze is superbraaf.

Sentasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 16:17

Crosskip schreef:
Super Vief! WW is lekker relaxed. Haha!

Kan me voorstellen dat er veel reacties zijn van veiligheid en oppassen. Maar dit zijn maar een paar foto's. Vief geeft zelf aan dat ze het heel rustig aan heeft gedaan.
Zelf heb ik het ook zo opgepakt. Op het moment dat het paard veel vertrouwen heeft en zeer relaxed blijft onder alles, dan ga je een stapje verder. Super toch! En ik vind het uiteindelijke resultaat niet onverantwoord. Zo bouw je toch ook een leuke band op met je paard als alles vanuit rust en vertrouwen gebeurd....

'k weet zeker dat als er maar een moment van spanning oid bij WW was, dat Vief niet erop was gaan hangen. En er was iemand bij dus als er iets gebeurd zou zijn, dan is er hulp in de buurt.

Succes met WW OK dan!

Ben het ook wel met je eens, en dat het er relaxed uitziet. Daardoor ben ik er ook wel van overtuigt dat het allemaal rustig aan is gegaan. Maar paarden blijven vlucht dieren. Kan me er helemaal in vinden dat als Vief had gemerkt dat er spanning was, ze er niet op was gaan hangen. Maar er zal maar een kat te voorschijn komen. Ergens op het erf iets vallen wat lawaai maakt. Eenden,vogels die schrikken en opvliegen. Zoiets kan je van te voren niet weten.

In ieder geval, Succes verder Vief!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 18:02

Ziet er goed uit Vief Haha! . Gaat helemaal goedkomen met jullie Lachen