ORANGISTE (draver) @ Dressuurwork!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Re: ORANGISTE (draver) @ Dressuurwork!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:47

[quote="SONY]Beter kan ze de teugels korter nemen maar dan een normale handhouding dus niet op de bovenbenen, de teugels ontspannen,het paard loswerken en langzaam aan een beetje druk geven maar blijf wel ontspannen het isniet de bedoeling dat er heel veek druk op de teuegls staat.

Vrij lastig uit te leggen hoeje, je paard nageefelijk en rond moet maken want het is gewoon iets wat je moet voelen..[/quote]

Dit gaat zeker in het begin NIET op bij een net uitgekoerste draver .... Hoe korter jij de teugels neemt hoe drukker en heter ze worden. Zo is ze dat aangeleerd ...

Ben het niet eens met deze wijze, maar ook niet eens met deze zin van SONY.

Heel veel geduld en laat Orangiste eerst maar lekker aan de lange teugel met zo min mogel druk onder het zadel lopen ... Werkt bij mijn draver super ! Ik kan haar nu stukje bij beetje oppakken.

Gaat langzaam, maar dan heb je ook wat.

Salsa

Re: ORANGISTE (draver) @ Dressuurwork!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-07 10:19

Precies Chantal --> ALs ik hem met zijn hoofd in de lucht laat lopen en de teugels kort oppak dan gaat hij heel erg hard (niet leuk meer) en wordt erg heet. Allereerst wil ik dat hij gewoon ontspannen zijn gangen loopt en dat doet hij het beste op deze manier. Ik kan hem ook niks leren als hij zo heet is. Wel gaat het echt steeds beter en is hij gelukkig heel gewillig om te leren.

Een draver kan je goed dressuur laten lopen alleen moet je het duidelijk anders aanpakken dan bij bijvoorbeeld een KWPN.