Paard in de proef niet aan het been, thuis en met losrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mylady_E

Re: Paard in de proef niet aan het been, thuis en met losrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 15:10

Bekend probleem. Van het moment dat de zweep weg gaat, valt het paard stil. Probeer hem dus thuis ook zonder zweep te rijden. In het begin wordt dit afzien omdat ze dan dus ook niet goed lopen, maar na veel oefenen komt er wel resultaat.
Succes

lottevanoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:02

misschien moet je hem op wedstrijd eens een keer met een spoortje rijden, misschien reageert hij dan de volgende wedstrijden wel goed op je been.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:12

goh...zou het...
Als je nu het topic door had gelezen zou je zien dat ze met spoor rijd...en als je nog verder gelezen hebt had je gelezen dat het in het Z zelfs verplicht is....

TS, super dat het al beter gaat Ja

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 18:23

Goed topic.
Ik heb ook vaak last van het 'inkak' probleem tijdens de proef.
Zweep weg en 'ze kan me toch niets maken'.
Met als gevolg dat ik heel erg met mn been (en spoor) moet gaan rijden wil ik niet stil komen te staan.
En dat gaat niet ten goede van de impuls en de oefeningen. Knipoog

Heb ook een paar fijne tips uit dit topic gehaald. Ja

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 17:12

Ik had dat probleem vroeger ook, hij wist het verdomme heel goed als hij in de ring was en de zweep weg, en hij op z'n dooiste gemakje rondtsjokken. Thuis kon ik hem perfect zonder zweep rijden en was hij goed aan het been. Ik rij altijd met een gewoon spoortje. En dat gaat perfect maar in de ring, die zweep weg en hij deed niets meer. Ik heb nu een wieltjesspoortje gekocht en ik draag het enkel op wedstrijd om als het nodig zou zijn hem tijdens de proef eens te kunnen aanpakken zonder dat ik hierin moet overdrijven. Ik rij natuurlijk wel veel voorzichtiger met dat spoortje dan met m'n normale spoor. Ik moet zeggen, 1x heeft ie het nog geprobeerd en nu weet hij het al, en nu loopt hij ook super in de ring. En ik kan op een normale manier rijden zonder dat ik die wieltjes nog nodig heb. Ik hou ze gewoon om voor het geval dat. Hij probeert namelijk af en toe toch nog eens uit of hij niet wat minder moeite kan doen Vork
Ik probeer hem tijdens het inrijden ook eigenlijk te overactiveren zodat als hij in de ring iets minder loopt het toch nog goed is. En voor je binnen gaat nog eens wat schakelen, middendraf en terug kan ook wel eens goed zijn om hem goed scherp aan het been te krijgen.