Fjord Tico @ Work in een fleurig setje.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

waterval123

Re: Fjord Tico @ Work in een fleurig setje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 19:50

Leuk paard.
Je hebt alleen je teugels er verkeerdom aan zitten. die sluiting moet naar binnen.
verder veel plecier met je paardje.
Rijden ziet er netjes uit, probeer alleen je handen iets meer tedragen

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:49

x_tico schreef:
kimlovemaggy schreef:
Ik vind dat hij af en toe achter de loodlijn loopt.
het lijkt een beetje alsof je hem naar je toe trekt...

als jij dat vind, mag je dat vinden.
zelf vind ik het wel meevallen.

met zo`n opmerking haal je de 7 pagina`s wel een meisje helpt je en jij reageert zo

ik zie ovverduidelijk dat je hem vast zet. En het is geen momentopname want ik zie het bijna op elke foto. hij loopt vaak achter de loodlijn Knipoog wat jij vindt maakt dan even niet uit want het is een feit Knipoog

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 20:52

Dancie schreef:
ik zie ovverduidelijk dat je hem vast zet. En het is geen momentopname want ik zie het bijna op elke foto. hij loopt vaak achter de loodlijn Knipoog wat jij vindt maakt dan even niet uit want het is een feit Knipoog

ik heb toevallig ruzie met dat meisje, ze gaat expres in mijn topics reageren, dus doe ik niet aardig.

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 20:55

maar zet dat dan niet zo in je topic Knipoog

ook ik vind dat je veel te veel met je handen rijd, heb jij geen pijn in je armen na zo'n training?
gooi die teugels is los en probeer hem met je zit terug te rijden als hij dan te snel gaat zoals jij zei. dus als hij sneller gaat draven, ga jij heel langzaam lichtrijden en hem uit zijn ritme brengen als het ware. Je pony houd ook erg vast in zijn kaak en kan zo nooit lekker los bewegen. het is alleen maar een tip en ik bedoel niets kwaad Knipoog
succes ermee! en voor de rest is het een leuk beestje Lachen

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:26

x_tico schreef:
bedankt !

Joscaa, hij heeft ook een korte nek, het lukt niet langer in de hals.

Ntlie_ ; ik ben het niet helemaal met je eens, over het opgekrult lopen. , Op de foto's is hij idd erg gespannen, en trekt hij zijn kop in, dat komt door onze "enge" bak.

Paula, dankje Lachen!

Ciaraaa; jaa , mijn armen. Boos!, de foto's zijn trouwens van 3 weken terug, met me armen gaat het al beter, en het onspannen zit er ook al meer in. Ja

mooi zo nou succes dan maar Haha!

xx

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:31

hij loopt af en toe wat achter de loodlijn maar echt niet weg te werken hoor..iets meer lengte proberen te rijden, omdat een fjord graag wat kort in de hals wil lopen en zich wat vast durft te houden achter die sterke kaken..
moet wel zeggen dat je een super mooie fjord hebt met een aansprekend front en hoofdje..en je hoofdstel//jaloers..die wil ik ook zo graag..gewoon trainen,trainen en genieten..
trouwens:welke afstammeling heeft je fjord?

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 21:44

ziet er echt leuk uit Haha! vind hem echt mooi, ga zo door

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 00:07

mooie foto's en gaaf hoofdstel Haha! je rijstijl vind ik dat weer minder... tenminste daar kan nog hard aan gewerkt worden Lachen maar das bij iedereen wel zo. Iig het paard word voorwaarts gereden en toch heb je je teugels erg ver naar achteren waardoor het beetje remmen en gas geven word.. Verder vind ik het er erg leuk uitzien Haha!

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 06:26

wow super mooi!!:)
mooi hoofdstel!!!!! Haha!

hoe heb jij hem zo ver gekregen om nageefelijk te lopen??

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 18:27

viv77 ; Dankje, zijn afstammeling is Arin Lachen!

unica; Hoe ik hem zo gekregen heb?, nou ik heb heel veel geoefend, met veel oefenen kom je er wel Lachen.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-07 18:39

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 19:03

Leuke fjord! arin ken ik wel Haha!
Ik denk dat jou fjord nog niet toe is aan de mate oprichting die je op dit moment vraagt. Je moet hem denk ik eerst over tuigen wat hij met zijn lichaam kan. Achter doet hij nog weinig en dus denk ik dan voorwaarts neerwaarts en oefeningen om zijn achterhand actiever te maken meer nut hebben. Wat betreft zijn kop eruit trekken/neus omhoog drukken, hoe zal dat komen. Hij is dan dus niet ontspannen en laat niet los. Komt dit uit zijn mond, rug, door niet passend tuig, door de ruiter, of heeft hij nog niet ontdekt dat het heel fijn is om ontspannen te lopen. Een paard moet leren los te laten. Kijk zelf maar eens omhoog, kaken strak op elkaar en kan dan naar beneden. dit is helemaal niet zo'n fijn gevoel en zo ontstaat ook de valse knik, pas als je je onderkaak ontspannen laat hangen is het fijn(er) om in deze houding de staan. Voor een paard net zo. Zijn nek (bovenste stuk hals waar hij moet loslaten, is verbonden met zijn achterhand, als hij vast zit in zijn achterhand is voorloslaten dus ook moeilijk.

Uit ervaring weet ik dat je fjorden vaak moet overtuigen dat ze er beter van worden en dan ze erdoorheen trekken helemaal geen zin heeft, mijn fjord is heel erg opgeknapt door een osteopaat behandeling, de tandarts en een revalidatie training dmv werk aan de hand. Nu ruim 2 maanden verder zijn we begonnen met een begin van de piaffe en ben ik zelf met de travers bezig. Hij is zoveel losser geworden en kan zijn rug enorm meer bollen.