Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Mooi paard, mooie outfit ookhihi Maar wat ik wel heel jammer vind van de foto's is dat jouw instructrice geen mooie houding heeft. Brede, lange hand (zie ik graag wat meer dragen, zeker op dat niveau) en ze zit constant naar beneden te kijken (die manen blijven wel zitten, hoef je niet op te letten
) Is zonde, verpest het beeld van een schitterend paard. Ik verwacht van iemand die op dat niveau paarden rijdt dat ze wel kan voelen wat er gebeurt, dat er niet meer gekeken hoeft te worden.
Maar vooruit, daar wordt helemaal niet om gevraagd, het gaat om Ozep. En die is gewoon mooooooooi!!!!!
Sjuimpje schreef:Wat betreft de houding van mijn instructrice en de manier waarop ze mijn paard insteld, dat heeft allemaal te maken met het systeem waarin zij de paarden traint.
Met nadruk op trainen.
Ik rijd eigenlijk net zo (alleen LANG niet zo goed natuurlijk), pas in de proef gaan de teugels korter en hand voor.
Als je de training op de goede manier hebt aangepakt blijft hij dan net zo goed op het achterbeen en over de rug als wanneer hij zo diep loopt.
Aan de instructie kan het iig niet liggen, hè Jippie?
Ik vind overigens dat mijn instr een heel nette houding heeft, daar staat ze ook o.a. om bekend.
monty"]
[quote="Sjuimpje schreef:Wat betreft de houding van mijn instructrice en de manier waarop ze mijn paard insteld, dat heeft allemaal te maken met het systeem waarin zij de paarden traint.
Met nadruk op trainen.
Ik rijd eigenlijk net zo (alleen LANG niet zo goed natuurlijk), pas in de proef gaan de teugels korter en hand voor.
Als je de training op de goede manier hebt aangepakt blijft hij dan net zo goed op het achterbeen en over de rug als wanneer hij zo diep loopt.
Ik vind overigens dat mijn instr een heel nette houding heeft, daar staat ze ook o.a. om bekend.
Pipo"]
[quote="monty"][quote="Sjuimpje schreef:Wat betreft de houding van mijn instructrice en de manier waarop ze mijn paard insteld, dat heeft allemaal te maken met het systeem waarin zij de paarden traint.
Met nadruk op trainen.
kayla"]
[quote="Pipo"][quote="monty"]
[quote="Sjuimpje schreef:Wat betreft de houding van mijn instructrice en de manier waarop ze mijn paard insteld, dat heeft allemaal te maken met het systeem waarin zij de paarden traint.
Met nadruk op trainen.
[/quote]Citaat:quote="monty"]
Ik krijg een beetje een nare smaak in mijn mond van dat koetje erbij. Even een terugvraagje: wel eens van dr. Reiner Klimke gehoord?
Bedankt Jippie voor de uitleg, ik ben niet bekend met het anky systeem en daarom vind ik het fijn dat iemand de moeite neemt om dit nader toe te lichten.
Ik krijg de indruk, maar hoop dat dit een misintepretatie van mijn kant is, dat vragen stellen of een mening geven niet gewaardeerd wordt door sommige mensen. Jammer, wat zou de wereld toch moeten beginnen met louter conservatieve personen?
Om eerlijk te zijn gaat mijn voorkeur uit naar een ander systeem, maar hey, er leiden meerdere wegen naar Rome, is het niet?
monty"]
Bedankt Jippie voor de uitleg, ik ben niet bekend met het anky systeem en daarom vind ik het fijn dat iemand de moeite neemt om dit nader toe te lichten.
Ik krijg de indruk, maar hoop dat dit een misintepretatie van mijn kant is, dat vragen stellen of een mening geven niet gewaardeerd wordt door sommige mensen. Jammer, wat zou de wereld toch moeten beginnen met louter conservatieve personen?
[/quote]
Graag gedaan hoor.
Vragen stellen mag natuurlijk altijd. Maar wat ik erg jammer vind is dat Sjuimpje heel trots is en daarom foto's plaatst van haar paard en dat er onmiddelijk kritiek komt. Want als ik dan dit stukje lees dan gaan bij mij de haren toch een beetje overeind staan.
[quote="sonja schreef:Maar wat ik wel heel jammer vind van de foto's is dat jouw instructrice geen mooie houding heeft. Brede, lange hand (zie ik graag wat meer dragen, zeker op dat niveau) en ze zit constant naar beneden te kijken (die manen blijven wel zitten, hoef je niet op te letten ) Is zonde, verpest het beeld van een schitterend paard. Ik verwacht van iemand die op dat niveau paarden rijdt dat ze wel kan voelen wat er gebeurt, dat er niet meer gekeken hoeft te worden.
Pipo"][/quote]
[[quote]
quote="monty schreef:Ik krijg een beetje een nare smaak in mijn mond van dat koetje erbij. Even een terugvraagje: wel eens van dr. Reiner Klimke gehoord?
Om eerlijk te zijn gaat mijn voorkeur uit naar een ander systeem, maar hey, er leiden meerdere wegen naar Rome, is het niet?