Ozep gereden door instructrice (op St & Tr)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:46

super paard heb je hoor
en dat hoofdstel en zadel vind ik echt mooi staan ben er normaal niet zo'n fan van maar ik vind het nu echt mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:14

Mooi paard, mooie outfit ook Haha!
.........................................
..................het gaat om Ozep. En die is gewoon mooooooooi!!!!!

** Inderdaad, flink ge-edit. Zoals gebruikelijk is het niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken, zo stond het er ook niet, maar als je het graag WILT zien, kan het natuurlijk...... Daarom dus maar gewoon weggehaald **
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-11-02 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 21:35

Ik vind die foto's waar Ozep 'laag' loopt juist mooi, ik kan me helemaal voorstellen hoe hij dan 'lossig' door zijn lijf beweegt, hoe hij dan swingt zeg maar. En ook vind ik je instructrice er wel goed op zitten, je hoeft met trainen je handen niet altijd 'perfect' hoog te houden, zoals tijdens een proef. Maar dat is mijn mening. Haha!

Mooie foto's en Ozep ziet er echt super uit! Een echt Z paard! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:55

Mooie foto's hoor, ziet er super uit. Vooral foto nummer 6 is echt heel mooi Kwijl met een goed ondertrend achterbeen. Je ziet daar aan de hals dat bij mooi loslaat van voren. Die Judith kan goed rijden, zal ook vast wel erg goed les hebben Schijnheilig
Duimen dat jij weer snel zelf aan de slag kunt want als je dat zo ziet zal het wel behoorlijk gaan kriebelen!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-02 00:46

Wat betreft de houding van mijn instructrice en de manier waarop ze mijn paard insteld, dat heeft allemaal te maken met het systeem waarin zij de paarden traint.
Met nadruk op trainen.
Ik rijd eigenlijk net zo (alleen LANG niet zo goed natuurlijk Haha!), pas in de proef gaan de teugels korter en hand voor.
Als je de training op de goede manier hebt aangepakt blijft hij dan net zo goed op het achterbeen en over de rug als wanneer hij zo diep loopt.

Aan de instructie kan het iig niet liggen, hè Jippie? *LOL*

Ik vind overigens dat mijn instr een heel nette houding heeft, daar staat ze ook o.a. om bekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:50

Super hoor, die juud kan ook wel rijden he! als ik 10% kon rijden van wat zij kan, zou ik al blij zijn.

Echt gaaf, je ziet hem er mooi doorheen komen, en de rug bollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 00:59

Sonja schreef:
Mooi paard, mooie outfit ook Haha! hihi Maar wat ik wel heel jammer vind van de foto's is dat jouw instructrice geen mooie houding heeft. Brede, lange hand (zie ik graag wat meer dragen, zeker op dat niveau) en ze zit constant naar beneden te kijken (die manen blijven wel zitten, hoef je niet op te letten Haha! ) Is zonde, verpest het beeld van een schitterend paard. Ik verwacht van iemand die op dat niveau paarden rijdt dat ze wel kan voelen wat er gebeurt, dat er niet meer gekeken hoeft te worden.

Maar vooruit, daar wordt helemaal niet om gevraagd, het gaat om Ozep. En die is gewoon mooooooooi!!!!!

Ik geloof dat jij haar instructrice niet kent he? Deze dame staat toch wel bekend om haar talent. Dit is een zeer goede ruiter, met een hele goede houding, wat sjuim zelf ook zegt, dit is de training he.

Ik heb de desbetreffende dame meerdere keren live gezien, en ben zeer onder de indruk hoe zij haar paarden voorelkaar heeft, met zoveel souplesse en elastiek in het lijf. Daar mag heel bokt een voorbeeld aan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 12:44

Hihi, je hoort mij ook niet zeggen dat ik het beter kan Haha!
Ik ken deze instructrice idd niet, kan best 100 kilo talent hebben, maar zit er op deze foto's echt niet mooi op. Dat wil niet zeggen dat ze de paarden niet mooi aan het lopen krijgt, of dat ze het niet kan. Waarschijnlijk let ze er bij wedstrijden wel op dat ze netjes zit en krijg je een totaal ander plaatje.
Ik maak deze opmerking dus bij DEZE foto's, gewoon omdat het zo is. Ze zouden nog mooier zijn als ze netjes voor zich keek (en daardoor een iets rechtere rug had) en de hand wat hoger had. Dan kwam dat prachtige paard nog veel beter tot z'n recht.

monty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 14:33

Sjuimpje schreef:
Wat betreft de houding van mijn instructrice en de manier waarop ze mijn paard insteld, dat heeft allemaal te maken met het systeem waarin zij de paarden traint.
Met nadruk op trainen.
Ik rijd eigenlijk net zo (alleen LANG niet zo goed natuurlijk Haha!), pas in de proef gaan de teugels korter en hand voor.
Als je de training op de goede manier hebt aangepakt blijft hij dan net zo goed op het achterbeen en over de rug als wanneer hij zo diep loopt.

Ik vind overigens dat mijn instr een heel nette houding heeft, daar staat ze ook o.a. om bekend.

Wat een systeem is dat dan en wat is daar functioneel aan?
Ben net als sonja niet kapot van haar houding, maar ik neem aan dat ze verder aardig kan rijden. Verder vraag ik mij af waarom het paard zo enorm diep loopt, hoort dat ook bij het systeem? En waarom?
Verder een chique vos.

Dorien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 17:43

Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
Zegt wel genoeg zeker! En wat een mooie outfit van je paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 17:51

monty"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Met nadruk op trainen.

Ben net als sonja niet kapot van haar houding, maar ik neem aan dat ze verder aardig kan rijden. Verder vraag ik mij af waarom het paard zo enorm diep loopt, hoort dat ook bij het systeem? En waarom?
Verder een chique vos.
[/quote]

Weleens van het anky systeem gehoord?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:44

Wanneer je rijdt volgens deze methode dan is het helemaal niet wenselijk om in dit stadium je hand hoger te houden. Di zijn dus foto's van het losrijden en op deze manier ga je ook niet de dressuurring in. Doel is juist dat je je paard stretched in de bovenlijn en daardoor soepel maakt. Dat kan optimaal door je paard zo laag en diep mogelijk in te stellen. Daarom rij je dus met een lage hand, het paard moet zijn hoofd omlaag brengen en in die lage lijn de hals opkrullen om optimaal te stretchen. Dit kan alleen bij een actief ondertredend achterbeen en op de foto's is goed te zien dat Ozep niet op zijn voorhand kukelt maar mooi op een achterbeen blijft. Om zelf niet te verkrampen is het beter om ietsje voorover te gaan zitten een beetje als een springruiter. Maar dat is alleen om het paard alle mogelijke ruimte te geven en hem niet in de weg te zitten.
Als je er meer van wilt weten kun je vast wel terecht bij Judith [of Mark] voor een lesje Haha! En als die geen tijd mee rhebben heb ik nog wel een heel lijstje van andere instructeurs/trices die het je ook haarfijn uit de doeken kunnen doen.

Dorine_81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 18:47

Een foto is ook een momentopname.... daar zie je lang niet alles op! en dan nog zitten jullie altijd perfect op je paard in de training? ik rijd paarden ook het liefst op deze manier lang en laag zodat ze hun rug goed gebruiken...!

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:29

Dames, hou in de gaten dat niemand hier de aanval inzet, maar gewoon opmerkingen (een menig) geeft bij de foto's. Niet bedoelt om ruzie te zoeken hè!
En we zeggen zéker niet dat we het beter doen!! Bij lange na niet ...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:38

Pipo"]
[quote="monty"][quote="Sjuimpje schreef:
Met nadruk op trainen.

Verder een chique vos.
[/quote]

[/quote]

Wel redelijk functioneel dus Koe

monty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:32

kayla"]
[quote="Pipo"][quote="monty"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Met nadruk op trainen.

Verder een chique vos.
[/quote]

[/quote]

Wel redelijk functioneel dus Koe
[/quote]

Ik krijg een beetje een nare smaak in mijn mond van dat koetje erbij. Even een terugvraagje: wel eens van dr. Reiner Klimke gehoord?
Bedankt Jippie voor de uitleg, ik ben niet bekend met het anky systeem en daarom vind ik het fijn dat iemand de moeite neemt om dit nader toe te lichten.
Ik krijg de indruk, maar hoop dat dit een misintepretatie van mijn kant is, dat vragen stellen of een mening geven niet gewaardeerd wordt door sommige mensen. Jammer, wat zou de wereld toch moeten beginnen met louter conservatieve personen?
Om eerlijk te zijn gaat mijn voorkeur uit naar een ander systeem, maar hey, er leiden meerdere wegen naar Rome, is het niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:41

[
Citaat:
quote="monty"]
Ik krijg een beetje een nare smaak in mijn mond van dat koetje erbij. Even een terugvraagje: wel eens van dr. Reiner Klimke gehoord?
Bedankt Jippie voor de uitleg, ik ben niet bekend met het anky systeem en daarom vind ik het fijn dat iemand de moeite neemt om dit nader toe te lichten.
Ik krijg de indruk, maar hoop dat dit een misintepretatie van mijn kant is, dat vragen stellen of een mening geven niet gewaardeerd wordt door sommige mensen. Jammer, wat zou de wereld toch moeten beginnen met louter conservatieve personen?
Om eerlijk te zijn gaat mijn voorkeur uit naar een ander systeem, maar hey, er leiden meerdere wegen naar Rome, is het niet?
[/quote]

Ik begrijp dat je voorkeur uit gaat naar een ander systeem, maar eigenlijk vind ik dat ik nog nooit paarden met zoveel souplesse in het lijf heb zien gaan, als de paarden die bij anky lessen of door haar gereden worden, daar kunnen alle duitsers, die toch wat strak rijden naar mijn mening een puntje aan zuigen. Iedereen zijn voorkeuren, maar ik pik ze in het losrij terrein er direct tussen uit, de souplesse, het gemakkelijke, en de kracht. Zo lopen alle dieren van anky.

Ook de uitstraling van de dieren, de meeste komen vrolijk en blij over. En dat kun je niet van iedere gp ruiter zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 11:19

monty"]
[/quote]

Graag gedaan hoor.
Vragen stellen mag natuurlijk altijd. Maar wat ik erg jammer vind is dat Sjuimpje heel trots is en daarom foto's plaatst van haar paard en dat er onmiddelijk kritiek komt. Want als ik dan dit stukje lees dan gaan bij mij de haren toch een beetje overeind staan.
[quote="sonja schreef:
Maar wat ik wel heel jammer vind van de foto's is dat jouw instructrice geen mooie houding heeft. Brede, lange hand (zie ik graag wat meer dragen, zeker op dat niveau) en ze zit constant naar beneden te kijken (die manen blijven wel zitten, hoef je niet op te letten ) Is zonde, verpest het beeld van een schitterend paard. Ik verwacht van iemand die op dat niveau paarden rijdt dat ze wel kan voelen wat er gebeurt, dat er niet meer gekeken hoeft te worden.

Een heleboel mensen van Bokt weten dat Sjuim erg serieus en bewust bezig is met het trainen van paarden en dat dat haar erg goed af gaat. Vragen in de orde van: Waarom rijdt je instructrice met een lage brede hand en Waarom zit ze naar voren, zijn dan beter op zijn plaats ipv opmerkingen als in de quote van Sonja.
Er zijn al vreselijk veel topics geweest over het LDR rijden en iedereen die daar vragn over heeft kan ze stellen of moet de zoek functie maar eens gebruiken. Maar vaak lijkt het er een beetje op dat je door anderen ter verantwoording wordt geroepen omdat je deze manier van trainen hebt gekozen en dat wekt irritatie op.
Dus als we elkaar iets meer zouden respecteren en niet direct een oordeel zouden spuwen dan zou die sfeer ook niet zo geirriteerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 12:07

Zoals Jippie eerder al aangeeft, mag je je paard best helpen door je eigen houding aan te passen, in sommige gevallen is dat zelfs noodzakelijk. Deze amazone zet haar hand niet breed om sterk te zijn namelijk, maar juist om het paard de gelegenheid te geven te doen waartoe ze hem uitnodigt. Wat het plaatje betreft, kun je beter kijken naar wat het paard doet, dat is het belangrijkste.

monty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 14:37

Pipo"]
[[quote]
quote="monty schreef:
[/quote]

Ik begrijp dat je voorkeur uit gaat naar een ander systeem, maar eigenlijk vind ik dat ik nog nooit paarden met zoveel souplesse in het lijf heb zien gaan, als de paarden die bij anky lessen of door haar gereden worden, daar kunnen alle duitsers, die toch wat strak rijden naar mijn mening een puntje aan zuigen. Iedereen zijn voorkeuren, maar ik pik ze in het losrij terrein er direct tussen uit, de souplesse, het gemakkelijke, en de kracht. Zo lopen alle dieren van anky.

Ook de uitstraling van de dieren, de meeste komen vrolijk en blij over. En dat kun je niet van iedere gp ruiter zeggen.
[/quote]

Waar komt jouw constatering vandaan als ik vragen mag? Van diverse losrijterreinen in Nederland, of kom jij ook in het buitenland?
Ik denk vooral dat het fijn is als je een systeem hebt gevonden waar je je helemaal in kunt vinden. Ik zou nooit iemand terechtwijzen daarop en ik denk dat ieder systeem zijn tekortkomingen heeft.
Over de uitstraling van dieren moest ik wel een beetje grinniken, ik weet nog goed dat ik anky zag met Bonfire, oortjes plat in de nek. Ik denk dat dieren die niet lekker in hun vel zitten nooit dat niveau bereiken.
Nu nog even on-topic voor sjuimpje: je paard heeft zeker uitstraling!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 15:36

Vergelijk even de houding/handen van de instructrice van Sjuim met die van Anky op deze foto. Voor degenen die haar handen te laag vonden:.......het kan dus nog wat lager Haha!

Afbeelding

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-02 23:27

Bedankt voor je compliment Monty,
Lov en Jippie hadden het wat mij betreft niet beter uit kunnen leggen.

Overigens,
mijn instructrice heeft jaren bij Anky gelest, vandaar dat ik dit systeem met behulp van haar ook durf toe te passen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:43

Toch blijf ik het een kanjer vinden! Eej, dat is dat setje wat je laatst gekocht hebt toch?

Succes met je krammen, lijkt me idd niet echt plezierig om een rijbroek aan te hebben...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:54

Heel mooi paard heb je Sjuimpje, nu maar hopen dat je snel weer beter wordt!!

Ik heb met mijn vorige ook volgens het "Anky systeem" gelest (en doe dat nu, met een andere instructeur, nog steeds). Het fijne hiervan vind ik de totale durchlassigkeit die je ermee kunt bereiken. Ik heb verschillende "systemen" geprobeerd , waaronder ook die van Klimke en de klassieke dressuur, maar ik kan me het beste in LDR vinden (ik weet pas sinds kort dat ik ook volgens een systeem rijd, maar ja Haha!).

Ik zie op de foto's een nageeflijk ontspannen paard met een sterk intredend achterbeen en een spectaculair voorbeen (jammer van die voskleur/bles Tong uitsteken Knipoog hehehe). Ach, een goed sportpaard heeft geen kleur!!

Beterschap!!!

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 04:09

Je kunt wel zien dat dit jouw instructrice is, Sjuimpje, want op de trainingfoto's waar jij erop zit heb je precies dezelfde rijstijl! Tenminste, dat was het eerste wat me opviel toen ik die foto's zag.

Ozep ziet er super uit Kwijl Wat een macho Cool