Ik had dat probleem vroeger ook, hij wist het verdomme heel goed als hij in de ring was en de zweep weg, en hij op z'n dooiste gemakje rondtsjokken. Thuis kon ik hem perfect zonder zweep rijden en was hij goed aan het been. Ik rij altijd met een gewoon spoortje. En dat gaat perfect maar in de ring, die zweep weg en hij deed niets meer. Ik heb nu een wieltjesspoortje gekocht en ik draag het enkel op wedstrijd om als het nodig zou zijn hem tijdens de proef eens te kunnen aanpakken zonder dat ik hierin moet overdrijven. Ik rij natuurlijk wel veel voorzichtiger met dat spoortje dan met m'n normale spoor. Ik moet zeggen, 1x heeft ie het nog geprobeerd en nu weet hij het al, en nu loopt hij ook super in de ring. En ik kan op een normale manier rijden zonder dat ik die wieltjes nog nodig heb. Ik hou ze gewoon om voor het geval dat. Hij probeert namelijk af en toe toch nog eens uit of hij niet wat minder moeite kan doen
Ik probeer hem tijdens het inrijden ook eigenlijk te overactiveren zodat als hij in de ring iets minder loopt het toch nog goed is. En voor je binnen gaat nog eens wat schakelen, middendraf en terug kan ook wel eens goed zijn om hem goed scherp aan het been te krijgen.