dressuur en springwedstrijd kapel-avezaath

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Iinge_

Re: dressuur en springwedstrijd kapel-avezaath

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:02

ziet er goed uit, probeer ook aan het eind van de sprong en tijdens de landing nog in de verlichte zit te zitten en met dressuur probeer wat ontspanner te gaan zitten een beetje lachen en de jury laten denken, oh wat is dit toch simpel Knipoog
maak je zelf zo lang mogelijk en gewoon je kuit eraan houden dan is het erg lastig om hem nog te raken met de sporen/hak, dan zal je paard een stuk ontspannender gaan lopen

ik vind het trouwends wel een prachtpaard en je zal er nog ver meekomen, maak je ggeen zorgen over het rijden Tong uitsteken leren moet iedereen toch.

ik vind het trouwends echt irritant dat bij elk topic waarbij 1 iemand iets negatiefs zegt dat iedereen dat meteen moet gaan herhalen na 2 of 3 keer snapt ze het heus wel

heel veel succes verder nog

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:04

LOtte1 schreef:
Ja maar als jij dat doet hoeft niet iedereen het te doen.. ik rijd ook al vanaf de B met sporen.. dus!
en ik vind sporen beter als zweep hoor..?

moet je opstarten bij discussies dan kunnen we er verder over discussieren.....
zweep gebruik is ook per persoon afhankelijk, maar in de B heeft een spoor nog geen enkel nut...

helaas zijn er veel mensen die denken dat een spoor er is om het paard voorwaartser te laten lopen i.p.v. het te gebruiken voor moeilijkere oefeningen om een verfijndere hulp te kunnen geven....

als jouw paard nog niet eens op een normaal tempo, op je been/kuit een B-proef kan lopen, heb JIJ hem niet geleerd wat 'op eigen benen' lopen in houdt........ en zal je dus ook als je hoger komt moeite krijgen met travers/schouderbinnenwaarts om geen tempoverlies te krijgen......

LOtte1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:08

haha!!
heb je wel eens gehoort van;; Iedereen ze eigen mening Knipoog *LOL*

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:10

CindyUniek schreef:
LOtte1 schreef:
Ja maar als jij dat doet hoeft niet iedereen het te doen.. ik rijd ook al vanaf de B met sporen.. dus!

zweep gebruik is ook per persoon afhankelijk, maar in de B heeft een spoor nog geen enkel nut...

helaas zijn er veel mensen die denken dat een spoor er is om het paard voorwaartser te laten lopen i.p.v. het te gebruiken voor moeilijkere oefeningen om een verfijndere hulp te kunnen geven....

als jouw paard nog niet eens op een normaal tempo, op je been/kuit een B-proef kan lopen, heb JIJ hem niet geleerd wat 'op eigen benen' lopen in houdt........ en zal je dus ook als je hoger komt moeite krijgen met travers/schouderbinnenwaarts om geen tempoverlies te krijgen......

mooi verwoord Ja
hier ben ik helemaal mee eens Lachen
ik zou gewoon met zweep rijden , die is dr wel voor als ze wat wegzakt om dr wat bij te tikken zodat ze weer wat attenter word.
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 22-09-07 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Sietske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:11

mooie pony hoor!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 13:18

CindyUniek schreef:
LOtte1 schreef:

Hier ben ik het ook helemaal mee eens..! Maar toch vind ik ook dat een spoorhulp kan helpen bij het voorwaarts rijden.. Want ik heb een paard die bij een proef vaak op de rem gaat en dan ben ik toch blij dat ik mijn sporen om heb om haar weer vooruit te rijden.. Want ze reageerd daar wel beter op! Ook de voorwaartse hulp word verfijnd door een spoor..

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:42

Sterre2000 schreef:
Nou sorry maar dan ben ik toch benieuwd wie dat jou verteld heeft.. Er wordt juist met wieltjes gereden als je paard niet voorwaarts is, dus lijkt het me logisch als ze scherper inwerken..

Ben benieuwd wie jou verteld heeft dat je met wieltjes moet rijden als je paard niet voorwaarts is Bloos

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 22:08

hey

ik zat in dezelfde categorie als jou Knipoog gelukkig heb je erg lekker gesprongen (ik ook Bloos ) en nog gefeliciteerd met je winstpunten! erg goed gedaan! dressuur ziet er ook heel netjes uit.

maar ik moet wel zeggen dat ik vanaf de wedstrijd absoluut geen fan ben geweest van jou sporen en je bit! sorry maar echt afschuwelijk Boos! en nu zit ik te denken: wat wil je nou? je paard met wieltjes naar voor krijgen of je paard met een pessoa terug krijgen?

maarja, iedereen z'n eigen ding, ik hoop dat je ze beiden weg kunt doen.

gr!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 06:42

Narya schreef:
Sterre2000 schreef:
Nou sorry maar dan ben ik toch benieuwd wie dat jou verteld heeft.. Er wordt juist met wieltjes gereden als je paard niet voorwaarts is, dus lijkt het me logisch als ze scherper inwerken..

Ben benieuwd wie jou verteld heeft dat je met wieltjes moet rijden als je paard niet voorwaarts is Bloos

daarkomtbij laat ze zich door anderen wat wijs maken, maar deze sporen zijn de gemeenste die ik ken......
ik ken van vriendelijk naar streng:
-knopspoor
-spoor met glad/rond wieltje
-spoor met grove punten (dit zijn namelijk veel stompere punten)
-spoor met fijne puntjes (deze raken je paard sneller/zijn scherper)

misschien behoor je ook eerst zelf ergens info over te vragen voordat je het zomaar om doet?!?!

zelfs de ruitersportzaak waar je ze gekocht hebt kon het je vertellen Knipoog

als je nou M reed had ik er niet eens iets van gezegd.... maar B met zulke gemene...... nee

kan je beter een betere instructeur zoeken misschien die je paard weer leert op eigen benen lopen!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 08:28

Leuk beestje hoor! dat hoofdstel staat hem goed Knipoog

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 11:47

Mooi paard
alleen vraag ik me af, waarom rij je met passoa bit ? is je paard erg heet in het parcour, want het lijkt te ze nogal vluchterig springt...
en ja waarom sporen met wieltjes in de B Verward

gewoon even uit nieuwsgierigheid Clown

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 13:27

pansor schreef:
ziet er goed uit, probeer ook aan het eind van de sprong en tijdens de landing nog in de verlichte zit te zitten en met dressuur probeer wat ontspanner te gaan zitten een beetje lachen en de jury laten denken, oh wat is dit toch simpel Knipoog
maak je zelf zo lang mogelijk en gewoon je kuit eraan houden dan is het erg lastig om hem nog te raken met de sporen/hak, dan zal je paard een stuk ontspannender gaan lopen

ik vind het trouwends wel een prachtpaard en je zal er nog ver meekomen, maak je ggeen zorgen over het rijden Tong uitsteken leren moet iedereen toch.

ik vind het trouwends echt irritant dat bij elk topic waarbij 1 iemand iets negatiefs zegt dat iedereen dat meteen moet gaan herhalen na 2 of 3 keer snapt ze het heus wel

heel veel succes verder nog

dank je wel Haha!
hier heb ik wat aan

met het bit heb ik hem thuis met de springtrainingen de teugels weer bovenin zitten
maar op wedstrijd moet ik hem nog een paar keer onderin houden

ik heb ooit altijd een gewoon bit in gehad met springen en toen reed ik nog onderlinge springwedstrijden
toen ging mn paard altijd als een achterlijke over de hindernissen heen en was ze echt niet te stoppen!
we hebben 1 keer een ongeluk(je) gehad met een onderlinge springwedstrijd doordat mn paard dus zo hard ging

hierdoor ben ik overgeschakeld op een pessoabit
MAAR we zijn bezig om deze weer hoger te zetten mensen!

mandy13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:17

oke, dan weet ik 1 antwoord, maar ik ben eigenlijk nog steeds erg benieuwd naar het verband Knipoog kan je die beantwoorden?

gr

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 18:56

mandy13 schreef:
oke, dan weet ik 1 antwoord, maar ik ben eigenlijk nog steeds erg benieuwd naar het verband Knipoog kan je die beantwoorden?

gr

mijn paard is op concours vlak voor de hindernis nog een beetje twijfelend (ik zeg absoluut niet dat dit aan het paard ligt hoor maar ook aan mij)
ik kan haar dan met mn spoortje een beetje doordrukken
maar na de hindernis wil ze vaak gaan rennen en vandaar het bit
maar we zijn op de goede weg om de teugels hoger te plaatsen
ik heb 14 oktober weer springwedstrijd en denk dat ik dan ga proberen om de teugels 1 ring omhoog te plaatsen, want thuis gaat het erg goed op het moment Lachen
ik hoop dat het nu duidelijk is?

ps reacties zijn welkom maar dat van mn sporen heb ik nu wel genoeg gehoord Lachen

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:46

Wat een onzin dat je niet met sporen en een passoa tegelijk kan rijden!!Ok, een wieltje ben ik ook niet voor, maar daar heb je nu genoeg over gehoord :-P!Mijn paard is ook een race eend. Een passao hielp niet. Nu krijg ik prive springles en rijd met een kneveltrens/martingaal en sporen. Tot nu gaat het harstikke goed!Dat is tevens plezieriger rijden dan hem steeds terug te moeten nemen met grove hulpen. Dus ik kan begrijpen dat je met passao rijdt!Als het werkt en je zelf maar voorzichtig bent met inwerken. Verder heb ik je zien springen en ik vond het er goed uitzien!Je paard spring echt leuk, het is niet zo'n groot paardje of wel?? Heel veel suc6 met je verdere wedstrijden!!

_Chantie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 23:53

Zat nog even naar de andere foto's te kijken die je er opgezet had. Er zitten wel een paar wat mindere sprongen bij, maar wat me opvalt is dat je paardje bijna op iedere foto zijn oren naar voren heeft. Dat zegt ook wat. Volgens mij wil je paardje graag voor je werken en dan doen ze over het algemeen alleen maar als je eerlijk tegen ze bent. Dat wilde ik ook nog even kwijt!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 23:56

_Chantie_ schreef:
Wat een onzin dat je niet met sporen en een passoa tegelijk kan rijden!!Ok, een wieltje ben ik ook niet voor, maar daar heb je nu genoeg over gehoord :-P!Mijn paard is ook een race eend. Een passao hielp niet. Nu krijg ik prive springles en rijd met een kneveltrens/martingaal en sporen. Tot nu gaat het harstikke goed!Dat is tevens plezieriger rijden dan hem steeds terug te moeten nemen met grove hulpen. Dus ik kan begrijpen dat je met passao rijdt!Als het werkt en je zelf maar voorzichtig bent met inwerken. Verder heb ik je zien springen en ik vond het er goed uitzien!Je paard spring echt leuk, het is niet zo'n groot paardje of wel?? Heel veel suc6 met je verdere wedstrijden!!

dank je wel voor je reactie Haha!
mijn paardje springt idd leuk
en nee ze is idd niet groot en om eerlijk te zijn is het een pony Lachen ze is namelijk 1.54m
ben blij dat er toch iemand is die mijn paardje en mij hebben zien springen hier
dan is het namelijk ook veel makkelijker om te beoordelen als op foto's Lachen

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 23:57

_Chantie_ schreef:
Zat nog even naar de andere foto's te kijken die je er opgezet had. Er zitten wel een paar wat mindere sprongen bij, maar wat me opvalt is dat je paardje bijna op iedere foto zijn oren naar voren heeft. Dat zegt ook wat. Volgens mij wil je paardje graag voor je werken en dan doen ze over het algemeen alleen maar als je eerlijk tegen ze bent. Dat wilde ik ook nog even kwijt!

ze wil idd graag voor me werken en ik ben absoluut niet gemeen voor mijn paardje
ze heeft plezier in haar werk en dat is idd goed te zien aan de foto's (let idd maar op haar oortjes)
maar ook ik heb er uiteraard veel plezier in Lachen