Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en ik vond der ook niet echt makkelijk. Snap dus dat jij ook moeilijke momenten met der hebt. En ze is nog altijd eigenwijs haha
Epona_ schreef:Ik vind dit er niet echt uitzien als M1,veel te gespannen en veel verzet. En die openingen vn je beugels moeten toch aan de buitenkant ?

obiwan schreef:om even op het verhaal van Lailapri in te gaan:
ik zie ook een paard dat verzet toont, maar vanuit mijn optiek komt dit omdat het zadel duidelijk veel te ver naar voor ligt waardoor haar schouder beklemt worden, haar voorbeen vrijheid dus beperkt wordt en ze vandaaruit niet ontspannen kan zakken.
Probeer niet gelijk te zeggen dat alles is nagekeken (wat wellicht wel zo is) maar kijk even kritisch naar die foto die precies van opzij is genomen. Je moet met een denkbeeldige lijn het schouderblad door kunnen trekken naar beneden en dan zie je duidelijk dat je zadel erop ipv erachter ligt. Nog zeker 10/15 cm naar achter schuiven, totdat je het schouderblad vóelt en het voor het zadel zit, kan echt al en hele hoop helpen.
Verder, wat rijtechnisch betreft heeft het denk ik weinig zin om vanaf de computer te willen 'helpen'. Je zegt dat je begeleiding krijgt die goed aan de basis wil werken, nou dat is in mijn ogen al heel wat! Lekker veel overgangen blijven doen, volte openen-sluiten, schijnovergangen, slangenvoltes etc., puur om je paardje beter voor het been en meer ontspannen te krijgen.
Maar je zadel is echt even prioriteit nummer 1, een veel gemaakte fout wat voor je paard bijzonder onplezierig is. Zeker *en dit bedoel ik absoluut niet negatief* als het gewicht van de ruiter ook nog is toegenomen, zal zo'n beklemmend zadel niet makkelijk zijn.
Succes!
anniee schreef:Ik vind het een erg leuke haf; ze lijkt erg op die van mijn vriendin wiens haflinger ook een kort kapsel heeft doordat het onderin zo dun was. Ik vind het wel stoer staan
Het eerste wat mij ook opviel was je zadel , dat vanaf de foto's te zien te ver op de schouder ligt. Om nu meteen te roepen dat er blokkades in je pony zitten waag ik me niet aan, daar heb ik geen verstand van. Ik ben best benieuwd naar je andere foto's, waarom plaats je er niet een paar bij voor een wat reeler beeld?
jullie trainen gewoon lekker door!

! 
Charaz schreef:obiwan schreef:om even op het verhaal van Lailapri in te gaan:
ik zie ook een paard dat verzet toont, maar vanuit mijn optiek komt dit omdat het zadel duidelijk veel te ver naar voor ligt waardoor haar schouder beklemt worden, haar voorbeen vrijheid dus beperkt wordt en ze vandaaruit niet ontspannen kan zakken.
Probeer niet gelijk te zeggen dat alles is nagekeken (wat wellicht wel zo is) maar kijk even kritisch naar die foto die precies van opzij is genomen. Je moet met een denkbeeldige lijn het schouderblad door kunnen trekken naar beneden en dan zie je duidelijk dat je zadel erop ipv erachter ligt. Nog zeker 10/15 cm naar achter schuiven, totdat je het schouderblad vóelt en het voor het zadel zit, kan echt al en hele hoop helpen.
Verder, wat rijtechnisch betreft heeft het denk ik weinig zin om vanaf de computer te willen 'helpen'. Je zegt dat je begeleiding krijgt die goed aan de basis wil werken, nou dat is in mijn ogen al heel wat! Lekker veel overgangen blijven doen, volte openen-sluiten, schijnovergangen, slangenvoltes etc., puur om je paardje beter voor het been en meer ontspannen te krijgen.
Maar je zadel is echt even prioriteit nummer 1, een veel gemaakte fout wat voor je paard bijzonder onplezierig is. Zeker *en dit bedoel ik absoluut niet negatief* als het gewicht van de ruiter ook nog is toegenomen, zal zo'n beklemmend zadel niet makkelijk zijn.
Succes!
Toevallig heb ik het nog vandaag aan mijn instructrice gevraagd wbt. mijn zadel omdat ik juist het idee had dat mijn zadel wat ver naar achteren lag (wss gezichtsbedrog doordat ik nu met teruggesneden dekje reed).
Als ik naar de foto's kijk lijkt het zadel op een aantal foto's inderdaad onprettig te liggen, maar op andere foto's ligt het wel goed. Imo ligt mijn zadel gewoon correct.
De rest van je reactie zijn we op dit moment mee bezig.
Veel succes nog met je stoere haflinger. Citaat:Toevallig heb ik het nog vandaag aan mijn instructrice gevraagd wbt. mijn zadel omdat ik juist het idee had dat mijn zadel wat ver naar achteren lag (wss gezichtsbedrog doordat ik nu met teruggesneden dekje reed).
Als ik naar de foto's kijk lijkt het zadel op een aantal foto's inderdaad onprettig te liggen, maar op andere foto's ligt het wel goed. Imo ligt mijn zadel gewoon correct.