Graag allemaal commentaar.........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 15:26

Heel mooi paardje, zeker weten! Party!!

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 19:55

Thanx sweetieponies, ik ben ook helemaal in love Lovers haha
Het is echt een schatje.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:06

Wauww, mooi paardje ja! Die 2e foto is idd erg mooi.. Kwijl

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 20:58

Het is een mooi paard om te zien, zeker voor een tweejarige !
Mooi koppie, en voor zover vanaf een foto te beoordelen zie ik er geen dingen aan die niet door de beugel kunnen.
Op de eerste foto lijkt ze me achter iets overbouwd, maar dat kan gezichtsbedrog zijn en voor een tweejarige is dat ook niet zo erg want dat trekt over het algemeen nog wel bij.
De bewegingen vallen helaas niet te beoordelen vanaf een foto, da's altijd jammer.
De afstamming is natuurlijk ook prima, daar wordt ook zeker op gelet.
Conclusie: mooi paard, zeker mee naar de keuring gaan !!!

iloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:03

cute paardje

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-02 21:10

He Oscar, thanx voor je reactie.
Ze lijkt inderdaad overbouwd op foto 1, maar is toch niet zo, op foto 3 en 4 zie je al beter dat ze eigenlijk al helemaal in verhouding is.
Dat wil natuurlijk ook zeggen dat ze niet meer heel veel zal groeien maar oke.
Ik ben erg benieuwd of he wat gaat worden of de keuring.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:28

pfoeh... ik heb net 'Het paard in Partjes' gekocht, dit gaat over het beoordelen van een paard naar KWPN richtlijnen. Ik moet zeggen dat ik me er nog niet in verdiept heb, maar zodra ik tijd heb zal ik eens proberen om ad hand daarvan jouw foto's te beoordelen! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 21:39

Mooi paard!!
En kijk op de eerste foto eens naar de grond, die loopt ook scheef Lachen

Ik ken gelukkig ook mensen die als onbekend persoon hun paard ook ster kregen.
Dus lekker proberen, want zo op de foto is ze erg knap Kwijl

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:29

Pipo"]
[quote="letizia80"][quote="Cute_12 schreef:
Zou ik het ook redden met lief lachen naar de jury Knipoog

....of een heel kort rokje aan doen Schijnheilig
[/quote]

En een laag uitgesneden shirtje Haha! Met push up eronder, dan maak je misschien een kans Haha!
[/quote]

Toen waren het vrouwelijke juryleden Schijnheilig

Ff ontopic:

geweldig paardje zeg!
Ze heeft een heel lief en sprekend koppie!
Succes op de keuring!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:41

Als je denkt dat je alleen maar wint als je vriendjes hebt bij de jury, waarom ga je dan naar de keuring?? Dan stelt dat oordeel over je paard toch niks voor! Ik vind het een belachelijke gedachte! En al word je merrie niet ster, kun je toch alsnog met haar fokken??? Zou ik trouwens niet te vroeg mee beginnen, laat haar eerst maar eens zelf volwassen worden! Mijn merrie ging naar de keuring, kreeg 2e premie, haar veulen zelfs een 3e premie! 3 jaar later gaan we met haar veulen nog maals naar de nu merriekeuring, wat denk je?? Eerste premie en ster, en dagkampioen ging ik mee naar huis!! Het ligt er gewoon maar aan hoe je paard is! Heeft niks met vriendjespolitiek te maken! Kan ik zo kwaad om worden! Dan stelt de hele keuring toch niks voor??!!
Ik vind jou paard een mooi front hebben, maar ze is volgens mij weldegelijk wat overbouwd, wat op 2 jaar dus niet erg is. Verder heeft ze een mooi oog en is ze goed droog op de huid! Beweging is moeilijk wat van te zeggen zo, maar zo te zien is het aardig ruim. Ben benieuwd hoe je het doet op de keuring!! In ieder geval succes en ik zou maar gewoon in het wit gaan, met de rode stropdas! Dat scoort vast het beste!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 12:44

heb niet veel verstand van het kwpn, maar ik zou zeggen mooie hals charmant koppie mooie benen de gangen kan ik niet zien. misschien wat kort in de rug.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 19:39

Thanx allemaal voor jullie reacties. En ik laat het jullie natuurlijk weten of ze ster gaat worden inclusief foto's enzo (maar dat duurt nog wel een tijdje). Enne Laura, zou ik erg leuk vinden als je aan de hand van je boekje haar gaat beoordelen, ik ben benieuwd!
Als er nog meer mensen beetje kunnen jureren?? ik ben benieuwd of ze voor exterieur aan de 70 ( liefst meer *LOL* ) punten komt.

En ja Regine ik ga netje in het wit met rode stropdas

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 21:43

Heeeeee Cute, long time no see!!

Je paardje is heel erg mooi (geworden), maar ja, ik moet haar nog steeds een keertje komen bekijken!! Hoe groot is ze nu eigenlijk?

Ga je ook mee naar de hengstenkeuringen volgend voorjaar??

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 21:48

Heeee Nouk, ja ik moet me schamen Bloos dat ik zo weinig op het forum ben!!
Is inderdaad lang geleden, oke dit is super offtopic, ik ga verder in een pb'tje......

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 22:23

Ja Cute ik volg Nouk, hebben we dit verhaal al niet eerder gezien en probeerden we je toen ook niet te adviseren???
Het is niet mogelijk om aan de hand van foto's te bepalen of jouw merrie wel of niet sterwaardig is. Is ze gegroeid, want een paar maanden geleden zei je dat ze te klein was en ze ziet er ook aardig "af" uit. Ik wil je best serieus terzijde staan hoor, maar dan is het wel leuk als je ook wat antwoord.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 22:34

Tuurlijk antwoord ik Sarabande, ik ga je nu ff een pb'tje sturen, want anders ga ik off topic....

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 08:28

Cute_12 schreef:
Dit is mijn tweejarige KWPN merrie Tiësta. Het is een Flemmingh x D-Day.
Ik wil met haar gaan fokken dus hoop dat ze ster gaat worden op de komende stamboekkeuring, wat vinden jullie van haar (sterwaardig?)???
Afbeelding

Ik heb de eerste foto genomen, die is het beste.

OP de eerste foto lijkt ze nog wat overbouwd. Dit is denk ik de leeftijd.
De hals is eigenlijk iets te horizontaal, de bespiering is redelijk (zeker voor een 2-jarige)
De schouder lijkt vrij lang, had ietsje schuiner mogen liggen.
Als je nu met haar voor stamboekopname gaat, dan vallen ze over de schoft, die is echt nog niet goed ontwikkeld (leeftijd waarschijnlijk). De laag.
De stand van de benen lijkt normaal, niets op aan te merken, geen ingesnoerde pijp o.i.d.
HEt kruis is mooi hellend, een positief punt voor de exterieurkeuring. Alleen doordat het kruis hellend is, is het kruis ook weer ietsje kort. Maar dit vind ik nog binnen de grenzen vallen.
De lendenen zijn nog week, maar bij verdere uitgroeiing verwacht ik dat die wel bijtrekken. Het verloop van de rug is nu normaal, maar wel lastig te zien doordat ze overbouwd is.

Tja, als ik haar zo moet zien als 3-jarige, dan denk ik dat ze niet op de 70 punten komt, de hals te horizontaal (wel juiste lengte), moet nog wat bespierder, en de lijkt op de eerste foto vrij kort (laatste lijkt weer heel anders, maar is van voren genomen,dus niet goed). Maar het meest storend is momenteel die platte schoft. Men wil een lange hoge schoft. Dus die moet er nog wel uitgroeien.

Of je merrie sterwaardig is, dat is nu niet te zeggen. Ik zou jou merrie zo op de eerste foto eeen punt of 64 geven, maar ik heb de hoeven, de koten e.d. niet precies gezien. Ik kan ook niet zien of je paardje frans staat. Als je paardje niet fransstaat, normale gelijke hoeven heeft, hard en droog beenwerk, dan kom ik op die 64 punten. Gallen, ongelijke hoeven en lage verzenen zijn echte minpunten.
Overigens dit jaar in NOrg zou je paard denk ik maar 60 punten opgeleverd hebben. En merrie die vorig jaar 68 had, had nu maar 60, dus keuren is echt een momentopname, en soms jureren ze laag.
Je merrie lijkt zo vrij correct gebouwd, maar geen topper

De beweging kan best boven de 70 punten zijn. En als je paard dan ook nog eens de sterren van de hemel springt met het vrijspringen, dna is er een klein kansje dat ze sterwaardig wordt, maar verwacht dat niet. GEwoon stamboekopname, dan als ze 4 of 5 is en meer getraind misschien nog eens proberen. Dan is de schoft misschien ook meer uitgegroeid.

Vivian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:26

Ik heb niks op je paardje aan te merken,maar wou even zeggen dat hij hartstikke melig is Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 10:31

Veel paarden worden flink getraind op tweejarige leeftijd om ze mooi gespierd te krijgen. Ik kan me goed voorstellen dat jij dat niet wilt met jouw merrie. Te vroeg getraind, te vroeg versleten... maar wel ster...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 13:21

Ik zou wel altijd met die merrie naar de keuring gaan hoor. Ik vind het een mooi dier. Nog erg overbouwd dus die groeit nog. Wacht dus met keuren eerst totdat ze is uitgegroeid. dan heeft ze meer kans.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 19:52

Die tweede foto is mooooooooooi! Echt een schitterend paard. Succes ermee.

Annechien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-02 16:39

Pipo schreef:
Sterwaardig? Ligt er aan hoeveel vriendjes je binnen het kwpn hebt, want volgens mij wordt daar meer op geselecteerd dan op de paarden.

Maar qua type vind ik het een mooi dier hoor, maar vanaf een foto is beweging natuurlijk niet te beoordelen.

Hahaha net zoals bij het NSPS dus, maar verder een prachtig paardje met een mooi hoofdje!!!!! Ik hoop het voor je dat ze ster word, heb niet veel verstand van KWPN fokken, wat meer van shets, maar als het aan mij lag wel.

IsisLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 13:30

Je hebt een prachtig mooie pony, alleen lijkt ze wat overbouwd. Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat je vriendjes moet hebben bij het stamboek. Je paard heeft een goede bouw volgens het stamboekregelement of niet. Hij/zij moet aan de juiste eisen voldoen. als je paard dat niet heeft dan krijgt 'ie geen sterpredikaat. Het doel van het stamboek is om een zo goed mogelijk fokprodukt te krijgen.

Wij kennen helemaal niemand bij het NRPS en onze E-pony heeft ook het Sterpredikaat gekregen tijdens de Nationale keuring. Het is natuurlijk wel zo dat bepaalde handelsstallen regelmatig op de keuringen komen omdat de paarden die zij voorbrengen hun handelswaar zijn en deze mensen kennen natuurlijk de mensen die werkzaam zijn bij het stamboek. maar dat betekend dan natuurlijk niet dat als je met een paard voor de dag komt die totaal niet aan de stamboekregelementen voldoet dat, dat paard dan automatisch een predikaat krijgt omdat de eigenaar toevallig iedereen kent. Daar is het stamboek niet voor opgericht.

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-02 21:03

Thanks voor jullie reacties en complimenten Lachen .
Deze foto's zijn afgelopen zomer gemaakt en intussen is ze al weer best veranderd. Zal binnenkort wel weer eens nieuwe foto's van haar maken en hier op zetten.

snoocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-02 21:08

prachtig beesje .
hij /zij heeft heele mooie gangen op de foto.

groetjes sanne & snoocky