Touwhalster

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Touwhalster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:26

Vind het sowieso niet zo handig om een paard met een halster in de wei te zetten...

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:52

zoals al eerder is gezegd is een touwhalster om te trainen. Vastzetten met een touwhalster is erg gevaarlijk en in de wei zetten helemaal. omdat er een grote lus aan zit gaat het paard er snel op staan en dan komt hij niet meer los. een gewoonhalster voor het vastzetten en de wei, en een touwhalster voor het trainen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:34

Gewoon halster in de wei is ook gevaarlijk.
Paarden kunnen hun been breken als ze met hun achterbeen krabben aan hun oor,en achter het halster blijven haken.
Zoiets bedoel ik dan:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-66T3FZ8W.jpg
Als ze dan blijven haken vallen ze om,en beschadigen hun nekwervels of breken hun been.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:41

Ik gebruik het ook niet om ze vast te zetten. Ze moeten maar leren om stil te staat en dat gaat [meestal] goed, poets ook altijd zonder halster. Ik gebruik nooit gewone halsters, ja bij m'n shet maar die snapt de term stil staan nog niet en die heeft nog geen trouwhalster.

Verder gebruik ik hem bij Gaby om te rijden en grondwerk en bij Raven voor grondwerk en wandelen. Hopelijk binnenkort ook om te rijden. Met uit de wei halen sla ik enkel een halstertouw om de nek en dan lopen ze braaf mee.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 15:12

trouwhalster.. Haha!
Heb je soms trouwplannen? Clown