Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Visconti schreef:Ik heb wel een grens, als ik boven de 75 kilo kom klim ik niet meer op mn paard
lailapri schreef:ik ken eerlijk meer mensen de een paard kopen naar hun gewicht denk dan aan flinke haf of tinker.
).beantsje schreef:Visconti schreef:Ik heb wel een grens, als ik boven de 75 kilo kom klim ik niet meer op mn paard
Gelukkig doet iedereen dat niet, want dan was er bijna geen man die nog zou paardrijden
lailapri schreef:ik ken eerlijk meer mensen de een paard kopen naar hun gewicht denk dan aan flinke haf of tinker.
Urielle schreef:Ik vind het zo rot dat mensen die wat zwaarder zijn gelijk maar verwezen worden naar de zware warmbloeden en koudbloeden.
Urielle schreef:Met andere woorden: als je zwaar bent, schrijf de sport maar op je buik.
jasmijn78 schreef:Urielle schreef:Ik vind het zo rot dat mensen die wat zwaarder zijn gelijk maar verwezen worden naar de zware warmbloeden en koudbloeden.
Ik vind het dus voor paarden rot als ze met een te zware logge ruiter moeten rondsjouwen... En ik denk dat het zo zou moeten zijn dat het welzijn van het paard boven het plezier van de ruiter zou moeten staan. Ook een zware warmbloed of een koudbloed verdient een ruiter die in zoverre in shape is dat zijn ruiter fatsoenlijk kan zitten.Urielle schreef:Met andere woorden: als je zwaar bent, schrijf de sport maar op je buik.
Dat is niet wat ik gezegd heb. Als je respect voor je paard hebt dan zorg je dus dat jouw fysieke gesteldheid ook acceptabel is. En een ruiter hoeft echt niet het afgetrainde sportlijf van bijvoorbeeld een voetballer, een zwemmer of een schaatser te hebben. Maar een beetje soepel in lijf en ledematen, enige conditie en een normaal gewicht in verhouding met je lengte lijkt me niet teveel gevraagd. Maar als een ruiter te lui is om daar aan te werken dan kan die beter uit respect voor het paard de sport op je buik schrijven dus...
Midasje schreef:Ik vindt dat als je jonge paarden in gaat rijden je zeker niet zwaarder mag zijn dan 63 kg ongeacht je lengte.
het paard moet niet te veel belast worden ik rijd ook renpaarden en weeg niet meer dan 63 kg omdat er ook jonge paarden tussen zitten.
Tinkerloos schreef:Zie jij graag een ruiter van 100 kilo op een dressuur wedstrijd?
Of erger nog,op een springwedstrijd?
Als ik dat zie denk ik toch echt..oef,arm paard..

Visconti schreef:Die grens heb ik gesteld voor onze combinatie, ik rij op een iel paardje die net de 1.60 haalt. Ik nijg een beetje naar "te dik" en ben ook niet de kleinste (1.76) en je ziet het zo vaak. Mensen die vrij normaal beginnen met in de jaren flink uitdijen en vervolgend veel te zwaar zijn voor hun paard. Ik zou het echt niet op mijn geweten willen hebben als mijn paard rugproblemen zou krijgen omdat ik zonodig van ongezond eten hou. Maar dat wil niet zeggen dat mensen die boven de 75 kilo zijn te zwaar zijn om paard te rijden, maar als je wat dik bent zou ik misschien beter een paard kunnen kopen die dat kant tillen, een flinke fjord ofzo.
Redrumfox schreef:Yinari schreef:Als je toch al wat te rond bent vind ik dit wel een mooie stimulans op op gewicht te komen én te blijven. Als je gewoon slank bent is het natuurlijk geen goede zaak en moet je gewoon op een wat grotere gaan zitten. Verder zie ik er geen kwaad in.
Mijn gedachte.
Midasje schreef:Ik vindt dat als je jonge paarden in gaat rijden je zeker niet zwaarder mag zijn dan 63 kg ongeacht je lengte.
Ben je zwaarder pech dan moet je afvallen
Citaat:...
Nu vroeg ik mij af hoeveel mensen bewust willen afvallen en dit allemaal voor hun paard/pony

)