3 jarige Zafira @ work in het bos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: 3 jarige Zafira @ work in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:23

stef_sweety schreef:
sorry dat ik het zeg maar ik vind het er niet uit zien:O

En nu? Anders plaats je ook een paar foto's, van hoe het wel moet. Lachen

Ik vind het er wel prettig uit zien, mede door het gebruik van de teugels die niet aan het bit zitten. En door het bos rijden is idd fijn voor zo'n jong dier, lekker rechtuit rijden enzo. Haha!

Alleen: Als je stuurt begrijp ik dat je wilt helpen door je hand opzij te plaatsen, maar dan moet ie wel naar opzij, van je been af. Niet naar je been toe. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 08:24

cindysponys schreef:
Als je goed kijkt zie je dat een teugel aan een ringetje aan de neusriem zit en de andere aan het bit. (of kijk ik niet goed? Bloos ) Daar heb ik echt niks op tegen, goede manier om een jong paard aan het bit te laten wennen. Om nog even op Dancie's reacite in te gaan: ik vind niet dat ze heel erg loopt te trekken (vind jij trouwens dat teveel in de mond zitten wel kan bij een ouder paard?) , wel dat je je handen soms te ver opzij houdt. Probeer ze netjes naast elkaar te houden, zodat ze niet met haar hoofd nar binnen valt. Op de meeste foto's zie ik ontspanning en is ze goed actief. In de galop valt ze een beetje uit elkaar, maar dat komt vanzelf wel goed. Ik zie veel liever een driejarige die eerst lekker op haar eigen benen leert lopen (zoals die van jou) dan eentje die vanaf dag 2 in de krul moet lopen! (bij wijze van spreke).

Heel veel succes nog met je paardje, ik vind het een heel mooi dier om te zien. En ik wou dat ik zo'n mooi bos bij stal had!

cindy

Helemaal mee eens! Haha!
En leuke foto's.

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 09:23

Ook ik vind het er prettig uitzien Lachen
Lekker ontspannen, gewoon relaxed!
Super hoor!
Succes met je paardje Lachen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 12:07

Doei! @ SuzyQ

stef_sweety schreef:
sorry dat ik het zeg maar ik vind het er niet uit zien:O

Wat niet dan? Dan moet je me dat erbij zeggen anders leer ik nóg niks natuurlijk

fenya schreef:
Ik vind het er ook lekker ontspannen uitzien, paardje lijkt er ook lol in te hebben: oortjes vooruit, attente blik... ! Jullie zijn ook een leuke combi.
En wat was je netjes gekleed voor de foto's Ja Neem aan dat je niet altijd met witte broek rijdt in het bos ? Haha!
En het principe om aanvankelijk een beetje uit die mond te blijven kan ik ook maar alleen toejuichen Afgod

Nee ik ga niet vaak in mijn witte broek naar het bos *LOL*

roylinde schreef:
leuk dier hoor, ziet er erg goed uit, ik ga ook maar ns sparen voor zo'n hoofdstel, een iedeaal ding volgens mij (ook voor de lessen, geen getrek meer in n mond)
ziet er in eerste instantie wat vreemt uit moet ik toegeven, maar het is erg paardvriendelijk volgens mij.

Het is een echte aanrader! Kost wel wat maar dan héb je ook wat Ja Ik ben er dolgelukkig mee.

thinka schreef:
Ik had het nog nooit gezien, maar ik hou deze manier zeker in gedachte!! Lijkt me een erg prettige manier voor een paard om aan de druk van een bit te wennen.
Ik denk dat je erg doordacht bezig bent en goed weet wat je doet, en je laat je paard in haar waarde, geweldig! Heel veel succes nog verder!!

Tja je moet toch wat als je écht niet aan het bit kan komen. Nu gaat het al stukken beter dan in het begin, ze was er echt angstig voor

sokje87 schreef:
Ik vind het er wel prettig uit zien, mede door het gebruik van de teugels die niet aan het bit zitten. En door het bos rijden is idd fijn voor zo'n jong dier, lekker rechtuit rijden enzo. Haha!

Alleen: Als je stuurt begrijp ik dat je wilt helpen door je hand opzij te plaatsen, maar dan moet ie wel naar opzij, van je been af. Niet naar je been toe. Knipoog

Ik zal er meer op letten Ja

Tamartjj schreef:
Helemaal mee eens! Haha!
En leuke foto's.

Dank je!

_Michelle__ schreef:
Ook ik vind het er prettig uitzien Lachen
Lekker ontspannen, gewoon relaxed!
Super hoor!
Succes met je paardje Lachen

Bedankt, het is ook heel relaxed, ik kan merken dat ze er plezier aan heeft Ja

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:37

Ziet er goed uit hoor!
Het opbouwend commentaar wat er was is al gezegt. En dat wist je zelf al dus daar hoef ik niets over te zeggen!
Leuk paardje ook!
En goede manier van het hoofdstel met aan de neusriem de teugels.. Ik wist niet dat dat ook bestond, maar ga ik zeker mee nemen in de toekomst als ik mijn eigen paard ga beleren Haha!

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 13:59

Hey,

Allereerst mijn complimenten, je bent een van de enigste die weet waar ze mee bezig is volgens mij Lachen
Lekker eerst je paard op eigen benen laten lopen, en het sturen etc. leren! Ben het ook helemaal eens met je hoofdstel, supermanier!!

Dan nog een tip; dat je voorover zit is niet zo erg (voor je pony misschien alleen maar makkelijker momenteel) maar je handen moet je toch echt wat hoger gaan doen denk ik. Dan zet je ze wat onafhankelijker neer, en zit je zelf al stukken beter. Dan heb je ook minder snel de neiging ze naar je toe te halen, en gaat het sturen etc. al stukken makkelijker denk ik!

Verder vind ik jullie een supercombinatie, het plezier straalt ervanaf Haha!

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:16

leuk paard, waar zjn de fotos gemaakt?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-07 14:18

MissEvil schreef:
Hey,

Allereerst mijn complimenten, je bent een van de enigste die weet waar ze mee bezig is volgens mij Lachen
Lekker eerst je paard op eigen benen laten lopen, en het sturen etc. leren! Ben het ook helemaal eens met je hoofdstel, supermanier!!

Dan nog een tip; dat je voorover zit is niet zo erg (voor je pony misschien alleen maar makkelijker momenteel) maar je handen moet je toch echt wat hoger gaan doen denk ik. Dan zet je ze wat onafhankelijker neer, en zit je zelf al stukken beter. Dan heb je ook minder snel de neiging ze naar je toe te halen, en gaat het sturen etc. al stukken makkelijker denk ik!

Verder vind ik jullie een supercombinatie, het plezier straalt ervanaf Haha!

Bloos Bloos

Dankjewel!

Foto's zijn gemaakt in het Zandstuve bos Ja

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:06

cindysponys schreef:
Als je goed kijkt zie je dat een teugel aan een ringetje aan de neusriem zit en de andere aan het bit. (of kijk ik niet goed? Bloos ) Daar heb ik echt niks op tegen, goede manier om een jong paard aan het bit te laten wennen. Om nog even op Dancie's reacite in te gaan: ik vind niet dat ze heel erg loopt te trekken (vind jij trouwens dat teveel in de mond zitten wel kan bij een ouder paard?) , wel dat je je handen soms te ver opzij houdt. Probeer ze netjes naast elkaar te houden, zodat ze niet met haar hoofd nar binnen valt. Op de meeste foto's zie ik ontspanning en is ze goed actief. In de galop valt ze een beetje uit elkaar, maar dat komt vanzelf wel goed. Ik zie veel liever een driejarige die eerst lekker op haar eigen benen leert lopen (zoals die van jou) dan eentje die vanaf dag 2 in de krul moet lopen! (bij wijze van spreke).

Heel veel succes nog met je paardje, ik vind het een heel mooi dier om te zien. En ik wou dat ik zo'n mooi bos bij stal had!

cindy

Mee eens Knipoog