Dressuurtraining van Nike

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Re: Dressuurtraining van Nike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:28

Ik denk dat het grootste probleem zowel met als zonder zadel zit in het feit dat je teveel op je zitknobbels zit.
Probeer je bekken iets meer naar voren te kantelen en op je 3-poot te gaan zitten. (schaambeen en zitbeenknobbels)
Daardoor komt je rug ook wat rechter.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 19:29

Ik vind dan juist dat ik mijn benen meer optrek. Ze lijken wel langer maar in verhouding zijn ze dat volgens mij niet. Daar heb ik mijn hak nog minder naar beneden, knieen meer opgetrokken.. dan als met zadel. Maar ik kan het ook verkeerd zien natuurlijk Lachen
Dat mijn houding daar beter is komt volgens mij omdat ik daar een stuk rechter zit. Had toen ook geen last van mijn rug..
Foto van tijdje geleden met zadel toen ik geen rugpijn had; (Nike had net vakantie gehad en we waren voor het eerst weer aan het rijden) http://i82.photobucket.com/albums/j270/ ... 007/nn.jpg
Beugels zijn daar hetzelfde of 1 gaatje langer.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 19:39

en toch zit je ook op die foto teveel op je zitbeen knobbels.
Ligt je zadel wel recht op je paard of kiept deze iets naar achter?
Je paard heeft namelijk een aardige schoft en als daar zowel zonder zadel als met een zadel wat niet recht ligt, maar iets naar achter valt .. je dit op gaat lossen met door automatisch je bekken naar achter te kantelen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 19:51

Ja dat klopt idd. Moet mijn bekken dan meer naar voren/omhoog kantelen toch? Lachen
Het zadel ligt toch aardig recht erop dacht ik. Kantelde wel iets naar achteren. ( Heb even gekeken voor een foto waar je het een beetje op kan zien. Zit er wel zelf nog op maar kon zo snel niks anders vinden.. http://img144.imageshack.us/img144/4508 ... 109xy0.jpg )

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:52

Bekken idd naar voren kantelen en je beugelriemen een paar gaatjes langer, probeer het maar eens.

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 21:02

of ga eens ijslands rijden, dan moet je ook met je bekken en bovenbene rijden, leer je héél véél van Knipoog !!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 07:45

Vind Nike een fijne pony om tezien rijden.. Lekker ontspannen en mooi beenwerk.
Probeer aleen je schouders naar achteren tedoen, dan verbeterd je houding al heel wat!

Ga zo door! Knipoog

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:25

Ik vind het er leuk uitzien. Zie door je tpoics heen ook verbetering, dus dat starten komt vast wel goed! Je hebt al aardig wat tips gekregen over het verbeteren van je houding. Ik zou idd ook eens kijken naar je zadel, het lijkt wel goed teliggen, maar nodigt wel erg uit om er achter in te gaan zitten. Probeer verder (als t geen pijn meer doet) echt jezelf lang te maken, ook in je bovenlichaam. Dan kom je direct rechterop te zitten. Of je echt meer met je bovenbenen moet gaan rijden weet ik niet...probeer in elk geval niet te gaan knijpen met je bovenbenen, maar ze zo ontspannen mogelijk te laten afhangen, ook daardoor kom je weer rechter te zitten.maar misschien begrijp ik wel niet helemaal wat blueberry bedoelt hoor

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:59

ik vind dat er niks mis is met je sporen ik heb zo ook zo zitten
ik moet wel zeggen dat ik al foo's heb gezien die er beter uitzagen als nu
2 oktober is er ook in beek wedstrijd daar zal ik possibele ook te vinden zijn
naja veel succes in ieder geval en probeer je schouders naar achteren te duwen en beugels zeker 1 gat langer te maken je bent geen jockey Haha!

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 14:40

else80 schreef:
Ik vind het er leuk uitzien. Zie door je tpoics heen ook verbetering, dus dat starten komt vast wel goed! Je hebt al aardig wat tips gekregen over het verbeteren van je houding. Ik zou idd ook eens kijken naar je zadel, het lijkt wel goed teliggen, maar nodigt wel erg uit om er achter in te gaan zitten. Probeer verder (als t geen pijn meer doet) echt jezelf lang te maken, ook in je bovenlichaam. Dan kom je direct rechterop te zitten. Of je echt meer met je bovenbenen moet gaan rijden weet ik niet...probeer in elk geval niet te gaan knijpen met je bovenbenen, maar ze zo ontspannen mogelijk te laten afhangen, ook daardoor kom je weer rechter te zitten.maar misschien begrijp ik wel niet helemaal wat blueberry bedoelt hoor

Nagelbijten / Gniffelen
Maakt niet uit hoor Knipoog

Ik heb juist geleerd (sinds kort overigens) met bovenbenen, bekken en buikspieren te rijden. Kan zonder beugels en teugels sturen en terugnemen als je het goed doet. het is dan wel de truc om je onderbenen te ontspannen en die niet op te trekken. Maargoed, er zijn inderdada mensen die vinden dat je je bovenbenen niet moet klemmen dat zijn vaak ruiters die veel met handen en teugelhulpen rijden en zo een ben ik er niet meer. Lachen (en daar ben ik heel blij om want mijn rijden gaat ene stuk beter en verfijnder!)

else80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:18

ok...nou, weer wat geleerd dan! Ik leer juist op het moment het 'knijpen' erg af. hoor de hele tijd mn instructrice roepen 'knie los!' en 'onderkant kuit!' Knipoog
Ben het wel met je eens dat sturen en (m.n.) terugrijden op zit dient te gebeuren hoor. Hoop dan ook dat ik geen ruiter ben die tot die groep behoort waar jij het over hebt!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 15:19

Knappe pony zeg!!

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 20:09

Bedankt iedereen. Lachen
Beugels komen binnenkort 1 gaatje langer, en dan zien we wel. Knipoog
Heb vandaag met bij de manege rijden erg op mijn houding gelet. Iemand stond langs de kant die mij nog wel eens wat aanwijzingen gaf en ik zat recht Haha! Niet helemaal perfect natuurlijk maar ik voelde wel met mijn bekken hoe ik dat moet doen, schouders naar achteren, rug lang maken enz. Het gaat weer de goede kant op!
onley; Succes alvast Lachen Haha ik heb korter gezeten eerst Tong uitsteken
Blueberry; Zonder teugels sturen kan ik ook met Nike Ja Doen/proberen we ook. Net zoals het terug rijden op de zit. Niet dat dat altijd wil lukken op de plaats waar ik het wil, maar het gaat al een heel stuk beter daarmee.