Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mandymonica schreef:Voor een mooie houding in de dressuur zijn je beugels denk ik een tikkie te kort. Ik denk dat je eens moet oefenen zonder beugels, dan kan je daar niet stiekum steun bij zoeken op de momenten dat je dat wel zou willen, maar niet zou moeten doen. De bewegingen van je paard leer je uiteindelijk wel uitzitten, ook in zo'n hoge draf en in galop.
Helemaal perfect zouden een paar goede zitlessen zijn natuurlijk: gewoon op een chabrak (dus zonder zadel) of liever nog met zo'n schapenbontje (zit super). Eerst eens een keer aan de longe en als je je zeker genoeg voelt, gewoon los en zelf rijden. En blijven volhouden: gewoon af en toe een les zonder zadel rijden en deze ook echt helemaal uitrijden!
Als je zonder zadel net zo goed (beter?) wil rijden als met, dan leer je vanzelf om niet met je benen te klemmen of ze op te trekken en rechtop te zitten, zonder in overgangen naar voren te kukelen. Moeilijk, maar het is echt de moeite waard!
Succes!
Oh ja, nog 1 dingetje....eh, waarom je knieën aan het zadel? Volgens mij moet je je meer concentreren op het mooi lang maken van je benen. Als ik mijn best ga doen om m'n knieën tegen het zadel te leggen, dan steken mijn voeten vervolgens van het paard af. Ik hoor vaker dat mensen hun knieën aan het zadel proberen te houden, maar ik heb dat nooit begrepen. Een los en ontspannen bovenbeen en een door het uitdrukken van je hak enigszins aangespannen kuit: daarmee geef je beenhulpen. Je knieën doen er niet zoveel toe geloof ik. Wat vinden anderen daarvan?
Mandy