anneve schreef:Alleen een B ruiter mag met een Z paard in de B starten! Die laat daar geen verzamelde draf zien, dus ook geen uitgestrekte draf!!! (zie boven)
Bovendien hebben wij als juryleden met elkaar afgesproken dat je, in de proeven waarbij niet zowel middendraf als uitgestrekte draf wordt gevraagd, het maximale uit je middendraf mag halen (de jury van TS heeft toen blijkbaar niet zo goed opgelet).
Oh, kan een B ruiter geen verzamelde draf laten zien bij een Z paard? Beetje kort door de bocht.
Er zijn B ruiters die qua rijden verder zijn dan Z ruiters, maar eerder nooit de kans gehad hebben wedstrijden te rijden. Dat wil niet zeggen dat ze slecht zijn!
Zo ken ik een paard die heeft echt een enorm imponerende uitgestrekte draf, maar het is geen middendraf dus gewoon niet goed. Middendraf en uitgestrekte draf zijn 2 verschillende dingen en als de één gevraagd wordt moet je niet de ander rijden.
Ik weet natuurlijk niet wat dit was, ik zie geen foto/filmpje dus kan niet zeggen of het midden draf was of strekken.