Whooooooo dat is een mooie combinatie, wat rijdt die netjes!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

eva87

Re: Whooooooo dat is een mooie combinatie, wat rijdt die netjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:21

een mooie combinatie = lekker ontspannen, mooie houding van de ruiter en het paard dat mooi loopt. Maar zeker niet onbelangrijk is dat te zien is dat de ruiter EN het paard veel plezier hebben Pling

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:25

Urielle schreef:
Een mooie combinatie van 'Wauw!' vind ik een paard dat mooi nageeflijk door de baan gaat, zeer actief achterbeen en veel lossigheid, ruiter die er netjes opzit en dat de combinatie inspanning maar wel ontspanning uitstraalt. Dus dat je kunt zien dat er echt gewerkt wordt maar dat het er niet geforceerd uitziet.
Een mooi voorbeeld vond ik de foto's van Lynne Maas met Uranium W op de Hippiade.

( viewtopic.php?f=10&t=831008 )

Ik kan ook heel erg genieten van een B/L paard wat nog totaal niet nageeflijk loopt misschien zelfs wel rug weg drukt, maar waarvan de ruiter goed aan het werk is om het beeld naar ontspannen en nageeflijk te krijgen.

Het beeld hoeft van mij niet perfect te zijn, als er maar naar het perfecte toegewerkt word op een paardvriendelijke manier!!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 23:34

Paard en ruiter wat veel plezier hebben, waar veel ontspanning bij is, en natuurlijk een goede zit van de ruiter Ja

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 07:25

KiWiKo schreef:
ik kan hele mooie foto's van hele leuke combinaties voorbij zien komen, en dan hoeven ze technisch niet eens goed te zijn..........

Dat wou ik net zeggen....

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:01

Een mooie combinatie vind ik eigenlijk vaak apart staan van nageeflijkheid enz. Het gaat wel vaak samen, maar het één sluit het ander niet uit Vork
Soms zie je een ruiter en een paard die duidelijk een 'klik' hebben, maar gewoon nog bezig zijn met elkaar leren kennen; dat zie je ook op foto's en dat vind ik een mooie combinatie. Een ruiter die zijn/haar best doet om het paard tot z'n recht te laten komen met respect vind ik een stuk beter dan een ruiter die koste wat het kost paard nageeflijk wil rijden/zijgangen e.d. wil doen!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 09:24

Ik zeg dat wanneer je kan zien dat zowel paard als ruiter plezier hebben in het rijden, ze voor elkaar willen werken en het ook doen! Ze beide ontspannen door de baan gaan, paard heerlijk los in het lijf de baan door danst en de ruiter er heel fijn los en ontspannen er op zit en mee gaat!

En daaruit komen meestal goede prestaties.. Lachen

Maar ook kan ik dit zeggen als ze bijvoorbeeld nog niet zolang bezig zijn en het paard dus helemaal niet nageeflijk de baan door danst. Meestal duurt het alleen niet zo lang voor dat wel zo is!

Enne vaak vind ik B ruiters betere combi's dan Z ruiters. Gewoon het feit dat de meeste B ruiters het top presteren niet zo in acht nemen en Z ruiters hun status Z ruiter willen bewijzen en het dus vaak automatisch allemaal wat meer gedwongen gaat dan de bedoeling is.

Maar lees wel dat dit natuurlijk niet altijd is en voor iedereen op gaat! Knipoog

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 14:02

susie1981 schreef:
Ik vind het een beetje dullig om in een topic 10 keer of zelfs vaker het zelfde te lezen.
Ik bedoel als de TS al 3 keer heeft gehoort dat ze haar handen niet zo hoog moet houden.
Dan heeft ze dat vast wel begrepen.

Ook word ik er moe van het feit dat de TS bijvoorbeeld bij haar verhaal aangeeft, dat ze haar handen te hoog houd, dat ze hiervan op de hoogte is en dat ze er mee bezig zijn.
Lees je vervolgens de berichten van andere.
Je houd je handen te hoog JA HALLO Hamer

Ook dat verhaal met de cap word ik ook zo moe van.
Als men zonder cap wil rijden, doe je dat toch lekker.
Het is jou hoofd en ook jou verantwoordelijkheid, beetje achterbaks om alleen voor heel bokt een cap te dragen, omdat je een keer foto's wil plaatsen.

Zo dat moest ik even kwijt.

Maar ik ben het wel met de TS eens mensen geven over het algemeen meer negatief commentaar dan positief.
Dat zal sommige mensen naar mijn mening best wel afschrikken om een foto te plaatsen van hun paard.
En dat vind ik jammer.

Niet iedereen is zo goed als Anky of wie dan ook en hebben niet eens die behoefde om zo goed te worden.
Maar die moeten toch wel zonder een heel topic negatief commentaar over zich te krijgen een foto kunnen plaatsen van hun paard.

Of heb ik het nu mis Verward

helemaal mee eens!

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:34

Een mooie combinatie van 'Wauw!' vind ik een paard dat mooi nageeflijk door de baan gaat, zeer actief achterbeen en veel lossigheid, ruiter die er netjes opzit en dat de combinatie inspanning maar wel ontspanning uitstraalt. Dus dat je kunt zien dat er echt gewerkt wordt maar dat het er niet geforceerd uitziet.

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:50

Als het ervanaf straalt dat ze beide gelukkig zijn. En als je een eenheid ziet. Niet ruiter + paard. Maar een éénheid!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 08:59

zag gisteren een topic van een meneer die een oudere merrie wou kopen misschien en vroeg hier op bokt raad
inclusief foto's
gewoon de stilstaan foto en een hobbel door de polder foto
dat was een erg leuke combi om te zien ! (ondanks niet correct volgens de boekje dressuur matig aan het werk zijnde/lopen)
dat was echt een wauw JA jullie passen prima bij elkaar moment

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 09:53

Ik doe deze uitspraak alleen als een combinatie enorm mooi op de foto staat, waar een heel prettig beeld geeft. Het moet dus echt de combinatie zijn van: Mooi paard, ruiter én foto, waar vooral de foto de overtreffende trap is, want die moet overtuigend zijn en de combinatie uitstralen. 'Wat rijdt die netjes', hoor je mij niet snel zeggen...ik weet hoe erg een foto een momentopname kan zijn namelijk, dus ben altijd voorzichtig met dat soort uitspraken Schijnheilig

Kan trouwens ook altijd enorme lol hebben over de volgende uitspraak: "IK houd totaal niet van dit soort paarden, maar deze is wel érg leuk." (gekke is, dat ik het steeds weer bij een ander paard lees, wat voor mij het sommetje zo maakt, dat eigenlijk al die paarden leuk zijn, maar enkelen gewoon niet.)

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:01

Lekker ontspannen, lekker los door het lichaam en vriendelijk gereden.

Daar wordt een combinatie automatisch al een stuk mooier van Knipoog (vind ik dan..)

Van een B combinatie die op deze manier rijdt kan ik een stuk meer genieten dan van een bloedmooi ZZ> paard wat vol spanning en met kracht gereden wordt.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 20:55

Opzich denken jullie er bijna allemaal hetzelfde over, dat is wel leuk. Ben benieuwd als ik straks foto's ga plaatsen (misschien) haha.

lottevanoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:15

Ik zeg dat als het er ontspannen uitziet, ruiter én paard plezier hebben in het rijden.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:43

Als het paard lekker actief en ontspannen door de rug loopt en als de ruiter er netjes op zit, vind ik het al snel een leuke combinatie. Lachen
Verder ligt het meestal ook wel een beetje aan het paardje, want als het paard mij niet echt aanstaat vind ik de combi meestal ook wel een stuk minder. Bloos Maargoed, dat neemt dan nog niet weg dat het rijden er super uitziet.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:54

Als je ziet dat ze er allebei plezier aanbeleven. Dat kan iemand zijn die in grand prix rijdt maar evengoed een recreatieve ruiter die nooit aan wedstrijden meedoet.