Irritaties tijdens het rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Re: Irritaties tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:37

Waratje schreef:
Als je je zo stoort aan wat anderen doen in de bak, dan zoek je toch een rustiger pensionstal? Het is volstrekt zinloos om je te ergeren aan andermans gedrag, want je zit alleen maar jezelf ermee in de weg. Als je niet kunt leven met het gedrag van specifieke andere mensen, dan zorg je dat je ze niet tegenkomt.
En ben je er zeker van dat anderen zich niet aan jou storen? Als je irritaties wilt oplossen, kijk dan hoe jij je eigen gedrag kunt aanpassen zodat je een ander niet stoort, want het enige gedrag dat je kunt veranderen is je eigen gedrag. Eventueel kun je aangeven aan een ander dat hun gedrag je stoort, maar het is aan hun om te kiezen daar iets aan te doen of niet. Aan jou is altijd de keuze of je je wilt ergeren of niet.

Lekker makkelijk
Tuurlijk droom ik iedere dag van mijn eigen bak ( droom....)
Maar het is niet zo makkelijk om zomaar over te stappen, in de randstad is het vrij massaal.
En anders heb je weer geen faciliteiten, en gezien ik ook graag in de bak rij.
Kies ik maar voor de 'dal uren'.... Haha!

Verder herken ik het gehang aan de bakrand ook wel hoor, bij ons is het meestal gewoon interesse of kletsen
Maar het maakt mij idd ook best onzeker

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:45

Mensen die in de springles, op de korte zijde, terwijl je daar moet afwenden voor de sprong, stil gaan staan om met hun vriendje te praten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:45

Na maanden in een saaie 20x40 binnenbak te hebben gereden eindelijk met mooi weer het bos in, we maken een galopje en achter me begint er binnen de kortste keren eentje te roepen dat het te hard gaat...Zodat het hele spul kan stoppen... Boos!
En de weken en maanden erna is het weer zo belabberd, dat iedere keer als ik aan de beurt ben voor les, er wéér geen buitenrit is. Boos!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 21:47

Het leven is zo moeilijk of makkelijk als je het zelf maakt Duivel
Dromen over een eigen bak doe ik absoluut niet, dat zouden nachtmerries zijn. Dan heb je ook al het werk eraan om te zorgen dat alles goed voor elkaar is en heb je nauwelijks meer tijd om nog met je paard bezig te zijn Tong uitsteken
Ik heb ervaring met onrustige stallen en hoe je daar mee om kunt gaan (rijden om 10 uur 's avonds was best prettig) en heb nu een stal gevonden met een minder mooie rijbak, maar veel rustiger. Het is een kwestie van prioriteiten stellen en keuzes maken. Maar je ergens aan ergeren doe je echt zelf!
En waarom zou je onzeker worden van mensen aan de kant? Je bent toch lekker met je eigen hobby bezig? Als jij en je paard er lol aan hebben, dan maakt de mening van een ander toch geen moer uit?

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 22:37

waar ik me aan erger zijn die mensen met van die lange zwepen, die naast je rijden en als ze hun eigen paard een tets geven, die van jouw d'r ook meteen even bijpakken.

_Tornado

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 07:02

INderdaad mensen die springles hebbben en die ervoor rijden

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:35

Ik erger me vooral aan mensen die de bakregels niet kennen!
Of van die mensen die dan binnenhoefslag rijden op de linkerhand, dan rij ik gewoon op de hoefslag rechtsom, maar dan gaan ze ineens wel weer op de hoefslag. Je kan er dan echt geen pijl meer op trekken Boos!
Of in de springles dat mensen geen rekening met elkaar houden, dat ze heel langzaam gaan draven of zelfs stappen voor de sprong zodat ze eerder aan de beurt komen! Stoom uit je oren
Of van die mensen die echt heel luidruchtig doen tijdens een les.

Nougat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 10:03

Inderdaad, de bakregels niet kennen. Ze op de hoefslag gaan stappen terwijl iedereen draaft of galopeerd. Of ze geen voorrang verlenen als jij op de linkerhand rijd en ga zo maar door. Maar ik heb zelf geen eigen bak en ik probeer dat soort situaties gewoon zo goed mogelijk op te lossen Lachen.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 14:08

mensen aan de bakrand die je staan te becritiseren, en er zelf niks van bakken, verschrikkelijk!
Ik sta op een prive stal waar veel mensen van buitenaf komen lessen. Als ik dan les heb voor een uur, komen sommige al 20 minuten voor hún les warmstappen, héél vervelend! (en dan ook nog in de bak opzadelen Vork )

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:40

ik erger me aan mensen die vinden dat ze ALTIJD voorang hebben, of die constant overal doorheen racen. als kinderen de hele tijd door de hal rennen zeg ik er ook wat van. gelukkig heb ik een bak thuis, dus ik hoef met niemand rekening te houden Clown

en waar ik vooral een gruwelijke hekel aan heb, als heel veel mensen aan het dressuuren zijn en er een of twee springen! die van mij flipt dan ook helemaal als er steeds een paard langs raced. mijn zusje is er een keer door onderuit gegaan en die van mij begon als een wilde te steigeren, dan zijn het gewoon nog hele jonge paarden!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:45

Ik heb er een hekel aan als iemand wilt aangeloperen en diegene de ruimte niet geeft of gewoon lekker door de bak heen crosst terwyl iemand anders druk aan het oefenen is en dan lekker door zijn pad heen crossen zodat diegene zijn figuur niet normaal kan rijden.
Verders haat ik het als er te veel lessers in 1 les zitten..
Zoals wat ik op dit moment heb nu..Daarom ben ik bezig met kijken wat ik nou wil doen in een andere les of geen les of gewoon toch doorgaan..
Allemaal van dat soort dingen.Maar ik kan ook goed aan me zelf irriteren als iets niet lukt.
Het is eigelijk wel steeds iets anders.Of is dat raar?
xxx

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:54

Ik heb een hekel aan mensen die je afsnijden.
Dat je zelf op de hoefslag rijdt, en dat er net iemand aan komt vanaf de volte, en dat diegene dan precies voor jou gaat rijden op de hoefslag, zodat je zelf al moet inhalen, of heel erg afremmen.
En het paard waar ik altijd op rij heeft erg moeite met de rechtergalop, en ik heb erg veel moeite om hem daarin te krijgen.
En als het eenmaal lukt, dan ga ik op de binnenhoefslag en dan kei hard galloperen, anders valt hij gelijk weer terug (ja, hij gallopeert uitzichzelf zo hard als hij eindelijk goed zit, als ik dan maar een kleine ophouding maak zit ie gelijk weer terug in draf)
En in mijn les weet iedereen dat ik daar heel erg moeite mee heb.
En nou is een meisje, die gaat altijd als ze voor mij rijdt, en ik kom er aan galloperen, dan gaat ze voor mij op de volte, zodat ik dan een hele scherpe bocht naar rechts moet maken, omdat ik anders tegen haar aan bots.
Wat kan ik me daaraan ergeren Tong uitsteken .
En ik snap ook best dat het irritant kan zijn als iemand zo snel door de bak gaat, alleen ik doe het niet expres, en hun weten dat ook, dus ik vind dat ze daar best rekening mee mogen houden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:55

Ik kan sowieso niet lekker samen rijden, dus rijdt bijna altijd alleen.. Lachen Waar ik écht een hekel aan heb is de regels niet kennen, in de weg rijden, continu tegen me aan banketstaaf als ik aan het rijden ben, en crossen en gillen..

Ojaaa, veel slaan met de zweep ook, daar schrikt mijn paard van.. *LOL*

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:58

meestal ben ik in daluren op stal maar mijn iritaties:

mensen die op de bakrand zitten (pony kletst graag)
op de hoefslag stappen, alleen of met zijn 2en naast elkaar
op de hoefslag halthouden
zo dicht naast de hoefslag stappen/halthouden dat ik er niet langskan
niet kijken waar men rijd (of heef een zz ruiter altijd voorang?)
bakregels niet kennen
zomaar zonder overleg hindernissen gaan maken (als ik al rijd)
afsnijden
je als rem gebruiken (mijn pony wil dan wel ff slaan)

op buitenrit:
auto's die te hard/dicht langsrijden
toeterende auto's
fietsers die denken leuk te zijn en je paard tik op kont te geven
geen voorang krijgen waar je dat wel hebt
langsscheurende brommers/scooters etc

gelukkig maak ik het meestal niet mee, maar dat zijn dingen waar ik aan kan ergeren Clown

xEbony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 20:46

Ik erger me op wedstrijd aan mensen die op de linkerhand zitten, die niet even als je een oefening op de hoefslag doet (schouderbinnenwaarts bijvoorbeeld) even om je heen kunnen rijden als zij gewoon aan het stappen/draven/galopperen zijn. En ik erger me er ook aan als 2 mensen naast elkaar op de hoefslag aan het stappen/uitstappen zijn..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:00

Ik heb om mijn huidige stal nog geen irritaties, rij meestal alleen of met z'n tweeen.
Op mijn vereniging had je nog weleens mensen die je afsnijden, dat vind ik wel irritant. Maar gelukkig kent iedereen wel de bakregels of luisteren ze als je ze uitlegd.

Buiten heb ik vooral een hekel aan mensen die overal een probleem van maken of de moeite niet nemen om hun hond bij zich te roepen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:04

Ik vind eigenlijk het irritantste dat ik me op laat fokken door dingen van buitenaf.
Zolang ik geconcentreerd blijf en mijn paard hard aan het werk blijf zetten is er eigenlijk niet zo gek veel aan de hand als er eens iets gebeurd. Maar ik erger me aan iets, raak gespannen, vergeet te rijden, en DAN gaat het rijden pas echt niet meer. Ik wou dus dat ik zelf iets meer kouwe kikker was.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:29

Als ik me ga ergeren aan het niet toepassen van de bakregels, dan kan ik me wel blijven ergeren. Ik hou er gewoon rekening mee dat het vooral kleine kinderen zijn die er moeite mee hebben, met al die regels. Als ik het vaak uitleg, komt het begrip vanzelf wel een keertje.

Waar ik me wél ernstig aan kan ergeren, zijn mensen die hun paard onredelijk behandelen. Dat is het enige waarvan er stoom uit mijn oren komt, zeg maar Tong uitsteken

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 09:38

Mensen die je steeds in de weg rijden en geen goede voorrang geven als je die hebt, of als zij het hebben aan de kant gaan. Of als je les hebt, en je rijdt bijv op de volte, lekker dwars door die volte rijden zodat ik er last van heb, en dan heb je 1x in de week les Lachen

En idd ook aan die gillende mensen, of mensen die als een gek door de bak crossen ofzo.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 11:45

Als ik les heb en we rijden met veel mensen in de bak, ben ik al snel geirriteerd, omdat sommigen nooit uitkijken waar ze rijden en denken dat ze altijd voorrang en alle ruimte van de bak hebben.. Lips are sealed Zo wordt je af en toe wel eens afgesneden..

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:00

Ik irriteer me echt aan mensen die me afsnijden of zonder iets te zeggen ineens voor je neus stil staan,vind het ook vervelend als je vlak langs je heen scheuren in volle galop. oeff best wel wat irritaties Bloos Clown

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 13:59

Ik heb er geen last van. Leer je goed van sturen moet je maar denken. En gillen langs de kant sluit ik me vooraf. Wordt je paard ook mooi bomproof van. Als het echt veel te druk is op een pensionstal (dat kan natuurlijk). Dan zou ik een andere stal zoeken.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:39

Ik irriteer me alleen aan mensen die zich niet aan de bakregels houden of jou ineens voorrang gaan geven om aardig te zijn. Doe dat nou niet want dan raakt iedereen alleen maar in de war. Clown

_Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:50

Ik irriteer me altijd aan mensen die constant hardop praten tegen hun paard. Je mag best wat zeggen, doe ik zelf ook wel hoor, maar niet de hele omgeving hoeft er van mee te genieten. Ook vind ik het erg vervelend als mensen zich niet aan de bakregels houden en ook nog heel geergerd kijken als jij geen ruimte maakt.

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 14:53

Wat mij verschrikkelijk irriteerd aan mensen,
is dat als ze in de bak rijden en ik rij er ook met me paard,
dat ze dan niet opletten waar ze rijden en met andere mensen gaan lopen praten langs de bakrand en dat ze dan op de hoefslag stil gaan staan.
En dat ze een paard verschrikkelijk met een zweep gaan slaan als iets even niet lukt, en dan vooral bij een jong paard of een stokoudpaard...
Dat irriteerd mij aan mensen op een stal!! Clown