Jopke @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Colorado

Re: Jopke @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 07:39

@Merrieveulen, het is niet mijn paard en niet mijn zadel, ik heb gezegd dat ik het ging zeggen en overleggen, ik doe dat liever wanneer de eigenaar er zelf bij is dan over msn, dan kan ik niet goed laten zien wat ik bedoel, de eigenaar was er gister niet dus daar heb ik de kans niet toe gekregen. Binnenkort zal ik het zeggen, echt. Maar tot dan rijdt ik gewoon door met het zadel en soms evt zonder zadel Lachen

Ik denk dat ik me in de reactie van karin_gracia kan vinden qua handen Ja
Idd als het goed ging had ik mijn handen beter, als het slecht ging, dus als ze niet daarheen ging waar ik wou etc dan kwam er spanning op mijn binnenhand. Dat zou best kunnen doordat ikzelf uit balans kwam. Ik ga het zeker proberen Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:11

dees_daan schreef:
niet echt een kopje thee in je handen nemen Haha! je voorstellen dat je ze in je handen hebt!

dat werkt bij mij niet Clown

echte Ja dan leer je het wel en anders heb je veel lol ROFL

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:19

Ik denk dat de beugelriemen een gaatje of 2 langer mogen. Nu is het moeilijker om je evenwicht te kunnen bewaren en ga je klemmen om te blijven zitten (spanning). Probeer het maar eens op de grond.. ga bijna zitten en laat iemand je heen en weer bewegen. Je zult steeds moeten corrigeren. Wanneer je je beugelriemen langer maakt en je dus bijna staat is het makkelijker om te ontspannen. Doe dit zelfde maar weer eens op de grond.. Om te controleren of je beugels lang genoeg zijn, moet je op je paard kunnen zitten en moeten je voeten in de beugels kunnen zonder je benen op te tillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:17

shadowlover schreef:
dees_daan schreef:
niet echt een kopje thee in je handen nemen Haha! je voorstellen dat je ze in je handen hebt!

dat werkt bij mij niet Clown

echte Ja dan leer je het wel en anders heb je veel lol ROFL

dan denk ik dat jij lol hebt, maar je paard niet, als die ineens iets over zijn schoft krijgt schrikt hij wel denk ik Ja

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:20

degene die de foto's maakt heeft lol *LOL*

neh, mijn paardje schrikt niet zo vlug, die wordt hooguit chagerijnig als je zijn oren nat maakt....

ik denk alleen dat dat water niet goed is voor je zadel Nagelbijten / Gniffelen

nouja, dan alleen plastic kopjes op een schoteltje, valt het in ieder geval niet stuk *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:22

ik zou het eerst maar eens zonder proberen voordat je gekke dingen gaat doen met een jong paard, vergeet niet dat hij nog maar 4 is

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:26

haha, ik zei ook niet dat Isa het moest doen, ik zou het kunnen doen om op mijn eigen paard *LOL*

Isa moet proberen de eigenaren te overtuigen dat ze les mag gaan nemen of bij de manege of desnoods een privé-instructrice ofzo... daar is ze het meest mee geholpen.

Ik vind het al heel knap van haar dat ze zelf goed ziet waar ze op moet letten aan de hand van deze foto's en dan denk ik dat het wel goed komt.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 14:58

Beugels moeten idd wat langer nu je het zegt, zal ik volgende keer als ik met zadel rijd aan denken Knipoog
Alleen zonder je benen op te tillen? Dat vind ik wel heel erg lang eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:21

Colorado schreef:
Beugels moeten idd wat langer nu je het zegt, zal ik volgende keer als ik met zadel rijd aan denken Knipoog
Alleen zonder je benen op te tillen? Dat vind ik wel heel erg lang eerlijk gezegd Nagelbijten / Gniffelen

Nope, is niet te lang.. je moet je niet hoeven uitstrekken om ze onder je voeten te krijgen.. maar je moet ze ook niet zo kort doen dat je je benen op moet tillen Lachen

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:45

Jobke staat goed bij Ies. Ja Mooie combi.
Je beugels mogen een gaatje langer, maar niet veel meer. Lachen Dat rijd niet lekker, omdat je een veelzijdigheidszadel hebt en omdat het een vrij groootte knol is, vergeleken met Jamie. *LOL*

Verder zit je er netjes op! Ja Handen wijd doen heeft niet zo veel zin.. Nagelbijten / Gniffelen Probeer 'm nageeflijker te maken, dmv van oefeningen en 'm lekker van achter naar voren te rijden [aan drijven en dán voorzichtig aan de voorkant rond maken]. Hou je buitenteugel er goed aan, dan voorkom je uitzwaaien. Knipoog

Verder is Jobke echt een mooie diertje. Ik wil vaker rijfoto's van jullie zien. Vingers aflikken

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 16:47

Smeetjoew:
Het was ook helemaal niet de bedoeling haar nageeflijk te krijgen eigenlijk Clown
Mijn handen zijn soms ergens waarvan ik denk huh? Als ik naar de foto's kijk..
Ik wil nu gewoon nog even lekker rondjes rijden en sturen goed krijgen enzo Lachen

sunny_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 16:55

Wat een mooie foto's zeg.. Vooral nr. 7 en 12 zijn super! Pling

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 21:14

Dankje! Haha!
Bedankt voor alle reacties en tips! Haha!

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:33

Mooi friesje! Vork

Ziet wel verbetering in vergelijking met het vorige topic!

(offtopic: mooi vest! Haha! Waar heb je die weg? Bloos )

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 17:38

Bedankt ! Haha!
Vind ik zelf ook wel Ja

Vest is van de H&M geloof ik, dacht alleen dattie er al weer uit was Clown

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:06

Ah, daarom kwam dat vest me al zo bekend voor!

Robbertcv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:08

Mijn vader heeft een paar rij lessen eghad en is helemaal weg van friesen