[HAW] Vicky@ work zonder zadel!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_VZ

Re: [HAW] Vicky@ work zonder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:21

__KELLY schreef:
ziet er leuk uit zonder zadel ,
en cap is eigen keuze maar wijs je dr wel op dat het echt niet handig is zo zonder zadel , voor je het weet lig je er naast en als je pech heb met je hoofd op de bakrand , is vaak genoeg zo fout gegaan.

vind dr alleen niet in een goede houden lopen,
het hoofd van de pony hoord loodrecht te zijn, jouw pony trekt zn hoofd naar zn nek , of jullie vragen zoveel van hem of hij zoekt een makkelijke uitweg om die houding aan te nemen. probeer hem daarom dus meer voorwaartser te rijden of minder te vragen zodat ze niet te diep loopt want dit is niet goed voor een pony rug

voorderest ziet het er leuk uit , nog veel succes verder

Kijk hier heb ik wat aan!

Alleen wat bedoel je met het dikgedrukte zinnetje?

Jaa ze probeert er af en toe onder uit te glippen met haar hoofd!
En daar zijn we nu net ook mee bezig met voorwaarts rijden!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:21

Jethafa schreef:
Brrrrr, waarom trek je haar zo in de krul? Zo ziet het er namelijk uit. Als je de achterhand er niet bij hebt, lukt het ook niet om haar hoofd/hals netjes te houden. Zoals je heeeel duidelijk kunt zien is de nek niet gebogen vanuit de schoft, maar ergens halverwege haar nek. Dit is slecht voor haar! Ik zou maar flink bezig gaan met haar tempo/achterhand gebruik in plaats van blij te zijn met dat hoofdje.

Sorry, ik ben niet altijd zo'n bitch, maar ik schrok hier wel van! Echt iets aan doen hoor, want je pony leert zo gewoon in de houding te lopen in plaats van zijn lichaam goed te gebruiken. Succes!

sorry hoor een aantal dingen kan je ook fout zien hoor , want het impuls is niet bij elke pony zo goed dat je de achterhand er onder krijgt , als je bij mijn pony dr niet goed aanrijd loopt ze van voren netjes en achter impulsverlies Knipoog
het kan ook de houding van de pony zijn Knipoog
dus iets milder met dit commentaar kan best

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:23

Amber_VZ schreef:
__KELLY schreef:
ziet er leuk uit zonder zadel ,
en cap is eigen keuze maar wijs je dr wel op dat het echt niet handig is zo zonder zadel , voor je het weet lig je er naast en als je pech heb met je hoofd op de bakrand , is vaak genoeg zo fout gegaan.

vind dr alleen niet in een goede houden lopen,
het hoofd van de pony hoord loodrecht te zijn, jouw pony trekt zn hoofd naar zn nek , of jullie vragen zoveel van hem of hij zoekt een makkelijke uitweg om die houding aan te nemen. probeer hem daarom dus meer voorwaartser te rijden of minder te vragen zodat ze niet te diep loopt want dit is niet goed voor een pony rug

voorderest ziet het er leuk uit , nog veel succes verder

Kijk hier heb ik wat aan!

Alleen wat bedoel je met het dikgedrukte zinnetje?

Jaa ze probeert er af en toe onder uit te glippen met haar hoofd!
En daar zijn we nu net ook mee bezig met voorwaarts rijden!

nou ze loopt dus met dr hoofd achter de loodlijn en dr achterhand zit er niet echt onder
dat bedoel ik met dat de pony niet in een goede houding loopt.

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:25

Oo zoo bedoel je!
Ik longeer ook soms met dubbele lijnen en dan zet ze haar achterhand er wel goed onder! Dus ik denk dat ik dat maar vaker moet gaan doen..

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 15:31

Amber_VZ schreef:
Oo zoo bedoel je!
Ik longeer ook soms met dubbele lijnen en dan zet ze haar achterhand er wel goed onder! Dus ik denk dat ik dat maar vaker moet gaan doen..

Dit heeft dan dus met jou houding en niet met je pony te maken.
Wat ik op de foto's zie is dat je je pony van voren erg vast houdt, probeer je handen wat meer te ontspannen. En daarbij wat meer te ondersteunen met je been.

Verder zijn jullie een leuke combinatie, ik mis alleen je cap? Knipoog

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 15:34

Ik weet neit of het met me houding te maken heeft!
Want ik zet me echt niet vast, dat zeker niet!
dan loopt ze alleen maar sterren te kijken als ik me vast zet! Bij haar moet je juist zo min mogelijk hulpen geven, anders zit je gelijk fout bij haar.

Ik zal er aan denken dressagelady!

Uhmm cap is eigen keus Clown

boowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 16:23

Jeetje iets minder hard met het commentaar kan toch ook wel Bloos!

Ik heb even een stukje van een foto wat verlicht, ze houd écht niet haar handen gespannen.
Afbeelding

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 19:11

Ghahah dankje fiek!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:31

Commentaar genoeg gegeven, denk ik maar, al ga ik er wel in mee wat betreft dr halshouding. Maar ik las dat je hier al mee bezig bent.

Een een vraag, hoe blijf je zo zitten zonder zadel Clown als mijn vp draaft dan lig ik er al naast Vork

[Edit] typo
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 19-09-07 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:33

Oke, misschien had ik iets milder moeten zijn, dat geef ik best toe, maar toen ik je pony met zo'n krul aan de voorkant, zeker die eerste foto was het volgens mij, en vervolgens alle commentaar zo ongeveer tot dan toe was alleen maar wat ziet het er geweldig uit. Sorry, maar daar moest ik even iets van zeggen. Misschien trek je haar niet in de krul, maar ze loopt er wel, dus iets gaat er mis! ik ben het met een paar posts eerder eens, haar houding is gewoon niet goed. Waar het dan ook aan ligt, ga er wel iets mee doen!

Ik hoop dat ik je zo niet weer in je harnas jaag, want dat was niet m'n bedoeling. Het ziet er, helaas, wel zo uit alsof ze echt in zo'n benarde positie zit.. Mss komt het ook door haar bouw, maar dan nog kan het beter!

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:41

He amber,

mooie vicky Knipoog
maar probeer inderdaad haar neusje er een beetje meer uit te rijden. Ze loopt nu een beetje achter de teugel( probeerd waarschijnlijk een beetje onder de druk uit te komen)
Probeer tijdens het rijden je binnenhand eens naar voren te steken. Houd daarbij je buitenhand wel op de goede plaats. Kijk of ze op deze manier iets meer op de loodlijn gaat lopen. Van boven af is het heel moeilijk te zien, vraag anders eens iemand aan de kant van de bak of ze verschil zien. Uit eindelijk ga je vanzelf voelen dat ze lekkerder en waarschijnlijk ook ruimer gaat lopen.

verder moet ik zeggen dat het in andere topics mij nooit zo is opgevallen. Het zou best kunnen dat je een beetje houvast zoekt op de teugels nu je zonder zadel reed. Is ook moeilijk om je evenwicht te houden Knipoog

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 20:49

magda_90 schreef:
Commentaar genoeg gegeven, denk ik maar, al ga ik er wel in mee wat betreft dr halshouding. Maar ik las dat je hier al mee bezig bent.

Een een vraag, hoe blijf je zo zitten zonder zadel Clown als mijn vp draaft dan lig ik er al naast Vork

[Edit] typo

Jaa dat klopt!

Ghaha ik moest toen ze drachtig was een paar maanden zonder zadel! vandaar dat ik nu zo zit!

Jethafa: Jaa ik snap je wel maar voelde me wel een beetje aangevallen!
Maar op de foto's ziet het er gewoon heel anders uit dan in het echt. Ik heb les van een persoon die juist met dat soort dingen bezig is (haar hals, ontspannen rug enz). En dat ze op haar voorhand loopt ben ik 100% met je eens!
En haar hals.. Tsjaa het is echt veel erger geweest!

Kylah: Ik zal er op letten bedankt Haha! ! Ik zie het idd niet echt wanneer ze niet of wel achter de loodlijn loopt! Meestal als ik het voel geef ik iets meer teugels en dan gaat ze weer op haar voorhand lopen. Dus ik moet een beetje doseren van hoeveel teugels hoeveel been enz!

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:55

Van wat ik op de foto's zie staan ziet het er naar uit dat je te veel aan de voorkant werkt. Paard loopt te diep, niet over de rug en op de voorhand. Probeer daar aan te werken. Verder een erg mooi paard !

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 20:57

PollyB schreef:
Van wat ik op de foto's zie staan ziet het er naar uit dat je te veel aan de voorkant werkt. Paard loopt te diep, niet over de rug en op de voorhand. Probeer daar aan te werken. Verder een erg mooi paard !

Ik heb het al héél vaak nu gezegt Clown
Ik werk er ook aan!

Maar iig bedankt!

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:04

misschien moet je haar wat losser laten met de hals en erg voorwaarts gaan rijden zodat ze van zelf "tegen" je hand aanrijd zodat hij/zij niet in de krul gaat. maar ik las dat je er mee aan het werk bent. voorderest mooi paard heb je onder je kont en knap hoor zonder zadel Knipoog

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:11

Ik vind dat je goed blijft zitten zonder zadel!! Bloos
je zit alleen een beetje ver achterover en je benen liggen ver naar voren, maar goed ik zit nog vreselijker zonderzadel Scheve mond
Nouja, je handen zijn een beetje piano, maar dat zei je zelf al, de rest is allemaal al gezegd Nagelbijten / Gniffelen

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:13

Ghaha dank jullie wel!
Ik zou wel weer graag met zadel willen rijden, maar dat zadel wat ik nu heb is echt bagger!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:19

ooh jammer, gelukkig zit je wel goed Nagelbijten / Gniffelen niet te stuiteren, iig niet dat ik kan zien Nagelbijten / Gniffelen

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:21

Nee dat doe ik gelukkig niet! Nagelbijten / Gniffelen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:39

gaat pijn doen denk ik Clown

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 21:40

Ghahaha jaa idd!

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:52

jullie zijn echt een leuke combinatie Haha!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:02

Jethafa schreef:
Oke, misschien had ik iets milder moeten zijn, dat geef ik best toe, maar toen ik je pony met zo'n krul aan de voorkant, zeker die eerste foto was het volgens mij, en vervolgens alle commentaar zo ongeveer tot dan toe was alleen maar wat ziet het er geweldig uit. Sorry, maar daar moest ik even iets van zeggen. Misschien trek je haar niet in de krul, maar ze loopt er wel, dus iets gaat er mis! ik ben het met een paar posts eerder eens, haar houding is gewoon niet goed. Waar het dan ook aan ligt, ga er wel iets mee doen!

Ik hoop dat ik je zo niet weer in je harnas jaag, want dat was niet m'n bedoeling. Het ziet er, helaas, wel zo uit alsof ze echt in zo'n benarde positie zit.. Mss komt het ook door haar bouw, maar dan nog kan het beter!

Er gaat allesinds inderdaad ergens iets mis. Maar of er 'in de krul' getrokken wordt of niet, daar heb je zoiezo het raden naar. Mijn paard heeft liep toen ik met haar begon ook in deze houding. Valse knik in de hals, hals gewoon volledig horizontaal, achter de loodlijn, en met een achterhand die er een beetje bijslenterd. Geloof me, ik had toen in die periode geen grammetje in mijn handen.. Teugels oppakken, en bij het minste contact liep ze met haar hoofd al naar beneden.
Hiermee wil ik toch maar eventjes duidelijk maken dat er niet per sé getrokken moet worden om deze houding te verkrijgen. Ik weet dat er nochthans veel mensen dat denken.. Ik kreeg toen ook vaak de commentaar dat ik ze zo niet naar beneden moest trekken, of mijn teugels lossen moest laten (waardoor ze dus nog dieper sukkelde).

Dus aan TS: Trainen op die achterhand jij Knipoog. Veel verzamelen, beetje vooruit en terug verzamelen.. Laat ze die achterhand maar eens gebruiken. Verder vind ik het er wel netjes uitzien, mooie houding, geen getrek en gesleur.. Gewoon, vriendelijk en braaf gereden

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 12:11

Bedankt Tatjeuh! Dat is dus precies wat Vicky doet!
Ik ben nu ook goed bezig met haar gangen zodat ze idd haar achterhand gaar gebreuken!