word jou braaf-lopende buiten ook een HEEThoofd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: word jou braaf-lopende buiten ook een HEEThoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 20:15

Die van mij kan dat ook heel goed. Eerst in de bak ermee rijden, lekker ontspannen, zelfs een beetje sloom. En dan gaan we naar buiten en dan moet meneer alles zien, fietsers en wandelaars zijn zo interessant dat hij er het liefst in galop heen rent.. Om over andere paarden in de wei nog maar te zwijgen. Stappen gaat prima, ook aan een lange teugel, geen probleem. Sommige stukken kan ik ook draven, maar er zijn stukken waar hij meteen in rengalop aan zou springen als ik hem zou laten draven.
Meestal loopt er iemand met me mee. Maar als ik alleen gaat, en hij begint te dribbelen bij andere paarden, dan stap ik altijd even af en stap een stuk verder weer op als hij weer rustig is.

Dabo

Re: word jou braaf-lopende buiten ook een HEEThoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:03

vniekje schreef:
Ja dit probleem ken ik ook.
Wat ik vaak doe is een martingaal doen en een hulpteugel. Je hebt ze vaak niet eens nodig, maar dat je weet dat het er is, is een fijn idee.
Een martingaal EN een hulpteugel..? Welke dan..? Vind 2 hulpteugels nou ook wel weer een beetje overdreven (een martingaal IS een hulpteugel) Haha!

@Laartjuh: Fijn dat jij je pony wel met een simpel bitloos hoofdstel buiten kunt rijden, echt toppie! Haha!
Ik heb het geprobeerd, echt.. Verdrietig