Alleen maar stijgeren richting de bak.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: Alleen maar stijgeren richting de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:12

Steigert/staakt ze ook als je samen met een ander paard meeloopt? Verandering van routine kan de cirkel doorbreken. Je kan bijv. ook het stuk achteruit lopen.
En grondwerk gaan doen met je paard, want iets zegt mij dat dit vast niet het enige probleem is dat jullie samen hebben. Ze is je aan het uitproberen. Consequent en rechtvaardig oplossen.
Succes.

MaartJ

Re: Alleen maar stijgeren richting de bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:28

Over dat paardje.. ze is een 6 jarige.. waar niks mee gedaan is qua rijden.. en in 1,5 week hebben wij heel veel vooruitgang geboekt.. maar wel in zoverre dat het paard het aankan en het leuk blijft vinden (onder goede begeleiding) Het enige wat wij doen is basiswerk, stap, draf, galop, voltes enz. zodat zij mij leert vertrouwen omdat ze het allemaal heel erg spannend vindt, dingen die ze moeilijk vindt (bijv. de galop) gaan we ook niet ellenlang oefenen maar steeds een stukje dr bij.. weer half rondje langer proberen zonder er uit te vallen bijv. en dan wordt ze ook beloond door even te stappen en de hals te strekken bijvoorbeeld.. Ik zelf heb het idee dat het paard mij uitprobeert want gister deed ze het ineens niet, toen was het ook erg lekker weer en had ze zin om naar buiten weet niet of dat er wat mee te maken had.. en vanmiddag deed ze het ineens weer wel.. dus ik heb het idee dat ze gewoon een beetje dr onderuit probeert te komen, dit ook omdat ze het allemaal nog erg moeilijk vindt.. of is dit raar gedacht?