Jethafa schreef:Oke, misschien had ik iets milder moeten zijn, dat geef ik best toe, maar toen ik je pony met zo'n krul aan de voorkant, zeker die eerste foto was het volgens mij, en vervolgens alle commentaar zo ongeveer tot dan toe was alleen maar wat ziet het er geweldig uit. Sorry, maar daar moest ik even iets van zeggen. Misschien trek je haar niet in de krul, maar ze loopt er wel, dus iets gaat er mis! ik ben het met een paar posts eerder eens, haar houding is gewoon niet goed. Waar het dan ook aan ligt, ga er wel iets mee doen!
Ik hoop dat ik je zo niet weer in je harnas jaag, want dat was niet m'n bedoeling. Het ziet er, helaas, wel zo uit alsof ze echt in zo'n benarde positie zit.. Mss komt het ook door haar bouw, maar dan nog kan het beter!
Er gaat allesinds inderdaad ergens iets mis. Maar of er 'in de krul' getrokken wordt of niet, daar heb je zoiezo het raden naar. Mijn paard heeft liep toen ik met haar begon ook in deze houding. Valse knik in de hals, hals gewoon volledig horizontaal, achter de loodlijn, en met een achterhand die er een beetje bijslenterd. Geloof me, ik had toen in die periode geen grammetje in mijn handen.. Teugels oppakken, en bij het minste contact liep ze met haar hoofd al naar beneden.
Hiermee wil ik toch maar eventjes duidelijk maken dat er niet per sé getrokken moet worden om deze houding te verkrijgen. Ik weet dat er nochthans veel mensen dat denken.. Ik kreeg toen ook vaak de commentaar dat ik ze zo niet naar beneden moest trekken, of mijn teugels lossen moest laten (waardoor ze dus nog dieper sukkelde).
Dus aan TS: Trainen op die achterhand jij
. Veel verzamelen, beetje vooruit en terug verzamelen.. Laat ze die achterhand maar eens gebruiken. Verder vind ik het er wel netjes uitzien, mooie houding, geen getrek en gesleur.. Gewoon, vriendelijk en braaf gereden