galloperen als een konijn...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Re: galloperen als een konijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:48

hmm dus als je je paard opjaagt in de bak en hij gaat met zijn staart omhoog lopen, dan heeft hij last van zijn rug?.....euhhhhh

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 10:49

arabieren hebben over het algemeen een steil achterbeen wat het ook maakt dat ze zo galoperen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:19

Escardo schreef:
hmm dus als je je paard opjaagt in de bak en hij gaat met zijn staart omhoog lopen, dan heeft hij last van zijn rug?.....euhhhhh

Waar concludeer je dat nou weer uit.
vastzetten van de lendenen betekend niet altijd 'last hebben van'.

Fjordenmeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:21

Sorry, ik heb hier niks over te zeggen, maar ik moest echt ontzettend hard lachen van de titel! Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:55

garny95 schreef:
arabieren hebben over het algemeen een steil achterbeen wat het ook maakt dat ze zo galoperen.

Anouar helaas ook.

Maar zolang ik hem met z'n neus voor de loodlijn laat galoperen galopeerd hij normaal. Zodra ik hem naar beneden vraag met z'n neus duikt hij helemaal naar beneden, kruipt achter de loodlijn en gaat dus galoperen als een konijn en dat zit vrezelijk.
Hij heeft gewoon moeite om z'n achterbenen onder de massa te zetten. Terwijl hij lichamelijk helemaal in orde is en netjes over de rug loopt

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:58

Sizzle schreef:
Ik weet precies wat je bedoeld, komt voor uit slecht ruggebruik.
Je ziet het vaak bij paarden die opgejaagd worden en met de staart omhoog gaan showen. Als een paard dat altijd doet is er vrijwel zeker sprake van pijn.
Mijn paard heeft dat ook gedaan toen ze alleen recreatief gereden werd en zichzelf totaal vastgezet had, ik heb dat er inmiddels uitgereden.

Verward
Anouar showt graag met z'n staart omhoog, recht overeind, zoals een echte arabier dat alleen kan.
Maar dat deed hij niet toen hij last van z'n rug had hoor

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:03

Volgens mij is mijn text onduidelijk.
Het zijn twee losse dingen. Als een paard met zijn staartomhoog loopt te showen dan doet hij dat meestal met een strakke rug waardoor ze op zijn paashaas gaan galloperen.
Een paard dat het altijd doet, heeft dus een probleem, niet de shower.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:13

Oke, zo.

Maar Anouar heeft nu geen probleem (meer) in z'n rug en nog heeft hij moeite met galoperen met z'n hoofd omlaag. Door dat stijle achterbeen

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 19:22

Ik denk dat je dit wel aardig kunt oplossen door hem regelmatiger te gaan rijden en hem meer voorwaarts neerwaarts te rijden.

Mijn paard heeft ook een tijdje zo'n herten galopje gehad, nu galopeerd ze super fijn met goede sprong en goed ruggebruik.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 20:46

Fjordenmeid schreef:
Sorry, ik heb hier niks over te zeggen, maar ik moest echt ontzettend hard lachen van de titel! Clown

tja, wist het niet anders te formuleren Clown

heb hier al heel wat nuttige tips gekregen, denk dat ik dan toch maar wat meer ga rijden...

En ik jaag m'n paard niet graag op in de bak, wordt ze zeer onrustig van. Ze loopt van zichzelf al meer dan genoeg, de speelvogel Tong uitsteken

pindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:21

jaah als je ze opjaagt kan dat zijn als ik op juming ben met oki doki mijne zotte voor de sprong springt hij en gallopeert hij ook zo ! maar als ze het constant doet zou ik er een DA bijhale hoor!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:24

Ik heb een paard gereden die dat ook deed. Was idd een rugprobleem. Dat paard galoppeerde trouwens ook aan de longe op die manier, niet alleen onder de ruiter. Na behandelen van de rug is het ver over gegaan.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:31

Sizzle schreef:
Volgens mij is mijn text onduidelijk.
Het zijn twee losse dingen. Als een paard met zijn staartomhoog loopt te showen dan doet hij dat meestal met een strakke rug waardoor ze op zijn paashaas gaan galloperen.
Een paard dat het altijd doet, heeft dus een probleem, niet de shower.

precies..je tekst was onjuist vandaar mijn reactie..Knipoog....

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 10:01

Sizzle schreef:
paashaas

Huilen van het lachen

Mijn 4-jarige paard doet het ook wel eens, meestal als ze gespannen is.
Ik denk dat het een combinatie is van niet sterk genoeg zijn in achterhand en rug en als ze dan ook nog gespannen is gaat het helemaal mis.

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:11

Mijn verzorgpaard liep ook bijna nooit. Ze liep stijf en kort. Door 6 dagen in de week te gaan rijden, waarvan minimaal 3x dressuur is het een heel ander paard geworden. Wij zijn eigenlijk de fisio. Je moet je paard voorwaarts neerwaarts rijden en heel veel figuren in het begin (voor de buiging). Niet je paard in de krul trekken, daar bereik je niks mee. stapje voor stapje bouw je de duur van het rijden en de moeilijkheid van de oefeningen op. Achterwaarts gaan op de juiste manier is een hele goede oefening voor de rug van je paard. Als het niet lukt om je paard regelmatig te rijden dan moet je gewoon iemand erbij zoeken.
Succes!!

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 15:53

heyz, zo galloperen is vaak een teken van spanning in de rug, en soms in combinatie met slapheid.
mijn advies, longeren met bv bijzet. veel overgangen van galop naar draf en weer galop maken zodat ie sterker wordt en zich ook iets meer ontspant.
als ie weer zo "springt" probeer vooruit te houden zodat ie de normale galop pakt, maar niet opjagen want dat heb je het spanning probleem weer..
heb 1 paard gehad die dit ook heel erg deed in het begin en is op deze manier goed gaan galopperen, alleen beetje geduld hebben!
succes

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 16:24

*volgt dit even, een paard bij ons op de manege (van +/- 20, wordt niet meer voor de lessen ingezet wat goed is ook) doet net hetzelfde als ze dan eens gereden wordt, maar ze heeft nooit echt last gehad van haar rug ofzo...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 20:37

amore is engels volbloed, maar die zijn meestal toch meer ontspannen op de achterhand, die hoort toch stevig te zijn?

Dierenarts is langsgeweest, die zegt dat ze aan het 'roesten' is, dat juiste beweging gaat helpen...

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:42

paard van mn exvriendje deed dat eerst ook (weet nu of het nu ook is) hij huppelde meer ofzo.. maar uhm, bij haar was het schijnbaar omdat ze te graag wou werken voor je en daarom van alles deed wat niet de bedoeling is.. maar goed, dat heb ik er dan van begrepen, kan goed dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb hoor..

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 07:37

In een geval hier denk ik dat het te maken heeft met een slappe achterhand, dat wil niet meteen zeggen dat het voor jouw paard geldt..
Maar vaker rijden zou wel helpen..

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-07 14:48

Mijn pony deed dat ook. Bleek dat er 3 ruggewervels niet goed zaten. Nu heeft mijn osteopaat het rechtgezet en hij galopeerd weer heel goed.