Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yamcha schreef:Mijn been ligt als het ware als een "natte dweil" tegen het paardenlijf aan.
Ik kan dan aandrijven en reageren wanneer het nodig is. Ik drijf niet constant, ik wil een paard voorwaarts en aan het been hebben, voortdurend drijven stompt een paard af op het been.
Maar als mijn been niet aanligt, kan ik ten eerste de hulpen niet goed timen (en ben ik dus altijd een fractie te laat).
Ten tweede krijg je idd het "wegschiet-effect" wanneer een paard je been dan opeens wel voelt, en is het niet echt mogelijk meer om met subtiele hulpen te rijden.
Kit_for_ever schreef:In het geval van het paard wat ik rijdt, absoluut eraf. Hij word snel traag op het been en als ik dus mijn been eraf heb en op de momenten dat het nodig is kuit geef, reageert hij beter dan constant been eraan te hebben.

bromfiets schreef:Ik rijd ook met mijn benen eraf. Maar dat kan bijna niet anders omdat ik altijd met m'n kuiten onder het paard uitkom
Drijven doe ik meestal ook alleen maar met de 10 cm onder mijn knie. Dat stukje ligt wel altijd tegen het paard aan.
De rest van mijn benen kan onder zijn buik door tegen elkaar aanleggen, dat lijkt me geen goede manier om te drijven. Gaat'ie wel erg hard

Yamcha schreef:bromfiets schreef:Ik rijd ook met mijn benen eraf. Maar dat kan bijna niet anders omdat ik altijd met m'n kuiten onder het paard uitkom
Drijven doe ik meestal ook alleen maar met de 10 cm onder mijn knie. Dat stukje ligt wel altijd tegen het paard aan.
De rest van mijn benen kan onder zijn buik door tegen elkaar aanleggen, dat lijkt me geen goede manier om te drijven. Gaat'ie wel erg hard
Dat denk ik ook wel ja
Wel leuk om daar eens een filmpje van te maken en bij HAW te zetten

bromfiets schreef:Ik rijd ook met mijn benen eraf. Maar dat kan bijna niet anders omdat ik altijd met m'n kuiten onder het paard uitkom
Yamcha schreef:bromfiets schreef:Dat denk ik ook wel ja
Wel leuk om daar eens een filmpje van te maken en bij HAW te zetten
Ik neem aan dat je dan alleen het stukje hard gaan wilt zien....
Ramptoerist

runningkawa schreef:Bij been eraf denk ik aan een afstekend been
Hoe hebben jullie dat met die termen?
Yamcha schreef:Alleen het stukje hard ja
Uiteraard wel met een close-up van je voeten aan elkaar vast he![]()
(Nee dus...)
)
Lief van je.
Rhodos schreef:off topic: @bromfiets: je foto's zijn niet zichtbaar in je topic.

)
runningkawa schreef:Bij been eraf denk ik aan een afstekend been
Hoe hebben jullie dat met die termen?