Friese patser, Rouke v. 't Witzand @ Dressuurwork!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Boelles

Re: Friese patser, Rouke v. 't Witzand @ Dressuurwork!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:20

Sterre2000 schreef:
Bedankt voor jullie reacties en tips Haha!..

Ik zit inderdaad naar onze schaduw te spieken Tong uitsteken.. Vind dat beengebruik van hem altijd zo gaaf om te zien!

@ FunkyMistiC
Jep, dat is idd een kolletje Knipoog.. Maar dat is toegestaan he! Het is een gewone stamboekfries met een 2e premie en een kol Haha!.. Haha staat em schattig toch Knipoog

Ik ken een man, die heeft een sterruin (1e premie) met een kol en een witte voet (niet toegestaan). Maar die had hij gewoon zwart geverfd Tong uitsteken

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 18:55

Robijntjah schreef:
Ziet er goed uit, maar wil toch 1 ding kwijt Bloos
Die foto waar jij hem zegt te verzamelen, kropt ie zich op, en loopt ie totaal NIET verzameld!
Hij laat zijn achterhand juist wat verder achter, vind ik, en drukt zijn rug een beetje weg!

Ben ik het wel een beetje mee eens.
Verzamelen is méér dan met behoud van knie-actie terug komen in tempo.
Ik zal niet zeggen dat hij totáál niet verzameld loopt, dat is wat lastig te beoordelen van een foto, maar deze foto toont idd geen correct verzameld paard.

Overigens, wat wil je ook als je'm maar eens in de maand rijdt. Knipoog
Vind het er verder wel fijn uitzien, ik denk dat met wat meer training je erg vooruit zal gaan want het lijkt me een leuk dier om te rijden!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 19:59

Ziet er netjes uit Ja
Neusje mag er nog wat meer uit en iets meer lengte

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:53

ziet er netjes uit zeg:d Hij kan heerlijk werken en heel mooi lopen:)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 09:58

Sterre2000 schreef:
Bedankt voor het commentaar en de tips! Het klopt dat ik zijn hals er meer uit moet rijden.. Maar hij zet hem er altijd het liefst zo hoog mogelijk en zo arrogant mogelijk erop Knipoog.. Dus daar moeten we op oefenen!

Verder denk ik wel dat ik hem vaker ga rijden.. Ik ben gestopt met een ander paard dus heb ik meer tijd Lachen

Als jou fries vel front heeft is zijn halshouding zo kan je hem deruitrijden wat je wilt maar dat lukt niet. Jouw friesje heeft waarschijnlijk veel front dat is aan hem te zien. Ik vind hem voor de fries een prima halshouding hebben en je rijdt hem keurig

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:22

Iets minder naar je schaduw kijken zou ik zeggen Knipoog.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 10:25

Handig hé, zo'n schaduw in het gras *LOL* .

Ziet er érg goed uit! Dit moet je idd zéker vaker doen.. Dit soort topics wil ik wel vaker zien Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 11:01

het ziet er netjes uit voor een paard dat zo onregelmatig onder het zadel komt, en zeker voor herhaling vatbaar lijkt me.

echter ben ik het ook met Robijntjah en Mulan eens, op die foto is geen verzameld paard te zien. het achterbeen blijft wat achter en hij staat op de voorhand, zie schuin naar achter gezet voorbeen in verhouding tot de rest, en hij is ook niet opwaarts gericht. opkroppen van voor is met de meeste friezen een probleempje, maar goed daar wordt aan gewerkt.

succes ermee!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 15:00

Bedankt voor de reactie's en tips! Het verzamelen voelde onder het zadel fijn maar is op de foto, inderdaad minder.. Maar vind ook dat je gen perfecte verzameling kan verwachten van een paard dat zo weinig onder het zadel loopt Lachen.. Als ik tijd heb ga ik hem zeker vaker rijden en minder naar onze schaduw kijken Knipoog.. Maar die beenzetting is zo mooi Tong uitsteken.. Verder zal ik hard met de tips aan de slag gaan!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 15:32

Super leuk dier zo te zien, en ik vind dat je hem ook netjes rijd!