voorover vallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Re: voorover vallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 13:26

@HC: een ernstige fout zelfs.. Waarom krijg ik dan nu wel zevens op mijn zit en eerder niet? Verward

Ik ging juist te ver naar achteren met mijn bekken, toen gingen mijn benen vooruit en mijn rug werd bol. Mijn hoofd ging verder naar voren dan mijn schouders en die schouders gingen ook nog eens naar voren. Absoluut niet ideaal.

Nu kan ik lekker zitten. Zit ik onafhankelijk en kan ik mijn paard heerlijk los laten lopen.

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:20

Ik heb de foto's gezien. Helaas niet allemaal even duidelijk maar begrijp dat je nu ook een ander zadel hebt.
Ik had de indruk dat dit zadel wat aan de kleine kant was, en inderdaad je beugels 3 gaten langer zouden kunnen.

Maar het valt mij heel erg mee hoor, ken wel amazones die veel verder naar voren zitten en ondanks dat in de L2 rijden.

Misschien nog een idee om eens foto's te plaatsen met je nieuwe zadel?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-07 14:39

deze foto's vallen ook wel mee, maar afgelopen zaterdag zijn er ook foto's gemaakt, en daar schrok ik van. Ik had het idee dat mijn zit duidelijk beter was in een dress. zadel. Maar er zaten er een paar foto's bij, nou nou. Kan natuurlijk ook net een moment zijn geweest.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-07 14:57

Altijd interessant; een topic over iets dat basaal zou moeten zijn maar waar verschillende posters totaal tegenovergestelde meningen hebben. Zal eens in HC´s aanbevolen leesstof duiken(als ik het kan bemachtigen, online tips welkom...) Vooral omdat het met achterovergekanteld bekken zitten helemaal niet overeenkomt met "verstandig zitten" in het algemeen(dus niet op paard, maar zitten op een paard heeft meer overeenkomsten met staan/lopen dan zitten in bv. een stoel). Het is ook altijd oppassend met wat precies bedoeld wordt; wat ís precies achter/voorover gekanteld, ten opzichte van wat? Vermoedelijk de natuurlijke lordose in de lumbale wervelkolom (voor iedereen individuel bepaald, soms vlak, soms diep etc). En hoever , einde bewegingstraject, onwaarschijnlijk, dus wat wél?).
@HC is het mogelijk in een paar woorden een definitie van die "spirale zit" te geven?

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 19:56

ik heb juist het probleem dat ik téveel op mijn kont ga zitten (b.v.b als ik rechtop zit.....)

http://www.arfotografie.nl/Mijndocu/Pal ... hoto62.jpg
http://www.arfotografie.nl/Mijndocu/Pal ... hoto11.jpg
http://www.arfotografie.nl/Mijndocu/Pal ... hoto61.jpg
http://www.arfotografie.nl/Mijndocu/Pal ... hoto57.jpg
de verticale lijn klopt niet, van je oren tot je enkels was die geloof ik.
wat hier wel weer beter is...
http://www.arfotografie.nl/Mijndocu/Pal ... hoto59.jpg

zat/zit ook altijd veelste ver achterin het zadel, nu heb ik wel een ander zadel (had een met dikke kniewrongen en diepe zit, nu een met weinig kniewrongen en minder diepe zit...) verbeterd wel iets, maar het is nog niet optimaal, als iemand daar tips voor heeft om te verbeteren.

anytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 08:30

Ontspannen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:31

ga eens in stap rechtop zitten, hakken uitdrukken, en doe je schouderbladen naar achter, moeilijk uit te leggen, maar draai je schouders in een boogje naar achter.
Als je het goed doet doet het eerst zeer, maar het is een kwestie van die spieren trainen.
Op deze manier zit je veel rechter, het werkt voor mij ook.
Owja ik kan eventueel wel een filmpje voor je maken als je het niet helemaal snapt.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 15:45

anytime schreef:
Ontspannen.

Dan val je van je paard.

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 00:54

Ik vindt het voorover vallen van jouw erg meevallen hoewel er aan het thoracale gedeelte wel wat houdingsaspecten behandeld mogen worden, maar ik vindt het opvallender hoe je paard uit elkaar valt.
Alleen op de laatste foto loopt ie niet puur en alleen op de voorhand.

Denk dat het nemen van goede instructrice / instructeur de oplossing is voor je Knipoog

Succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 06:45

Gewoon eerst niet erg netjes rijden , en heel goed achterover zitten Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 19:36

dennisbj schreef:
Ik vindt het voorover vallen van jouw erg meevallen hoewel er aan het thoracale gedeelte wel wat houdingsaspecten behandeld mogen worden, maar ik vindt het opvallender hoe je paard uit elkaar valt.
Alleen op de laatste foto loopt ie niet puur en alleen op de voorhand.

Denk dat het nemen van goede instructrice / instructeur de oplossing is voor je Knipoog

Succes.

bedankt voor je reactie, maar ik weet waar ik mee bezig ben Knipoog
was daar eerst bezig om hem fatsoenlijk ontspannen rond te krijgen, wat ze nog heel moeilijk vind, puur en alleen op ontspanning verder vroeg ik niks, dat bij elkaar rijden en op de achterhand komt wel zodra ze het ontspannen doorheeft, waar we nu dus mee bezig zijn (wat meer op de achterhand, bij elkaar rijden etc Knipoog)

en de rest ook bedankt, zat al te denken om even paar keer aan de longe te gaan, en dan met houding en zit bezig.