Voor de 3e keer op tinca de haflinger!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re: Voor de 3e keer op tinca de haflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:16

ER staat bij dat ze zo vies is omdat ze nat was! en omdat ze bewust niet goed gepoetst wordt buiten de plekken van zadel hoofdstel singel en dekje omdat Tinca dus hele dagen buiten staat en anders haar huidvet te beschadigt raakt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:19

Blon_D schreef:
ER staat bij dat ze zo vies is omdat ze nat was! en omdat ze bewust niet goed gepoetst wordt buiten de plekken van zadel hoofdstel singel en dekje omdat Tinca dus hele dagen buiten staat en anders haar huidvet te beschadigt raakt.

Ik zal hier maar niet meer opin gaan.
Als jou paard nat is, is die dat dus ook onder het zadel, en nat krijg je vuil niét weg!

maargoed.. dat is MIJN mening + ervaring, en dat blijft ie ook Lachen
tevens haal je huidvet niet weg door even goed te borstelen, daar zal je toch echt iets ontvettends (shampoo) voor moeten gebruiken Lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:20

Wat fijn dat je het paardje niet helemaal poets. Heerlijk dat ze in het land kan lopen, en afschuwelijk als mensen dan toch fanatiek blijven poetsen... Super hoor! Lachen

Verder vind ik het er best fijn uitzien. Het mag heus nog wel wat wankel zijn.

Persoonlijk zou ik haar wat meer op eigen benen laten lopen. Teugels wat langer. Als het goed is kom je (evt met wat hulp) al een aardig eind met je gewichthulpen.
Galop vind ik iets te veel van het goede voor nu. Moet je zelf weten, maar doe er voorzichtig mee.
Je doet voorzichtig door weinig te rijden, maar meer rijden kan geen kwaad, als je het maar kort houd en op het goede moment weer stopt. Eén keer in de week vind ik weinig; als je iets regelmatiger doet, zal 'ie het misschien juist makkelijker oppakken. Wordt het meer een routine, zeg maar...

Succes nog met pony! Lachen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:22

Als je dat tegen mij hebt heb je het mis Lachen

Tevens ook nog wat rijtechnish commentaar :
Zoals hierboven idd ook benoemd word, is meer rijden echt geen probleem, als je het maar niet overhaast.
Probeer aan de longe goed de galop erin te krijgen bijvoorbeeld, zodat ie meer het evenwicht weet te vinden, en dan zul je dus ook zien dat het uiteindelijk onder het zadel ook makkelijker gaat Lachen

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:24

Dat is heel fijn. Maar er zijn ook opties om jou natte haar te drogen Clown zo kan je een nat paard OOK op bepaalde plekken droog maken.
Hoe dan ook ik vind dat ik mij genoeg verantwoord hebt.

@TurdusMerula
We wilden het nu nog even rustiger aan doen. vanaf aankomde week gaat ze 2x in de week onder het zadel. De galop is maar heel beknopt hoor een paar pasjes linksom paar rechtsom. En wat betreft de teugels ben ik wel met je eens ze moet iets minder kort gehouden worden. Dit was overigens de eerste keer in de binnenbak en ook nog eens met een wildvreemd paard er bij in waar ze nogal graag naar toe wilde Koe
In het vervolg weten we nu dat dat geen probleem is maar het was nog even in het diepe tasten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:25

Je hoeft je toch niet te verantwoorden Knipoog ik geef alleen mijn mening, en jij geeft daar jou antwoord op, en dat accepteer ik, klaar Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:29

Veel voorbereiden, wandelen in de bak, grondwerk in de bak, dan is dat ook minder een item met rijden, en betekent bak ook niet altijd rijden.
Galop eerst wat bevestigen, voordat je dat met ruiter en al doet.
Liever nog even iemand ernaast dan dat je nu al zo sterk je teugels erbij pakt.

Dat is hoe ik het zou doen. Lachen

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 02:54

uhm.. dus de taak om je paardje goed schoon te maken voor het rijden was zwaarder (ohja, en niet goed voor je paard, huidvet verdwijnt ed) dan je paard nat maken en daarna föhnen? want dat is toch hoe je je eigen haar droog maakt.. Nagelbijten / Gniffelen

okee, ik heb iig alle berichten gelezen, en ik vind het wel erg raar dat je pony zo vies is, okee, een vies plekje gaat wel, maak dit leek gewoon op natte mesttroep over zn lijf.. en dan maak jij je zorgen over huidvet wat je eraf borstelt? ik maak mee meer zorgen over die ranzige natte mestplekken, dat droogt op, en zo gaat werkt zijn isolatie niet meer optimaal. Ik neem aan dat je hem niet op stal zet, laat opdrogen en het er netjes uitborstelt, want waarom dan niet meteen.

en nee, het zadel ligt absoluut niet goed. En ja, ik heb al je berichten hierover gelezen ed, maar ik vind dit niet kunnen, het zadel kiept gewoon helemaal achterover.
maargoed, je dult geen tegenspraak op deze gebieden. toch heb ik er wel voor gekozen hierop door te gaan, want het is gewoon erg balangrijk en opvallend.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 05:38

Die troep wordt er echt wel afgehaalt sterker nog dat is diezelfde avond nog gedaan.
Toen heeft ze een nachtje binnen geslapen en de volgende ochtend mocht ze weer het varken uithangen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 05:55

Als er maar geen plekken onder het zadel en hoofdstel zitten is het mij best.
Maar ga aub niet lopen gillen dat dit zadel wel past! Je zit er zelf zowat achter! ipv erop, de schudladen zitten in haar hals, de singel snijdt in haar buik, en de lage schoft opening doet hiervandaan al zeer!

Het is dus te klein en valt achterover! Gewoon accepteren dat je met dit zadel niet meer moet gaan rijden! Dit lijkt meer geschikt voor een kleine welsh!

Wees blij dat we je dat nu vertellen en je niet willen laten aanklooien op zo'n leuk paard! Het is zo zonde en eigenlijk gewoon zielig dat ze er nog zo braaf mee rondloopt!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 06:06

Op welke foto kun je zien dat het zadel te smal is, en achterover valt?
Ik geef toe dat het zadel MIJ te klein is, waardoor ik inderdaad achter in het zadel kom te zitten (dat heb je met zo'n dikke kont Knipoog )
Op de ena laatste foto kiept hij inderdaad iets, maar als jullie goed kijken zie je dat ze haar hoofd naar beneden heeft!!!!!!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 06:14

je hebt geen dikke kont! Alleen is dit zadel geschikt voor een C pony!

En je snapt zelf wel dat als je dan zit op de lepel dat dit zeer moet doen voor je paard! op zijn rug zit je dan te drukken met die 2 wrongen in het zadel en daar zijn ze niet voor bedoelt Je moet voorin op je zitbeen knobbels kunnen zitten! En je benen moeten OP het zweetblad rusten en niet erachter!
En de singel moet geen deuk in zijn buik maken.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IRQ7BMCP.jpg

Hier zie je heel goed dat jouw knieën wel een halve meter voor je kont zitten! En je knieën moeten op 1 lijn met je schouders en billen zijn! Daar kan je niks aan doen, komt omdat het zadel niet past!

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:49

op welke foto zie je dat het zadel kiept? op ALLE! je kun hiervan zeggen wat je wil, maar het ligt gewoon absoluut niet goed! en dit heeft niks te maken met dat je misschien een te dikke kont zou hebben oid, of dat je pony zn hoofd naar beneden heeft, of dat we het alleen zo lijkt omdat het zadel oud is ofzo. Ik heb ogen in mn hoofd, en kan daar echt wel doorheen kijken voor ik de ligging van het zadel beoordeel. en trouwens, wat je pony ook met zn hoofd doet, je zadel moet gewoon goed liggen.
sorry hoor, maar hier is geen excuus voor.

Open je ogen en probeer eens objectief naar ons commentaart te kijken. Dan zullen jullie nog veel leren Ja