Tadesha (NF x Arab) voor 5e keer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x__Ellis

Re: Tadesha (NF x Arab) voor 5e keer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:21

Jolynn schreef:
Chakkie17 schreef:
mischien was ik toch nog niet duidelijk genoeg: ik ben niet van plan geld uit te geven voor andermans paarden.

ik vind het gigantisch leuk om daar een beetje te hobbien, maar de eigenaresse heeft er de tijd/geld niet voor om er meer in te steken.

Wel de lusten niet de lasten (sorry hoor, ik begrijp hier helemaal niets van)
Ik neem aan dat je ook wel een beetje om de pony geeft!?

mee eens Bloos

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 15:23

ik zorg voor ze, en we hebben daar genoeg materiaal, maar ik heb nog meer rekeningen die betaald moeten, en op dat punt zijn de paarden van een ander nu eenmaal niet mijn prioriteit.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:27

Ik denk dat de reden dat er niet/weinig gereageerd wordt jouw aanvallende houding op de reacties is.
Ik vind het er ook totaal niet ontspannen uitzien, en wat is volgens jouw een reden waarom ze niet kan ontspannen? Meestal is het de ruiter die het paard niet ontspannen krijgt gereden..

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:31

twinducklin schreef:
Ik denk dat de reden dat er niet/weinig gereageerd wordt jouw aanvallende houding op de reacties is.
Ik vind het er ook totaal niet ontspannen uitzien, en wat is volgens jouw een reden waarom ze niet kan ontspannen? Meestal is het de ruiter die het paard niet ontspannen krijgt gereden..

Amen!

NeonJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:31

Een goede instructrice doet wonderen.... okal vind jij dat het paard nou eenmaal niet ontspannen is en het ook niet zal worden Knipoog het is in ieder geval het proberen waard lijkt mij?

Vind het wel leuke pony's Lachen

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:44

Chakkie17 schreef:
ik zorg voor ze, en we hebben daar genoeg materiaal, maar ik heb nog meer rekeningen die betaald moeten, en op dat punt zijn de paarden van een ander nu eenmaal niet mijn prioriteit.

ook een minimum kan er niet af? Je mag er inderdaad zomaar mee rijden en al, dus ik vind dat je eigelijk al bijna een beetje minachtend over dat paardje spreekt... Er op rijden doe je wel, maar vraag verder nx aub , want da's jouw zaak niet...Wat is dat paard dan voor jouw? Een hobbelpaardje?

En nu ga ik weer een reactie uitlokken , maar: Het is wel aan jou als ruiter (even niet in acht genomen dat je vind dat het niet jouw taak is spullen voor hem te kopen) om dat paard goed te rijden! Of reageer je op dat gebied ook zo van 'blabla da's niet mijn probleem, dat moet de eigenaar maar regelen'. Zoja, dan zou ik je mentaliteit om te beginnen al maar eens wijzigen, en wie weet heb je door een beetje extra moeite te doen en te willen bijleren al geen hulpteugel meer nodig. Maar dan moet je natuurlijk weer les nemen en dat is ook niet de bedoeling voor andermans paard? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:52

Chakkie17 schreef:
punt is, dit paard IS NIET ontspannen, zal ook nooit echt rustig worden want zo is ze nu eenmaal niet.
daarnaast is t hier nog een schepje erger omdat ze nogal fris was...

hoop dat t hiermee duidelijk wordt. moet dit toch helaas weer bij ieder berichtje zegge... :S

Wat een onzin Huilen van het lachen
Ieder paard kan ontspannen. En een paard dat fris is, daar kan je je voordeel mee doen Lachen Energie opvangen en eruit rijden, dan ziet het er spetterend uit Knipoog

Het is een leuke pony. Ik ben alleen bang dat je te eigenwijs bent om in te zien dat je fout bezig bent. Ga dus ook geen tips geven, krijg de indruk dat je daar toch alleen tegenin gaat Knipoog

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:00

Ik vindt het een leuke pony en misschien ben jij ook een harstikke aardige meid, maar je zo opstellen als je nu doet vindt ik uiterst asociaal.
Allemaal leuk en aardig dat je op die pony mag rijden en er voor mag zorgen, maar dat doe je niet zo.
Als jij een te grote ego hebt om er niet voor te zorgen dat het paard waar jij mee rijdt het ook naar zijn zin heeft. STAP ER DAN NIET OP!
Ga lekker poetsen, knuffelen, verzorg hem tot hij er bij neer valt, maar als jij niet de moeite wil nemen om ervoor te zorgen dat jullie het allebei naar je zin hebben, mag je er van mij part mee kappen.
Paardrijden is een teamsport, jij en je paard, jullie (ook al is het je verzorgpaard) moeten een team zijn. Het paard doet iets voor jou en jij doet iets voor het paard. Het is niet zo dat het paard alleen maar hoeft te werken en dat je verder nergens op hoeft te letten (wat rijden betreft)

Denk hier maar eens over na: Een paard is geen scooter die je zomaar in de schuur kan zetten.
Op een scooter mag je van mij part blijven rijden tot hij er vanzelf wel een keer mee ophoudt. Maar een paard is GEEN scooter....

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:02

Dit is geen reactie op jouw rijden, maar wel een reactie op jouw manier van reageren op de tips en adviezen die andere geven.
De gemiddelde beginners pony loopt altijd zo in een beginners les. Maar als jij 'foto's neerzet waarvan je weet dat er adviezen dan wel kritiek over/op gaan komen en je vindt het niet nodig om je er ook maar iets van aan te trekken, wat wil je dan....

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 16:05

Als je net zo rijdt als je reageerd vind ik t niet meer dan logisch dat je verzorgpony niet ontspant.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 15:45

Gaaaap

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:47

Dan kan je zo reageren maar we vertellen je alleen onze mening.. Lachen
Ik vind het een erg leuke pony.. maar ze loopt te gespannen.. Knipoog
daar kan je wat aan doen.. veel succes.. Lachen

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:48

Les is puur een investering in jezelf.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:54

Probeer voortaan wat meer naar de ontspanning te rijden en probeer zelf ook ontspannen te blijven. Je zit nogal voorover en redelijk gespannen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 15:55

Chakkie17 schreef:
Gaaaap

Als al die mensen zulke opmerkingen maken, moet je mss gaan nadenken of het niet aan jou ligt..
Ik was net als jij, grote mond, zelfverzekerd, niets van anderen aannemen.. Schiet je 0,0 mee op Vork

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:41

Chakkie17 schreef:
Gaaaap

je gaat naar 5vwo???
maar je gedraagt je als een kind Huilen van het lachen