Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Katja schreef:Houd er rekening mee dat veel volbloeds behoorlijk dom zijn. Soms doen ze daarom een beetje raar en als je de dingen dan even rustig voor ze uitlegt knappen ze daar wel van op.
Goede hulp zoeken dus.....

Katja schreef:Vraag me overigens af hoe serieus we de topicstartster moeten nemen ze komt wel erg veel probleemgevallen tegen:
viewtopic.php?f=8&t=834520&hilit=
viewtopic.php?f=123&t=796475&hilit=
viewtopic.php?f=8&t=799837&hilit=
viewtopic.php?f=117&t=797427&hilit=

detour schreef:Katja schreef:Houd er rekening mee dat veel volbloeds behoorlijk dom zijn. Soms doen ze daarom een beetje raar en als je de dingen dan even rustig voor ze uitlegt knappen ze daar wel van op.
Goede hulp zoeken dus.....
Juist door hun intelligente zijn ze zo vlug en heet, Katja, waardoor een hoop mensen niet met deze dieren door een deur kunnen!
InekeH87 schreef:mijn kwpn paardje is echt superslim zo een ben ik nog niet vaker tegengekomen, dus niet alle kwpners zijn dom.
TS idd wat hier wordt geadviseerd heel veel grondwerk en afwisseling

. Dat wil niet zeggen dat KWPNers dom zijn, maar het verschil is wel zo groot dat het bijna niet te vergelijken is.....Kendra schreef:Ongeacht je eigen ervaring, denk ik dat je dit niet alleen kunt oplossen. Een paard dat weg is gezet na een slechte ervaring en waar vervolgens 5 jaar niks mee is gedaan, moet je - volbloed of niet - in mijn beleving behandelen als een onbeleerd paard. Ik weet niet wat je allemaal aan het doen bent op dit moment (longeren, rijden??) - maar snapt je paard wel wat je van haar wilt? Als dat niet zo is, zou dat gedeeltelijk het gedrag vertonen, het lijkt nl. op extreem vluchtgedrag.
Ik zou dus eerst maar eens een uurtje rustig naast het paard gaan zitten en overdenken hoe je dit nu een beetje systematisch aan kunt pakken en wie je daar dan bij nodig hebt.