4 jarige Gribaldi & Dressuuramazone @ springwork!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PieterBel

Re: 4 jarige Gribaldi & Dressuuramazone @ springwork!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 08:57

Ik vind het netjes voor een dressuurmazone hoor! Je stoort hem niet en zit netjes mee. Dit zouden meer dressuurruiters voor de afwisseling moeten doen met hun dressuurpaard. Succes!

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:09

Leuke afwisseling, heel goed!
Ben zelf bepaald geen springruiter dus ik kan daar weinig commentaar op geven; enkel dat ik je houding helemaal niet slecht vind boven de sprong!
Eén tipje bij de (dressuur-)losrijfoto's: teugels iets korter, handen iets meer naar voren & dragen. Je hebt ze op de tweede foto wel érg dicht bij het zadel/jezelf en geloof me, het rijdt op den duur écht makkelijker ben je handen op de juiste plaats Knipoog

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:14

heey angela! nou dat ging harstikke goed
( hier de fotograaf en dat zadel is van mij haha)
ik vondt het echt harstikke goed gaan, whit is echt zo van nou okay jij wil het dus doe ik het.
en idd ze springt scheef, ze komt nog wat slingerend er opaan.
maar dit wordt vast wel beter.
ze zijn van plan nu vaker te gaan springen

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:16

Wat een super mooi paard zeg! Ziet er leuk uit hoor Ja

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:17

Ziet er best netjes uit hoor moet ik zeggen! Commentaar geef je zelf al.Gewoon lekker zo afentoe blijven springen. Is weer een keer wat anders.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:32

Goed dat je voor afwisseling zorgt voor je paard!

Ik vind je houding niet super maar zeker ook niet slecht.
Wel vind ik dat je je paard boven de sprong voor wat meer
ruimte mag geven door je handen wat naar voren te doen.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:34

Ziet er super uit Angela hoor, zeker voor iemand die haar vertrouwen kwijt was en een paard heeft dat jong is. Gewoon lekker door gaan en af en toe lekker een sprongetje meenemen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:35

Ziet er wel redelijk uit..
Je houding stoort mij wel.. bij elke sprong kan ik tussen je zadel en benen/kont door kijken..
Niet alleen lastig voor jezelf als je bij elke sprong 'los' komt, maar ook zeker niet goed voor je paard..!

Even wat tips:
*Bij het naderen van de sprong gewoon blijven zitten, en tussen benen en handen houden.. laat je paard zelf kijken en wacht op hem..
*Bij de afzet niet gaan staan in je beugels. Blijf je hakken uit drukken, en kom iets mee naar voren met je bovenlijf..
Je zal ontdekken dat je dichter bij je paard blijft, en daar ook beter in balans bent.
Plingoordat je dan in balans bent, kan je makkelijker meegeven met de hand, en hoef je hier geen steun mee te zoeken...

Doordat je teveel mee gaat naar voren breng je je paard uit balans boven de sprong doordat het gewicht teveel op de voorhand komt.
Doordat je los komt uit je zadel, krijgt het paard bij elke landing weer jou gewicht ineens in zijn rug.. en dat kan ervoor zorgen dat een onervaren paard straks niet meer wil springen...

Doe met deze tips je voordeel...

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:37

Ik vind het helemaal zo slecht nog niet! Alleen je handen, dat vind ik wel wat storend. De rest stoor je je paard niet eens zo mee. Lekker toch, zo een keer springen voor de afwisseling?! Het blijft ook echt een prachtknol Knipoog.

Edit: Goede tips femmefatale1, kan ik zelf ook nog wat mee Knipoog.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:41

Leuk hoor, zo voor de afwisseling Lachen. En je zegt dat je geen vertrouwen had en dat daardoor de sprongetjes laag zijn, maar eerlijk gezegd vind ik dit helemaal niet zo laag Lachen.

Qua houding, als je inderdaad niet vaak springt dan is dat nog niet vanzelfsprekend Lachen. Misschien een volgende keer je stijgbeugelriemen een gaatje korter, dan kun je ook je knieen beter aan je zadel houden.

Je komt nu helemaal los van je paard, dat heeft ook als nadeel dat met 1 zijsprong je gelijk in de hindernis ligt Nagelbijten / Gniffelen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 09:49

play_coy:
dank je wel, ik was eerst bezig met haar gewoon over de hindernissen te laten gaan.
nu weet ik dat ze wel springt, wat mij zelf ook wat geruster ermee maakt, en kan ik die andere dingetjes gaan aanpakken en op gaan letten.... Lachen
en idd, niemand doet het gelijk perfect, daar zal het wel saai door worden als er nooit eens wat te verbeteren viel Knipoog

vanini:
Klopt idd, heb ik ook wel paar keer geprobeerd, als ik erop let iedere keer gat het wel, maar moet wel elke keer tegen mezelf zeggen 'handen mee naar voren etc... Clown '
maar ze trok op het laast best wel erg naar de hindernis, en ja dacht ik dat ze er door heen zou knallen Bloos maar 't viel allemaal reuze mee gelukkig Knipoog

ullaatje:
Ja laat maar eens wat zien, ze kunnen nog best redelijk springen hoor is me opgevallen Haha!

Silence:
Daar was ik net een ophouding aan het maken, het lijkt misschien zo aangezien ik mijn teugels net zo lang had als op de 1e foto.
maar binnenkort zullen er ook wel even weer wat dressuurfoto's komen Knipoog

rakkertje:
Ik rijd wel recht op aan(of iig poging tot Tong uitsteken), 1e paar keer was het beeeeeetje slingerend Bloos maar dat was mijn eigen schuld omdat ik nog teveel afwachte en niks deed, maar als ik een beetje meer ging rijden ging het stukken beter,
ze trekt idd een beetje naar links tijdens de sprong, had al bijna een keer een aanvaring met de staanders Bloos maar dat is dus ook een puntje om op te letten Ja

Over het zadel, dat kan wel kloppen, deze lag wel goed, maar mijn dressuurzadel ligt niet meer oke (ben al hard opzoek naar een ander Bloos) daardoor durft ze soms nog niet helemaal de rug los te laten, ook niet met een zadel wat wel goed ligt, maar dat komt ook wel weer als ze eenmaal door heeft dat het niet meer drukt op haar schoft... Lachen
maar bedankt voor de tips verder! Ja

Nico:
Spannend zeg! hele familie straks aan het springen ipv dressuren... Haha!
ach nee maar het is super voor de afwisseling, en altijd maar dressuur in de bak.... ze blijven er lekker fris van in het hoofd zulke dingen Lachen

Denise:
Haha klopt idd, ze vind het wel superleuk, zolang ze over de sprong heen is Haha! en dan is ze zelf ook helemaal trots op haarzelf dat het gelukt is Haha! leuk paard....

Whisperke:
Zo ben ik ook weer begonnen hoor Bloos komt vanzelf wel weer, had niet durven denken dat ik al zo snel dit zou springen Lachen

Rianne:
Ik had het idd knap warm Bloos al na een paar sprongetjes, zou vast ook wel een beeetje door de zenuwen gekomen zijn Haha!

Hanmar:
Ik rijd haar als ik echt dressuur train vaak zo los de 1e 5 a 10 min, zodat ze volledig ontspant en over de rug komt, en alles lekker los laat, daarrna pak ik haar op, dus teugels korter, dit vind ik zelf erg fijn werken, aangezien ze nogal snel in de stress en gespannen is. maar bedankt voor de tip!

femmefatale1:
bedankt voor de tips!

verder iedereen bedankt voor de tips en reacties!
(volgens mij word dit een erg lang bericht, maargoed Haha! Clown)

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:34

Wat een mooi paard heb je!
Ziet er goed uit, alleen je mag wel wat meer meegeven boven de sprong, maar dat zeg je zelf ook al Knipoog

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:44

nati schreef:
wat een leuk paard, jullie zullen vast een leuke combi zijn,
maar ik denk wel dat jullie het idd maar bij de dressuur moeten houden.......
Ik denk dat als je merrie niet zo'n lieverd had geweest dat je er allang een paar keer had naast gelegen Tong uitsteken .
dus denk om je houding (die vind ik echt wel heel erg) Knipoog , het dressuur zal waarschijnlijk wel beter zijn, maar dit vind ik (vooral nog met zo'n jong ding) best erg Clown ...
overigens is dit niet heel kwetsend bedoeld ofzo hoor Knipoog gewoon nog even oefenen, van je merrie vind ik het heel stoer en knap!
Is dit een grapje?

Ik vind het er heel vriendelijk uitzien, ik zie geen storende houding, en een paard wat netjes doet wat 'ie moet doen. Het ziet er niet spectaculair uit ofwat, maar een paard wat gewoon braaf springt en een ruiter die hem niet in de weg zit is toch prima?!

Ik vind je paard trouwens érg gaaf, kijk altijd even in je HAW topics! Haha!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 10:47

Ziet er super uit Lachen Houding is niet optimaal maar had ook niet anders verwacht. Springt zeker netjes. Lachen

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:32

Hihi wat een verschillend commentaar! Ik vind het super hoor Angela, je ziet dat jullie er beide plezier in hebben Ja En Whit blijft heel mooi natuurlijk!!

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 12:46

@ nati. ik vind jou opmerking wel erg overdreven hoor.
en als je zo'n opmerking plaats, zou het handig zijn dat je er ook bij zet wat er dan precies aan mankeert anders heeft ze dr dus helemaal niks aan.
En zó erg is het nou ook weer niet.
je zou iets meer moeten meegeven, tenen naar binnen draaien, en ietwat meer vooruit kijken.
Trouwens wel een errug leuk paard zeg!!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 13:40

Super hoor meid!! Het is echt super voor je vertrouwen weer! Ga lekker zo door en dat komt helemaal goed meis!!!

Heerlijk toch die afwisseling !

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:40

Op het soms wat scheef aan rijden vind ik dat jullie het hartsikke goed doen!! Ik vind je houding echt niet slecht en storend, je zit mooi mee en hindert whit niet in de mond, dat zie ik hier op HAW heel vaak anders Knipoog En daarbij, het is maar voor de lol en afwisseling, jullie hebben er beide plezier in, dat is goed te zien! Ik vind dat je trots mag zijn op jezelf en op Whit!!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:13

O wat stoer! Je durft meer dan ik. Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 18:19

die schimmel van jou kan volgens mij ook fantastisch springen als ik in je profiel kijk *LOL* Haha! Tong uitsteken

en verder iedereen bedankt voor de tips en reacties!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 18:24

Ja, dat kan hij ook, nu ik nog. Haha!

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:51

@karinvdm,, Ik zat even in je profiel te kijken, ik houd helemaal niet van schimmels maar deze Kwijl
Super gaaf beest Haha! Hoeveel paarden heb je wel niet?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:55

chanora schreef:
@karinvdm,, Ik zat even in je profiel te kijken, ik houd helemaal niet van schimmels maar deze Kwijl

Op dit moment maar eentje!
De rest is allemaal verkocht. Lachen

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:56

KarinvdM schreef:
chanora schreef:

Op dit moment maar eentje!
De rest is allemaal verkocht. Lachen

Woow, dan heb je er al veel verkocht..

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:00

Ik vind het er leuk uitzien hoor. Een springpaard zal het wel niet worden, maar daar heb je haar uiteindelijk ook niet voor.
Voor de afwisseling is het leuk. Whit kijkt er alleen (nog) niet zo vrolijk bij Haha!
Commentaar over je houding is al gegeven.
Ik zou de volgende keer een grondbalk gebruiken, zo wordt het makkelijker om de afstanden in te schatten.

Ik ben benieuwd hoe het er over een paar keer uitziet Haha!