Zijn we klaar voor het Z1?? graag jullie mening!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KSB

Re: Zijn we klaar voor het Z1?? graag jullie mening!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 19:13

Janniek schreef:
Het ziet er al heel netjes uit. Op de foto's vind ik wel dat hij meer boven in mag lopen. (Achter de oren als hoogste punt , en het neusje komt er dan ook iets verder uit. ) Kortom op de foto's vind ik hem wat te diep lopen voor Z1. Kunnen natuurlijk ook moment opnames zijn. Heel veel succes!

Heb op wedstrijd nog geen commentaar gehad op 'te diep lopen', maar zal er op gaan letten!! Haha!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:18

vond ook dat wat net voor me wordt gequot.....

verder ziet het er netjes uit..
Gewoon gaan starten, wat is het ergste dat je kan gebeuren???
Niets vreselijks toch..

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:23

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 19:26

patsur schreef:
Of probeer dit een keer: http://interdressage.com/

Wij thuis hebben weinig met internet en computergebeuren, dus denk niet dat we ver zullen komen. Tong uitsteken
Maar alsnog bedankt voor de tip!!

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:34

Kaitlin schreef:
Miss_R_Horse schreef:
Je moet zelf eerst iets meer ontspannen want nu zit je nog een beetje krampachtig en je paard moet meer oprichten. Als je dat voor elkaar hebt kan je zeker de Z in.

Hier ben ik het niet mee eens, weet dat ik wat meer 'achterover' moet hellen, ook met mijn schouders, maar zit absoluut niet krampachtig op mijn paard.

Ai ik had dit nooit op bokt gevraagd want dan gaan mensen van alles zoeken op die paar moment opnamen. Je zit hartstikke netjes! Wel lijkt hij idd af en toe wat te diep lopen en kun je je hand wat meer openen. Maar je hoeft niet zo onzeker te zijn, jullie zijn een super mooie combinatie. Als je herhaaldelijk vooraan rijdt in de M2 hoef je je geen zorgen te maken, al helemaal niet met zo'n prachtig dier! Lachen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:45

Kaitlin schreef:
rakkertje13 schreef:
vraagje als het een hittepetit is en je dr terug moest zetten waarom por je in hemelsnaam je sporen er dan zo in??? Lachen

sorry als ik het verkeerd zie, gewoon nieuwsgierig Lachen

antwoord op je nieuwschierigheid Tong uitsteken :

misschien omdat ze haar achterbeen actief onder de massa moet zetten! Haha!
je kan een paard wel terug zetten omdatie 'te heet' is, maar dan moet je wel zorgen dat ze vanachteren actief blijft!
Als ze te heet is wil ze in de verzameling nog wel eens gaan 'huppelen', ziet er heel ongedragen uit,vandaar.

En in het vervolg mag je vraagstelling wel wat vriendelijker, want zo extreem spoor ik haar nou ook weer niet aan met m'n knopspoortjes Knipoog

(je vraag heeft tevens niets met het topic te maken, maar beantwoord hem graag)

Sorry als het 'rottig' over kwam want zo bedoel ik het niet Knipoog Ik zie een momentopname die gewoon een beetje naja,
'raar' uitziet dus vraag ik opheldering wat ik nu heb Tong uitsteken
Wil je echt niet afkraken oid hoor !! Lachen

en nee misschien niets met het topic, maargoed ik kan zeggen dat ik het er erg netjes uit vind zien Ja
je kan alleen idd heel goed zien dat ze wel eens wat heet wil worden Lachen !

SylviaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:55

Zier er netjes uit maar ik mis nog een beetje de sterke verbinding van achter naar voor. Paard mag achter meer gaan zakken en er dan voor wat meer inklimmen. Maar het kost tijd om je paard zo sterk te krijgen en dan is het nog een hele klus om dat ook in oefeningen vol te houden met toch een volledige ontspanning. Maar met zo'n leuk paard en goede traing gaat het zeker lukken!!! Succes!

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:58

ik kan er niet over oordelen, vind het er netjes uit zien in ieder geval, ik denk dat jullie er wel komen en wens jullie daar veel succes in!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 21:32

Lenn schreef:
Miss_R_Horse schreef:
Je moet zelf eerst iets meer ontspannen want nu zit je nog een beetje krampachtig en je paard moet meer oprichten. Als je dat voor elkaar hebt kan je zeker de Z in.

Ai ik had dit nooit op bokt gevraagd want dan gaan mensen van alles zoeken op die paar moment opnamen. Je zit hartstikke netjes! Wel lijkt hij idd af en toe wat te diep lopen en kun je je hand wat meer openen. Maar je hoeft niet zo onzeker te zijn, jullie zijn een super mooie combinatie. Als je herhaaldelijk vooraan rijdt in de M2 hoef je je geen zorgen te maken, al helemaal niet met zo'n prachtig dier! Lachen

Heel erg bedankt voor je reactie Lenn! Haha!

Alle anderen ook bedankt! Pling

We gaan er aankomend weekend nog lekker tegenaan in het M2,daarna lekker een weekje ontspannen, dan met mate aan het werk voor het Z! De oefeningen beheerst ze erg goed. Maar zoals ik al eerder zij, We zijn zo hard gegaan, dat we nog een stapje verder moeten trainen aan de gedragenheid, als dat voor elkaar is, starten we gewoon lekker!

Er komt over een 5/6 weken zeker een HAW topic met: Z1 debuut! haha!

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:41

Z-waardig is een lastig onderwerp. Want wanneer ben je Z-waardig? Ik vind dat iemand die weet wat hij doet, weet wat zijn paard onder zich doet, en weet als hij een hulp geeft, hoe het paard erop reageert, Z-waardig is.

Er zijn genoeg mensen die Z-rijden maar zo belabbert hun hulpen geven, of zo belabbert erop zitten dat ze de andere Z rijders naar beneden halen. Jij weet zelf het beste hoe je rijdt, en hoe je jouw hulpen doorgeeft aan je paard, en of je dus Z waardig bent.

De foto's zien er netjes uit, al zijn dat natuurlijk altijd moment opnamens, ik denk iig dat je geen gek figuur slaat Knipoog

Succes ermee!

doortje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 21:58

zie ik hier toch het vriendinnetje van montgomery Knipoog
kaitlin! niet zo negatief, je kunt het! Ach gut
ben trots op jullie!!
zet hem op he.. ik kom zeker kijken naar je z1 debuut Pling

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:04

Wat een schitterend paard heb je daar onder je lopen, erg aansprekend hoofdje heeft ze. Zo van de foto's af ziet het rijden er goed uit, ze zou van mij ook nog iets meer oprichting mogen hebben, maar dit zijn natuurlijk ook momentopname.

M.b.t. je vraag over overstappen naar het Z1 of niet, ga voor jezelf eens na hoe de bestaande en de nieuwe oefeningen gaan, oefen de proef eens een x, en start eventueel anders een HC Z1. Zelf hanteer k meestal de regel dat ik over kan stappen naar een hogere klasse als ik meerdere proeven 2 wp heb kunnen rijden en als het gevoel over de nieuwe dingen natuurlijk ook goed is.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:06

wat is satura toch knap Lovers
ik zou er gewoon voor gaan hoor meid Haha! komt helemaal goed met jullie, tiet naar voor een gaan met die banaan Haha!

misschien dat ik zondag nog even kom kijken op de vijfsprong, ik moet s'middags om 10 voor 1 al, maar woon toch in de buurt Knipoog kan ik knappe satura weer in het echt bewonderen Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:10

Hoe zijn je punten in het M2?

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 22:44

bedankt voor de reactie's!
@ katja: M'n eerste 2 wedstrijden 1wp, daartussen weet ik het niet meer precies, maar na een (oefen)pauze de laatse 2 wedstrijden: 2x 2eplaats met 2wp en 2x 1e plaats met 2wp.

Dus tussendoor oefenen kon echt geen kwaad!

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 23:06

Als je in het M2 zo goed meedraait kun je best overgaan. En laat de echte jury's dan maar het commentaar geven en niet de deskundigen van Bokt Tong uitsteken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:32

Het is nog vroeg voor me maar bedoel je met 2 winstpunten per proef of per wedstrijd?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:51

Ik denk dat je ergens zelf wel kan inschatten of je er wel of niet klaar voor bent. Ik zou me kunnen voorstellen dat als je elke wedstrijd krapjes een winstpunt rijdt (en dan vind ik wel of niet bovenaan staan minder belangrijk) dat je misschien zou wachten tot je winspunten heel ruim zijn. Uiteraard kan het ook zijn dat jij en je paard 'uitgekeken' zijn op de M2 en is de Z een motivatie extra om een tandje bij te zetten. Je zou je ook kunnen afvragen wat je doel is. Wil je direct in de Z bovenaan meerijden of kan het je niet schelen dat de eerste wedstrijden misschien geen winst rijdt.

Succes met je keuze!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 07:56

Inderdaad het ziet er al heel netjes uit! En ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was want zoals er al gezegd werd je heb niks te verliezen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:42

Ik vind het er best goed uitzien, je zit netjes en je paard loopt lekker. Er zijn natuurlijk altijd puntjes waar je aan moet blijven werken, dat heeft iedereen. Als je zelf twijfelt, en je zegt last te hebben van faalangst, zou ik nog even in het M2 blijven starten. Zo kun je thuis nog lekker doortrainen op Z niveau, en hopelijk met iets meer vertrouwen de overstap maken. Veel succes.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:50

Je MOET niet bij MII + 10 over naar het ZI, het MAG... Als je zo hard gegaan bent, lekker de MII uitrijden, thuis voor het Z aan de slag en als je over MOET naar het ZI de overstap maken...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:56

Kaitlin schreef:
antwoord op je nieuwschierigheid Tong uitsteken :

misschien omdat ze haar achterbeen actief onder de massa moet zetten! Haha!
je kan een paard wel terug zetten omdatie 'te heet' is, maar dan moet je wel zorgen dat ze vanachteren actief blijft!
Als ze te heet is wil ze in de verzameling nog wel eens gaan 'huppelen', ziet er heel ongedragen uit,vandaar.

En in het vervolg mag je vraagstelling wel wat vriendelijker, want zo extreem spoor ik haar nou ook weer niet aan met m'n knopspoortjes Knipoog

(je vraag heeft tevens niets met het topic te maken, maar beantwoord hem graag)

Ik val je niet aan maar wil toch even zeggen dat als je haar op zo'n moment dan zo tegenhoudt van voren en zo verkort in de hals als je op die foto doet, het achterbeen eigenlijk al geen kans meer heeft om eronder te treden. Wat ik zou doen op zo'n moment is korte ophoudingen achter elkaar maken (handen daarbij naar voren houden) en steeds meteen weer even loslaten, zodat de neus eruit blijft, het paard door het lijf kan blijven lopen en zodoende ook het achterbeen er meer bij kan zetten.

Verder ziet het er netjes uit en gaat het vast wel lukken in het Z! Heel veel succes en probeer het gewoon na die maand oefenen! Pling

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:59

Kaitlin schreef:
Janniek schreef:
Het ziet er al heel netjes uit. Op de foto's vind ik wel dat hij meer boven in mag lopen. (Achter de oren als hoogste punt , en het neusje komt er dan ook iets verder uit. ) Kortom op de foto's vind ik hem wat te diep lopen voor Z1. Kunnen natuurlijk ook moment opnames zijn. Heel veel succes!

Heb op wedstrijd nog geen commentaar gehad op 'te diep lopen', maar zal er op gaan letten!! Haha!

In de Z wordt wel nog meer oprichting gevraagd vanuit een correcte verzameling, Z is wel iets anders dan M2 wat dat betreft, maar daar kun je natuurlijk gewoon aan werken en hoe sterker je paard wordt, hoe makkelijker dat zal gaan. Pling

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:33

Ik kan je geen Z-tips geven, want ik ben zelf nog maar een M ruiter, maar ik vind je paard wel erg gaaf!
En het rijden ziet er goed uit!

Melissa83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 10:44

Ten eerste: Heel leuke combinatie!!
Zelf ben ik ook een M2(sinds juni '07)ruiter en ga ook richting het Z1, dus vond dat ik best mag reageren. ha ha
Van foto's is het idd heel moelijk om te bepalen of je klaar bent voor een bepaalde klasse.
Waarschijnlijk kent jouw instructeur/rice het best (wat paardrijden betrefd) en kan zij juist inschatten of je er echt klaar voor bent.
Wanneer ben je klaar voor een hogere klasse???
Ik denk als je minimaal met 2 wp per PROEF thuis komt.
Wat hiervoor al door iemand aangegeven werd: Je MAG over bij 10 wp, Je MOET over bij 30 wp!!
Ik zou lekker door trainen en samen met de juiste begeleiding de keuze maken.
Heel veel succes voor de toekomst.