Baccarat OX x Selma @ flink dressuurwerk!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baron31

Re: Baccarat OX x Selma @ flink dressuurwerk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:10

Ja,!!

@ Lauss :het ziet er wel wat gespannen uit, maar je hebt een gaf dier onder je kont zitten,! het komt allemaal wel goed.

Xx Stroedel

snippy

ze bedoeldt dat sarcastishe angela
anders had ze wel neer gezet braaf paard of is dit goed?
ze bedoelt het van goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed ahum...

Angela

Lauss schreef:
_angela_ schreef:
ehh... [6]Goeed! ???? nee dus! dat is 1 brok spanning! Je paard is daar totaal niet nageeflijk, en zet zicht helemaal vast in hals en rug..... en nageeflijk vragen doe je niet door je handen zo vast te zetten...

Niet? En ik maar denken dat dat dé manier was Verdrietig Met zagen heb ik het ook geprobeerd, maar daar werd hij een beetje chaggo van.

Ik snap dat dit niet serieus bedoelt is... maar vind het erg sneu dat je zo reageert... je hebt blijkbaar totaal geen idee van hoe je je paardje wel nageeflijk moet rijden, en zet in de tussentijd je armen compleet op slot. Dat je je paard niet nageeflijk kunt rijden, daar is niets verkeerds aan, maar aan je pogingen om het op deze manier voor elkaar te krijgen helaas wel.....

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:11

De Anti setjes freaks denken daar anders heel anders over hoor, stroedel!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:12

snippy schreef:
ze bedoeldt dat sarcastishe angela
anders had ze wel neer gezet braaf paard of is dit goed?
ze bedoelt het van goeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed ahum...

Oke, maar dan nog: ze probeert het paard met erg vaste armen naar beneden te krijgen, als er iets fout is, is het dat wel....

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:12

Jammer dat het er wat gespannen uitziet, maar ik kan natuurlijk niet zien hoe het verder gaat.
Ik las dat Boj niet zo'n makkelijke is, dus ik denk dat je het goed doet!
Gewoon lekker door blijven oefenen, jullie komen er wel OK dan!
Die anti-set is best hip, maar een setje vind ik veeel beter Haha!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:14

Ronnie25 schreef:
Zoo zeg ziet er echt súper goed uit zeg!! Gave anti-set zeg!! Helemaal hot Haha!

Je rijd erg netjes OK dan! Ga zo door !!

Pardon? Bloos! Wat je met setjes doet maakt me niet uit, vond dit wel grappig maar je paard loopt op 9 van de 10 foto's zo ontzettend gespannen, drukt zijn onderhals eruit en zet zijn complete rug en achterhand vast zo te zien.
Verder vindt ik je houding, afgezien van het feit dat je zonder cap rijdt, niet écht je van het....
als tip: geef alsjeblieft wat meer ruimte met je hand, ga op je kont zitten en leg je been wat meer naar achteren.....kortom...ontspan, dan onspant je paardje ook een héél stuk sneller denk ik!
succes met hem! Knipoog

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:14

ik zit net ook even je profiel te bekijken, en daar is het een veel fijner beeld! Als dit het resultaat is van je prive lessen... dan zou ik toch een andere instructie zoeken...

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:15

zie je wel, met setje trek je hem in de krul,nu totaal niet meer, zonder set rijden is gewoon dé oplossing! nu loopt je paard hé-le-maaaaal ontspannen en mooi over de rug! Ja Int vervolg setjes achterwege laten,die verpesten alles Ja
Laatst bijgewerkt door Zinn op 17-09-07 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Zo van af de foto's te zien drukt ze haar rug weg..
En waar je eerst eens aan zou werken is aan de ontspanning, het ziet er allemaal een beetje ongecontroleerd en rennerig uit. (dit is geen comment op het feit dat je hem met een los teugeltje of zo rijdt want zo rijd ik ook op mijn pony) Maar het geeft niet zo een fijn beeld.

Ook de foto's waar je hem laat 'doorbuigen' of waar je hem doorvraagt zijn dus eigenlijk gewoon foto's waarin je hem in de krul trekt. Dat is logisch, niet precies jouw fout want je paardje is er nog niet klaar voor! (hij verzamelt zich niet door zijn rugspieren aan te spannen en de AH er onder te brengen, hij buigt alleen zijn nek) Werk nog wat verder aan de ontspanning en dan pas kan je aan de nageeflijkheid gaan werken.

Kijk eens of hij je hand volgt als je deze naar beneden brengt en dat hij zijn hoofd ook weer om hoog haalt als je de teugels op neemt.
Je houding ziet er overigens op de meeste foto's wel netjes uit, natuurlijk soms wat uitschietertjes maar je bent er al aan het werken dus dat is goed!

Kortom blijf oefenen en dan komt het vast wel goed. Knipoog
Veel succes!

CarpeDiem_

_angela_ schreef:
ik zit net ook even je profiel te bekijken, en daar is het een veel fijner beeld! Als dit het resultaat is van je prive lessen... dan zou ik toch een andere instructie zoeken...

ROFL

Rosa_calli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:16

Leuk paard!:D

PollyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:17

Het ziet er inderdaad nogal gespannen uit. Verder moet je niet zo achterin het zadel gaan zitten en je teugels veel korter pakken. Ik snap het doel van de bandages ook niet ( dan niet over het nut maar de kleur Clown )

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:17

en het geeft nog les ook....

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:18

( ik ga niet in op gespannenheid en dergelijke want dat word hier teveel herhaald) maar een andere vraag: vanwaar die bijteugels?

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:18

Wildgirl schreef:

Uhhh....
Het? Clown Praten hier nog steeds over een persoon hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:19

Naast het commentaar wat al gegeven is wil ik je aanraden om eens een paar goede laarzen aan te trekken. Je gaat daar al zoveel beter van zitten! Het is een investering, maar het geld dubbel en dwars waard!

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:19

Ten eerste: Vat een leuke pony heb je daar Knipoog . Ik ben zelf ook een grote nrps-fan (heb er zel ook eentje namelijk Haha! ) Verder vind ik het jammer dat je geen cap en laarzen draagt, maar dat is je eigen keuze. Laarzen kunnen trouwens een goede bijdrage doen aan een betere houding en zit is mijn ervaring. Als ik jou was zou ik eerst wat meer aan de ontspanning van je paardje gaan werken voordat je gaat oefenen op doorzitten want dit ziet er voor jullie beiden niet echt confortabel uit. Als je paardje ontspannen loopt zal het doorzitten ook gelijk een stuk makkelijker gaan. Het aan de teugel rijden gaat dan vanzelf als je tijdens die ontspanning wat meer geslotenheid gaat vragen vanuit je zit vandaan. Veel plezier samen met oefenen.

Groetjes,

Suzanne

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:20

Ik zat dus ook al in je profiel te kijken, hoe kan het dat in je profiel een ontspannen netjes lopende pony loopt en (nog wel na prive lessen) hier opeens een totale losbol rondcrosst? Sorry maar dan zou ik toch echt gaan wisselen van instructie!

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:21

Lara_Silver schreef:
Ik zat dus ook al in je profiel te kijken, hoe kan het dat in je profiel een ontspannen netjes lopende pony loopt en (nog wel na prive lessen) hier opeens een totale losbol rondcrosst? Sorry maar dan zou ik toch echt gaan wisselen van instructie!

komt door het setje... Stoom uit je oren

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:21

Nou ik had liever dat je pony goed liep..
en het maakt niks uit of je set of anti set bent,,Daar gaat het imo niet over.

Het geeft een zeer gespannen indruk. Pony lijkt idd de rug weg te drukken..lijkt me niet echt lekker doorzitten. Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:22

dorienkee schreef:
( ik ga niet in op gespannenheid en dergelijke want dat word hier teveel herhaald) maar een andere vraag: vanwaar die bijteugels?

Omdat ik hem anders eeeeeecht niet kan houden. Dan steigerd en bokt hij alles bij elkaar Verdrietig

Denise_Perla schreef:
Wildgirl schreef:

Uhhh....
Het? Clown Praten hier nog steeds over een persoon hoor

Weet je dat wel zeker Koe

Born2BCrazy schreef:
Het geeft een zeer gespannen indruk. Pony lijkt idd de rug weg te drukken..lijkt me niet echt lekker doorzitten. Blond

Echt wel.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:23

dorienkee schreef:

Het zijn geen bijteugels (je bedoeld zeker bijzetteugels?) het is een losse martingaal, om te voorkomen dat hij zijn hoofd te ver omhoog brengt. Op sommige foto's is het even nodig als je goed kijkt.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:24

Ik zit even je foto's in je profiel te vergelijken met deze en ik moet zeggen: Jullie hebben grote vooruitgang geboekt, petje af!
Wanneer start je met wedstrijden eigenlijk?
Denk dat jullie in het B en L1 al hoog kunnen gaan scoren Lachen

Ik ben erg benieuwd naar je volgende foto's!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 20:26

Ziet er súper uit Lauss!
Jullie gaan echt vooruit!

Afgod