3- jarige Replay @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kadansjee

Re: 3- jarige Replay @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:06

Ik zou ook mijn paard niet op 3-jarige leeftijd inrijden.
In ieder geval niet als je met hem gaat trainen, op 3 jaar zijn de spieren nog lang niet volgroeid, later kun je hier zware problemen mee krijgen, denk aan blessures en vergroeiingen, ik denk niet dat dat het waard is.
Zolang je er alleen op rond huppelt is er niks aan de hand maar het ziet er allemaal erg gespannen uit en geeft geen fijn beeld.
Het is wel een appart paardje, wees er zuinig op!!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:46

ik heb mijne met 3 en een half jaar gereden met 4 jaar rust gegeven hij is nu 4 en een half en verkocht aan een meisje dat er eens per week een les mee rijd. Pony loopt lekker omdat alles heel lang geduurd heeft.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:00

Leuk paardje!
Vind het er (net als de meesten zoals ik zo snel even lees) wel vrij gespannen uitzien, maar als het jullie eerste keer buiten was is dat deels ook wel te begrijpen natuurlijk. Probeer wat meer een knik in je armen te houden, armen aan je lichaam en je handen iets hoger & rechtop houden; geloof me, het rijdt op den duur een stuk prettiger! Verder gewoon lekker blijven rijden, doe het rustig aan en veel plezier!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:33

Het ziet er allemaal heel erg gespannen uit. Je paard loopt verschrikkelijk zijn rug weg te drukken en dat kan, als je daar te lang mee door gaat, veel problemen opleveren. Zo snel mogelijk iemand zoeken die je kan helpen bij het africhten van je paard.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:58

Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet fijn Bloos
Ook de foto waarbij jij schrijft 'fijn galopje' zie ik een vreselijk lang en gespannen paard wat zijn rug helemaal weg drukt.

Juist als je met een groen paardje begint is de erg belangrijk de ontspanning op te zoeken. Nu wordt het enkel maar vaster en je hand houding helpt daarin ook niet lekker mee Knipoog
Ik zou sowieso wat lessen meepakken, of iemand hem goed in laten rijden... het lijkt mij namelijk een leuk en lief paardje, zonde om hem met zo veel spanning te laten lopen... nu al Knipoog

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:50

Ik vind het beeld uit het vorige topic veel ontspannender eruit zien en komt het paard blij over.
Op de eerste 3 foto's ziet het eruit of je hem in de mond zit, kunnen moment opnamen zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:54

Als jullie nou allemaal eens goed het topic doorlezen: DIT WAS DE EERSTE KEER IN DE BUITENBAK.

Dan is het heel normala dat ie meer gespannen loopt ja Scheve mond

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:59

Oeps...sorrie hoor!!! Maar een paard dat loopt als op de foto, loopt waarschijnlijk niet veel beter in een andere bak. Daarbij moet je zelf ook nog iets meer doen aan je eigen houding en vooral je aanleuning om het paard beter te laten lopen.
Wil je nu geen negatief commentaar, dan moet je niet dit soort foto's plaatsen, of helemaal geen foto's.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:59

Het ziet er erg gespannen uit, denk dat dit wel goed komt..

En ik kan het helemaal fout hebben, maar volgnes mij is dit zadel wel heel erg smal voor dit dier, ookal kan ik het niet mooi zien van achteren ofzo.. Maar dit oogt naar mijn idee gewoon zo.

WEl een geweldig paard zeg, en met de goede begeleiding komt het vast helemaal goed!

_xpipo_macho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:03

alleen in de galop zitten je ellebogen gebogen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:09

Hij bouwt veel spanning op zo te zien Ja
Wat voor bit heb je erin liggen? Want ik krijg de indruk dat hij dat niet fijn aanneemt (drukt zijn neus er echt uit ipv op 'normale' hoogte houden).
Probeer aan je houding te werken (schouders, ellebogen) en op die ontspanning te oefenen!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 18:03

x_Marr schreef:
Als jullie nou allemaal eens goed het topic doorlezen: DIT WAS DE EERSTE KEER IN DE BUITENBAK.

Dan is het heel normala dat ie meer gespannen loopt ja Scheve mond

Gespannen... oké, maar de rug wegdrukken komt hier niet vandaan imo

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-07 15:23

De knik in mijn armen gaat nu al beter, ben er goed op aan het letten.
Verder heb ik weinig druk op de teugels, doordat mijn armen zo gestrekt zijn lijkt het op de foto's of ik mijn handen vastzet.

Hij heeft een D-trens in zijn mond. Dit heeft hij pas een paar keer in gehad maar hij kauwt er wel veel op.

Ik stel het graag op prijs als jullie niets over zijn leeftijd meer willen zeggen, omdat dit mijn verzorgpaard is en de eigenaar wil dat hij nu ingereden wordt.

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:20

Mag ik me ermee bemoeien? Ik lees ergens iets over een bontje is beter voor de rug, maar volgens (meerdere) zadelmakers (!) is het het beste om er gewoon een goed passend zadel op te leggen.. Voor de rug...

Ik vind het een mooi gestippeld paard (van dat roodharige meisje maar ik kan niet op haar naam komen, met het aapje en villa kakelbont...)

Veel succes met inrijden verder! Als je kaklm aan doet kan het op die leeftijd toch wel? Dacht ik? Lopen dravers niet al vanaf 2 op de baan om te trainen? Ligt misschien aan mij ik weet het niet zeker

Groetjes

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:22

Bolzak23 schreef:
(van dat roodharige meisje maar ik kan niet op haar naam komen, met het aapje en villa kakelbont...)

Pippi Langkous. Clown

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 16:34

Volgens mij wordt het gros van de paarden op 3-jarige leeftijd ingereden! Maar ja het gros van bokt is het daar niet mee eens..

Een bontje onder het zadel beter?? Nee hoor als je een bontje nodig hebt moet je een ander zadel hebben (uitzonderingen daar gelaten).

tarzansammer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:43

ik vind t een heel leuk paardje hij doet t super en moet alleen nog veel leren maar da komt allemaal goed

en dat van zn leeftijd hij is al mooi gegroeid en heeft een correcte bouw en als er lekker rustig mee gedaan word is t niet erg
hij hoeft nog geen parcouren te lopen en hij hoeft geen Z oefeningen te doen dus.

en dat de kwpn,ers al versleten zijn als ze 6,5jaar zijn ook dat ligt er aan
mijn paard is 7,5 en ok niet versleten

hij word op deze manier wel oud en zo komt er wel met hem Knipoog

je doet goed juul

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 19:41

TS vroeg om niet verder in te gaan op de leeftijd... er zijn genoeg topics waar je de voors en tegens van dit aspect kan benoemen Knipoog

_Elsjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 21:08

Wat een grappig paardje! Je kan proberen iets meer naar achteren en "op je kont" te gaan zitten. Ik trek ook heel erg een holle rug Bloos

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 11:00

pearlie schreef:
Volgens mij wordt het gros van de paarden op 3-jarige leeftijd ingereden! Maar ja het gros van bokt is het daar niet mee eens..

het probleem van bokt is ; Wordt een paard met 2,5 gelongeerd is der commentaar dat je er met 3 jaar op gaat zitten. En rijd je een 3 jarige in. Dan is het ineens beter om op zijn 4e of 5e te beginnen. maf is dat he Gaaaap

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 12:13

Anke_Amigo schreef:
Ze gaan er idd niet massaal dood door, maar als ik me goed herinner is de gemiddelde leeftijd van een KWPNer 6,5 jaar ofzo, dat is vooral te wijten aan het vroege inrijden en te veel op jonge leeftijd vragen.

Kan je dat onderbouwen?
Ik rij mijn paarden meestal in als ze een jaar of 3 / 4 zijn. Alles gaat op een rustige en relaxte manier, 3 keer in de week, maximaal 20 minutjes.

Voor de ts.

Ik vind het er allemaal erg gespannen uit zien, bij de derde of de vierde foto, dat vind ik wel een fijn beeld geven, maar heb het idee, dat je er als ruiter, te gespannen opzit.

Dit kan ik ook wel heel goed fout hebben hoor Knipoog Het zijn moment opnamens.

Verder bij je houding, zie ik je liever je handen wat meer dragen, zodat je toch wat meer speling hebt, wat beweginsvrijheid.

Hoe lager je je handen brengt, hoe meer je hem vast zet.

Dit is niet aan vallend bedoeld hoor Lachen

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 14:19

Ilzjuh schreef:
Bolzak23 schreef:
(van dat roodharige meisje maar ik kan niet op haar naam komen, met het aapje en villa kakelbont...)

Pippi Langkous. Clown

hahaha ow ja! Koe