Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
! slimmerik schreef:Volgens mij zien we in de openingspost een erg "gekleurde" en vrije weergave van de middag/avond
Arabesk schreef:Toen heb ik de microfoon gevraagd en gezegd dat je het ook anders kunt benaderen, dat sommige mensen gewoon liever op een trens of zelfs bitloos rijden. Ruiters die alle dressuuroefeningen met een trens of bitloos kunnen rijden met hun paard zou je niet op die manier moeten afschilderen zoals Imke deed vind ik. Ik vind het jammer dat er niet een positievere benadering werd gehanteerd.
'
Cayenne schreef:Jeetje, en daarom wordt ze afgekat omdat ze ontroerd was?
hopla schreef:Arabesk schreef:Toen heb ik de microfoon gevraagd en gezegd dat je het ook anders kunt benaderen, dat sommige mensen gewoon liever op een trens of zelfs bitloos rijden. Ruiters die alle dressuuroefeningen met een trens of bitloos kunnen rijden met hun paard zou je niet op die manier moeten afschilderen zoals Imke deed vind ik. Ik vind het jammer dat er niet een positievere benadering werd gehanteerd.
En wat was het antwoord van Imke op jouw vraag?
Ik vind het overigens wel erg ver gezocht dat je als onderwerp voor dit topic het over statussymbool-discussie hebt.
Is er op de Horse-event dan een discussie uit voort gekomen?
En daarbij heeft Imke het bij het rechte eind.
Er zijn genoeg ruiters en paarden die niet fijn (kunnen) rijden met S&T.
Dat het eens status zou zijn is jouw eigen interpetatie.
janouk schreef:Ik snap de gevoelige reacties niet: als je prettig op een trensje rijdt, waarom zou je dan over gaan op s&t? Omdat je er soms opmerkingen over krijgt? Ik luister naar opbouwende kritiek, maar al die zeurende opmerkingen luister ik al jaren niet meer na.
Omdat ik met mijn pony bij de paarden start, heb ik het luisteren naar zeurders al lang geleden opgegeven. haha en ik voel me er wel bij.
Ik vind dat Imke het goed zegt. Ik hoor dat het woord Loser niet in. Als het voor de combinatie niet werkt, dan moeten ze het vooral niet doen. Prima toch.
Ben ik nou zo gek of? 
Arabesk schreef:Tijdens het seminar ''paardenwelzijn in de basissport" op de zondag van het Horse Event, zei Imke dat 'nu zo fijn is dat in de hogere klasses de trens nu ook is toegestaan, en dat mensen die niet om kunnen gaan met stang en trens dat ook vooral niet moeten doen en dus met een trensje moeten blijven rijden'
Arabesk schreef:Tijdens het seminar ''paardenwelzijn in de basissport" op de zondag van het Horse Event, zei Imke dat 'nu zo fijn is dat in de hogere klasses de trens nu ook is toegestaan, en dat mensen die niet om kunnen gaan met stang en trens dat ook vooral niet moeten doen en dus met een trensje moeten blijven rijden'
Heleen1988 schreef:tja, als je graag wil kun je echt alles scheef uitleggen.. TS je lijkt er echt op uit om Imke zwart te maken. Ik vind het juist een super goede opmerking van Imke. Ze bedoelt toch juist dat het fijn is dat je niet meer gedwongen wordt om met zoveel ijzer te rijden als je ern iet van houdt. Ik kan hier echt niet uit opmaken dat ze S&T tot statussymbool verheft. is ts soms gefrustreerd ofzo?
Arabesk schreef:Rhodos schreef:Aberesk: wat wil je nu met dit topic?
Met name je laatste opmerking over Imke kan ik niet helemaal plaatsen.
Het is jammer dat ze zo neerbuigend deed naar mensen die op een trens rijden en zonder sporen. Ze deed net alsof die mensen dat doen omdat 'ze niet met SenT en sporen kunnen omgaan'. Terwijl het imo ook gewoon zo kan zijn dat een ruiter er gewoon geen behoefte aan heeft. Maar door haar opmerking wordt SenT weer verheven tot een statussymbool 'kijk ik kan er wél mee omgaan en mensen die met trensjes rijden zijn kneuzen'

hopla schreef:Heleen1988 schreef:tja, als je graag wil kun je echt alles scheef uitleggen.. TS je lijkt er echt op uit om Imke zwart te maken. Ik vind het juist een super goede opmerking van Imke. Ze bedoelt toch juist dat het fijn is dat je niet meer gedwongen wordt om met zoveel ijzer te rijden als je ern iet van houdt. Ik kan hier echt niet uit opmaken dat ze S&T tot statussymbool verheft. is ts soms gefrustreerd ofzo?
Jij hebt vast nog niet in haar profiel gekeken?![]()
LilianR schreef:Is daar iets mis mee dan?
)