Paard van 180 en ruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re: Paard van 180 en ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:35

Mijne was 1.70 toen ik hem kocht, nu 1.80. We zijn dus samen grootgegroeid zeg maar en natuurlijk besef ik dat hij aan de maat is, maar dat is met rijden echt niet te merken.
Wel last gehad van alle "grootheidskwalen", heel slap, moeite met zn spieren, klungelig enz.
Daarbij is het qua karakter een aparte, maar dat was ie ook geweest als ie 1.65 was. Heb m zelf gereden van net zadelmak af en het is 1 van de weinigen op stal die gewoon simpel zonder sporen enz goed te rijden is, super aan het been enz. Dus qua rijden enz hoeft de hoogte echt het probleem niet te zijn Lachen

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 22:39

mijn paard is ook 1.80 ik ben zelf 1.73 en dat gaat prima.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:12

Mijn paard is 1,76 en ik ben ook iets van 1,69, maar qua rijden vind ik hem niet te groot. Het is meer soms in de omgang. Hij kan soms wat zenuwachtig zijn en dan weg lopen of weg springen. Dan is hij wel groot en sterk. Maar voor buiten de stal heb ik een hengstenketting.

Maar die groters zijn vaak erg lief.

Je moet er met rijden idd rekening mee houden dat hij langer nodig heeft om sterker te worden. Hij is natuurlijk wat slapper en slungeliger. Maar dat komt wel goed hoor.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:48

Grootte doet er niet toe. Als jij er blij mee bent, moet je hem zeker kopen!!!

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:50

Mijn paard is 181 hihi 1 cm groter Clown
Ik zelf ben 168 gelijk aan jou dus.

Bij ons gaat het prima, heb natuurlijk wel een moeilijke periode met hem gehad Ja
Moet dus dus eigenlijk prima kunnen, mist je bang bent voor zijn grote

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:02

het meeste is al gezegd. ik wil even ingan op twee dingen:
1) een driejarige van 1.80m zal zéker nog een paar cm. groeien (paarden zijn pas met 8 volgroeid en volledig belastbaar). mocht je 'm kopen, houd daar dan dus terdege rekening mee. ook zijn die 'slungels' wat vatbaarder voor blessures; laat 'm dus goed keuren nu. en houd 'm heel in de toekomst.
2) ik vind het een sterk verhaal dat je op een groen paard zo opstapt en wegrijdt, en dat ie niks doet. lijkt me dus dat daar al best eerder iemand op rondgestuurd had! zeker gezien het verhaal van iemand die het paard meende te kennen (van marktplaats?). lijkt alsof er een luchtje aan zit...

pluis alles nog eens goed na, en mocht je kopen: zorg dan voor een goed contract (zawrt op wit!) over afspraken van terugbrengen/geld terug etc. vraag liefst een jurist om advies hierin.

succes!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:15

ik heb mijn paard ook leren kennen toen hij 3 was,hengst,volledig groen en onervaren en ruim 1.75.
zelf was en ben ik ook geen held en iedereen verklaarde mij destijds voor gek!
ik heb 2 jaar lang geknuffeld,gewandeld en uiteindelijk begonnen met longeren en zadelmak te maken.
ik ben zelf 1.69 en voor mij is het dus ook een reus!
inmiddels is mijn paard nog een aantal centimeters gegoeid en ons vertrouwens in elkaar hebben we in 10 jaar uitgebreid tot bijna 100%.
mijn grote vent waar iedereen een zwaar hoofd in had is nu mijn maatje door dik en dun en heeft me nog nooit laten vallen...letterlijk EN figuurlijk!!
kortom..formaat maakt geen bal uit,karakter is het gene wat telt!!
succes met je beslissing!
http://groups.msn.com/_Secure/0SgD8DmYW ... 0278557846

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:18

zal best mee vallen, consequent blijven natuurlijk, maar voor de rest. denk er wel aan dat een paard van die grote meestal langere tijd nodig heeft om sterk te worden, dus als er oefeningen die je gaat doen niet snel genoeg lukken geef um een half jaar langer de tijd, ze zijn gewoon groter , een klein paardje heeft t meestal makkelijker en is sneller op kracht.
succes en laat binnenkort wat fotos zien!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:29

Zoals hier boven ook wordt gezegd, de grootte maakt in principe niets uit. Of een pony van 1.30 er vantussen gaat of een paard van 1.80, als ze gaan, dan gaan ze. Het karakter is het belangrijkste. Ik heb op stage ook een 5 jarige van 1.85 die zich aan de hand buiten ontzettend groot kan maken, maar het is letterlijk een grote vriendelijke reus. En op stal in Horst ook, ook een van 1.85 en ook een grote vriendelijke reus. Gewoon lekker rustig met hem aan de gang gaan. Ik denk dat je een goede beslissing gaat maken. Omdat je er hier op bokt al heel erg positief praat. En je neemt nu al rustig de tijd om alles uit te zoeken, wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen. Veel succes met je beslissing!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 10:18

He hallo,
Nou ik ben deze week nog een x wezen kijken naar dat paard. De 1e keer, kreeg ik garantie enz. en nu mocht ik hem ineens niet meer rontgenlogisch laten keuren, ik heb besloten dat ik toch niet voor dit paard ga. Ik snap er nix van dat ik hem nu niet meer mag keuren. Kortom ik heb het gevoel dus dat er iets duidelijk mis is en dat ik het niet moet doen. Jammer maar helaas

Glamourvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:30

wat jammer zeg, maar maar goed dat je er nu achterkomt dat er iets niet pluis is, dan dat je daarachter komt als je het paard al hebt............. Jammer, maar je vindt vast een paard die wel helemaal super is!

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 12:58

Formaat hoeft opzich niks te zeggen. Ik reed heel wat jaren terug als 9 jarig meisje op een paard van 1.72!
Dat ging erg lekker! Sommige grote paarden zijn net als kleinere paarden, heel erg makkelijk in omgang en rijden.
Natuurlijk kunnen ze streekjes uithalen omdat ze jong zijn.
Maar opzich zegt formaat dan nog niks, maar ligt het er ook aan hoe je er op reageerd etc. Knipoog
Ik denk als je er een goed gevoel bij hebt je het zeker moet doen! Knipoog

annekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:18

de hoogte maakt vrijwel niks uit of je hem de man kunt zijn, dit ligt grotendeels aan zijn karakter!!

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 22:22

ik ben 168 en reed op een paard van 185,t is wat hoog maar kan makkelijk

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:16

piewie schreef:
He hallo,
Nou ik ben deze week nog een x wezen kijken naar dat paard. De 1e keer, kreeg ik garantie enz. en nu mocht ik hem ineens niet meer rontgenlogisch laten keuren, ik heb besloten dat ik toch niet voor dit paard ga. Ik snap er nix van dat ik hem nu niet meer mag keuren. Kortom ik heb het gevoel dus dat er iets duidelijk mis is en dat ik het niet moet doen. Jammer maar helaas

heel verstandig!!

ergens wacht jouw paard op je!!! Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 23:20

Formaat zegt niet zoveel, een van mijn vorige paarden was 1.75m en daar kon je een klein kind op laten rijden, deed echt niets, mijn huidige paard van 1.80m is redelijk dominant dus daar heb ik wel mijn handen aan vol, het verschilt dus enorm per paard, als jij hem echt leuk vind zou ik het gewoon doen

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:48

formaat zegt minder dan het karakter en de opvoeding!

Succes met verder zoeken!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 15:27

ik ga vanavond weer kijken naar een paard en die is ook rond de 180 dus ben nu helemaal hyper de pieper

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 07:00

He Allemaal,
Ik heb helemaal mijn droompaard gevonden. Het is een ruin van 4 jaar oud.
Licht ingereden hij is alleen groter als 1.80.
Super gaaf paard.
Ik krijg hem vrijdag, ik ga het eerst heel rustig aan doen, hij is namelijk nog een beetje rauw. Laat hem nog even lekker zijn gang gaan en pak het naar een poosje heel rustig met hem op.
als jullie nog meer info willen schrijf maar ff. groetjes

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:35

piewie schreef:
He Allemaal,
Super gaaf paard.
Ik krijg hem vrijdag, ik ga het eerst heel rustig aan doen, hij is namelijk nog een beetje rauw. Laat hem nog even lekker zijn gang gaan en pak het naar een poosje heel rustig met hem op.

piewie schreef:
ik laat zowieso mijn paarden altijd keuren. Dat vind ik belangrijk, want het is niet zomaar geld wat je eraan uit geeft.

SHIRE ??

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 12:41

veel plezier met je nieuwe reus! je hebt 'm toch wel laten keuren, toch? Bloos

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 14:05

Gefeliciteerd joh, we willen natuurlijk wel meer info he!.
Afstamming, kleur, enz.
Enne, net als dierfysio.... je hebt hem wel laten keuren he???

Veel plezier!

Melaniee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 15:15

Denk dat het niet egt uit maakt Haha!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 07:24

ceasario schreef:
piewie schreef:
He Allemaal,
Super gaaf paard.

piewie schreef:
ik laat zowieso mijn paarden altijd keuren. Dat vind ik belangrijk, want het is niet zomaar geld wat je eraan uit geeft.

SHIRE ??

Nee geen shire een kwpner. volgens mij is ie wel groter, ga hem denk ik vandaag eens opmeten

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-07 07:25

dierfysio schreef:
veel plezier met je nieuwe reus! je hebt 'm toch wel laten keuren, toch? Bloos

Hij is net rontgenlogisch gekeurd en dat was allemaal in orde. Ik ben super blij met hem Haha! Bloos
Iedereen dacht dat ik overdreven had, maar nu ze hem gister binnen zagen komen schrokken ze allemaal wel hihihihihi Tong uitsteken