heel druk met springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amyke

Re: heel druk met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 20:18

Naja, 5 van de 5... JE moet ergens beginnen hé. Ik zou fier zijn op mn eigen dat ik toch het parcour uitgereden heb. En dat heb je ook gedaan,je hebt het goed gedaan hoor meid.
Op wedstrijd kan ik niet af dat van die arrogante ruitertjes naar je pony neerkijken of op je neerkijken dat je geen prijs hebt maar die hebben wel super afgterainde pony's wara ze niets aan moeten doen. Je hebt dit samen met je paardje gedaan en daar moet je blij om zijn. En met veel oefenen kom je er zeker!!

Debbertje

Re: heel druk met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:43

Hey,
Mijn paardje is ook zo. Als ze een hindernis ziet, gaat ze lekker rennen, en is er geen houden meer aan.
Ik heb de raad gekregen van mijn lesgever, om eerst balkjes te lopen. Eerst in stap, daarna in draf, en als dat goed gaat, lage hindernisjes.
Ook heeft het bij haar geholpen, om in stap naar de hindernis te gaan, en als ik voelde dat ze wilde versnellen, moest ik ze stilzetten, en terugdraaien, als ik kon doorrijden, dan moest ik de laatste 2 passen aandraven en springen, na het nemen van de hindernis onmiddellijk halt houden.
Dit heeft wel enkele maanden geduurd, voor dat ze dat snapte.
Maar uiteindelijk heeft het zijn vruchten afgeworpen, want ik ben er mee op jumping geweest, en na elke hindernis kon ik haar mooi terug opvangen, en doorrijden naar de andere hindernis.
De balkjes kan je er altijd tussen nemen, als je je dressuur traint.
Veel succes ermee, en niet opgeven.