Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Ik zie dat ik verkeerd zit, maar niet of ik groot of klein zit.
Dan zie ik dat het niet past, maar ik zie niet hoe ik dat op moet lossen...
) maar mag je je paard dan ook niet been geven op het moment dat jij wil je afzet? whitje schreef:Ik zit even stiekem mee te lezen want heb eigenlijk wel hetzelfde probleem als de TS (dus ik leef met je mee) maar mag je je paard dan ook niet been geven op het moment dat jij wil je afzet?
wereldsport! 

broertje schreef:Probeer niet teveel te regelen. Mijn probleem is dus dat ik juist heel goed zie of ik een afstand krijg of dat het niet uitkomt. Punt is alleen dat ik dan ga regelen waardoor ik de fout in ga. Mijn ervaring is dat als je een mooi voorwaarts basis tempo hebt je (bijna) altijd mooi uitkomt. Je paard/pony zal dan zelf mee kijken en kiezen voor een keer op groot of komt mooi uit. Het helpt ook om in je bocht wat meer tempo te maken omdat paarden daar vaak wat terug vallen. Werkt bij mij super, tempo in de bocht en daarna been blijven geven en niet meer teveel doen.