Haflinger van 1.33m @ M-SPRINGEN !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Haflinger van 1.33m @ M-SPRINGEN !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 08:49

Wat maakt het uit van wie het komt?
Ze hebben gewoon gelijk.

En beetjes extra geef je voor de afzet, niet als het paard in de lucht hangt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:30

ik vind het zwaar overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:43

En ik totaal niet Lachen
Als dat op 1 foto is, dan wel, dan is het overdreven.
Maar dit is gewoon haar houding. En haar beenligging is gewoon slecht. Lijkt er bijna op dat ze probeerd zo niet verder voorover te kukelen en zich zo vast te prikken als het ware.
Gewoon meer druk op die beugels, en oefenen om de benen goed aan te hebben liggen, dan gaan de tenen mee.
Kun je dat niet, laat je de sporen nog even af. Het is geen verplichting Lachen

En lekker door oefenen, met veel aandacht op dit punt Lachen

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 09:55

Het is idd een aandacht puntje haar been ligging
maar op de fototjes ziet het er ook uit dat het allemaal wat moeizaam gaat en keertje dat het niet lekker uitkomt, toch knap dat ze um er overheen krijgt Clown

voor de rest een erg leuke pony met een zeer goeie instelling !!!!! probeer dat ook zo te houden

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:14

Matsjo schreef:
Kan iemand uitleggen wat hier gebeurt? Verward
http://i112.photobucket.com/albums/n162/Down_02/g.jpg

Dat heeft ze gezegt haar pony wou even niet sja en als de fotograaf op het verkeerde moment een fototje schiet krijg je dit effect..! en over de sporen op deze foto ze zitten op het denkje dus niets mis mee.. En zo groot zijn de spoortjes ook niet...
De TS springt netjes hoor! goede houding alleen je benen je moet proberen je tenen naar binnen te draaien zo zorg je ervoor dat je je pony niet lek prikt.. Maar het ziet er goed uit hoor! succes
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 10-09-07 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto uit quote in link veranderd

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:15

Ik vind sowieso haar hele houding niet zo goed. Behalve de beenligging trekt ze haar rug hol ipv bol. Hierdoor kan ze haar paardje flink hinderen voor en boven de sprong. Dus dat zou wel iets zijn waar ik aan zou werken als ik haar was!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:16

zo'n dekje is echt niet dik, ook dit kan hij voelen. ik zou de spoortjes inderdaad nog even laten voor wat ze zijn, een keer bijtikken vóór de sprong is overigens echt niet erg, maar ik vind de foto's niet zo'n lekker beeld geven, het lijkt de pony allemaal wat boven zijn macht te gaan.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:18

vonneke schreef:
runningkawa schreef:
Pony valt idd niet dood neer
Maar de tenen naar binnen wijzen is toch wel zoals het hoort
Niet helemaal naar buiten en op de sprong elke keer in de buik.
Dus dat daar opmerkingen over komen vind ik nogal logisch en terecht.

Op die 1 foto zal het idd een bijna stop zijn geweest Lachen

dat er reacties op komen ok, maar als je dan bekijkt van wat voor mensen dan denk ik. Man maak je niet druk en rijd zelf ook lekker verder.

Uhm ken je mij dan? Nee ik ben ook geen Anky, maar weet wel hoe met sporen om te gaan...

yorin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:23

kistaah schreef:
Ik vind sowieso haar hele houding niet zo goed. Behalve de beenligging trekt ze haar rug hol ipv bol. Hierdoor kan ze haar paardje flink hinderen voor en boven de sprong. Dus dat zou wel iets zijn waar ik aan zou werken als ik haar was!

ben het hier niet mee eens... haar beenligging is idd bagger maar de rest van haar houding vind ik netjes.. soms haar elleboog.. maar verder... vind niet dat ze haar pony verder belemmerd met haar zit.. allleen met haar spoor

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:24

Ik vind het geen fijn beeld geven..
Ga eerst eens aan je houding werken voordat je zo een parcours rond stuurt..
Aan het springen op deze manier zie ik weinig stijl, iets wat voor mij belangrijker zou zijn dan foutloos...

Het is de bedoeling van het springen om met zo min mogelijk hulpen een mooi én foutloos parcours af te leggen.. en niet alleen foutloos.. (en er verder niet over nadenken hoe je foutloos rond bent gekomen.. Haha! )

Tootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:29

Door dat dekje voelen ze het spoortje het ook hoor, en naar mijn weten horen je hielen het dekje niet te raken! Knipoog Maar dat komt waarschijnlijk omdat het zoiezo een beetje een rare sprong was als hij er eerst niet overheen wilde Lachen

Vind het knap van het paardje dat hij zo kan springen Lachen maar idd zeer storende beenligging...

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:29

Ziet er opzich niet heel verkeerd uit. Alleen je benen ...
Ik spring zelf met mijn haflinger ook, heb 1x met sporen gesprongen maar vanaf daarna nooit meer, omdat ik ook nog wel eens moeite heb mn tenen naar binnen te houden en ik anders de sporen in zijn buik druk boven de sprong Ach gut

Ik hoop dat ruiter in kwestie de tips volgt en wat aan haar beenhouding gaat doen (ben ik zelf ook hard mee bezig Haha!) en die sporen afdoet totdat haar beenhouding goed is, en ze niet meer "prikt"

Tuurlijk been geven kan nodig zijn voor de sprong, of een extra "prikje/schopje" maar boven de sprong heeft het geen zin meer..

Succes verder, leuke haf hoor Haha!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:36

Geweldig zo'n springende haf.
Als jij je hier goed bij voelt moet je gewoon zo rijden,
Er zijn idd wel wat puntjes voor verbetering maar die zal je zelf ook wel zien.
Ik spring nog niet eens 10 cm met de mijne... dus ik vind het zowiezo al knap dat je mee doet.

Patsab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:43

Ben het met de meeste mensen eens, op elke foto is goed te zien dat ze haar tenen ver naar buiten draait en hierdoor de sporen in de buik zet, dit zal toch zeer onprettig zijn voor het paardje.
Heb het vermoeden dat ze bang is om de balken te raken en haar voeten zover naar achter legt dat ze alleen door het draaien van haar tenen nog steun kan vinden op de beugels.

Wat lessen volgen voor de juiste " springhouding" en dan komt het vast goed!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:51

ik denk aan de hand an deze foto's dat het voor je haffie wel genoeg is zo.
als je hem elke keer zo bij moet sporen omdat hij het anders "niet doet" dan zou ik me er bij neer leggen dat hij niet verder kan....

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:59

vonneke schreef:
ik vind het zwaar overdreven.

ik ook, het blijven foto's en die kunnen het 100 maal verergeren dan dat het daadwerkelijk is.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:29

hai hai,

erg leuk dat je met je (best kleine) haf zo ver komt. ik vind jullie een goede combi.
wat het spoorgebruik betreft, ik vind het er niet prettig uitzien maar foto`s zijn momentopnamen. ik denk dat je wel weet wat je doet. je pony ziet er gelukkig uit en springt met plezier.
het is een aandachtspuntje om eens op te letten bij lessen. ik ben ook van mening dat sporen zijn als hulp en niet als gebruikmiddel. het is vast een aanwenning, probeer ze minder te gebruiken.
zelf ben ik niet zo`n ster in springen, vind het erg mooi om te doen maar mijn springhouding is niet echt geweldig Knipoog dus ik ga je niet meer commentaar geven.

liefs pelll

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:34

Jolliegirl schreef:
Doe alsjeblieft die sporen af , die steken er telkens in!

verder vind ik het erg knap, zie t niet vaak bij haffie's. Lachen

Citaat:
ja joh die sporen af, want direct valt ie dood neer!!

tjonge maak je toch niet zo druk, die pony krijgt er niks van hoor.

Verder een leuke pony, heb eigenlijk nog nooit zo'n kleine haf gezien, alleen maar E pony's!!

mee eens, ik weet hoe tinkers en ook haflingers kunnen zijn, vooral met springen dus, niet elke pony gaat even makkelijk over een hindernis!! en het lijkt me wel dat ze weet hoe ze er mee moet rijden, ze is immers al M springen, nou ik vind het knap! en ik doe het haar ook niet naar (A) haha

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:39

heel leuk dat je M springt met een hafje. Ook erg knap, maaraan je benen moet je echt werken. De foto's zijn een beetje onvriendelijk om te zien. Vooral als de sporen erin zitten. ze moeten er alleen tegen aan komen Knipoog
Maar ze zal wel weten hoe ze met sporen moet rijden, neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:41

Citaat:
en het lijkt me wel dat ze weet hoe ze er mee moet rijden, ze is immers al M springen

Hier moet ik wel om lachen
In het ene topic staat, alsof iemand die Z rijd alles weet en goed doet en dan in dit topic is iemand die M start gerechtigd is (ze is nog steeds geen M met 2 balken) ineens een kenner

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:49

ik snap niet dat iemand dan zo gaat springen met een paard dat niet zo hoog wil springen.
als je er zo met je sporen in moet prikken omdat ie er anders niet over heen gaat, vind ik het een slap excuus om het dan toch te gaan doen en te zeggen, ja maar het is een haf en die springt niet zo makkelijk...

op een gegeven moment is het gewoon genoeg, dan moet je gaan kijken naar een ander paard als jouw ambitie is om heel hoog te komen met springen.

of gewoon iets anders gaan doen met je paardje...of ze nou m rijd of niet ik vind het er niet vriendelijk uitzien en als ze weet hoe het moet dan ziet ze nu adh van de foto's ook wel dat het er niet zo netjes uitziet

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:54

yorin schreef:
Matsjo schreef:
Kan iemand uitleggen wat hier gebeurt? Verward
http://i112.photobucket.com/albums/n162/Down_02/g.jpg

Dat heeft ze gezegt haar pony wou even niet sja en als de fotograaf op het verkeerde moment een fototje schiet krijg je dit effect..! en over de sporen op deze foto ze zitten op het denkje dus niets mis mee.. En zo groot zijn de spoortjes ook niet...
De TS springt netjes hoor! goede houding alleen je benen je moet proberen je tenen naar binnen te draaien zo zorg je ervoor dat je je pony niet lek prikt.. Maar het ziet er goed uit hoor! succes

Ik kan me niet voorstellen dat je de slechtste foto's gaat plaatsen, en dus denk ik dat dit de goede foto's zijn (als dat niet zo is, mee het me dan niet kwalijk). Maar dit geeft gewoon een vervelend beeld. En het is niet op 1 foto, maar op vrijwel alle..

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:54

Ik denk dat ze het na 1 of 2 keer ook wel begrijpt hoor Knipoog

Ze kan zelf hartstikke netjes rijden en weet ook wel wat ze doet. Ik ben het meet jullie eens (en zij zelf ook) dat er hard aan haar beenhouding gewerkt moet worden. Zoals sommige al zeggen vertekent het beeld op de foto's wel behoorlijk. Hij is helemaal niet sloom namelijk.

Marinda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:55

runningkawa schreef:
Citaat:
en het lijkt me wel dat ze weet hoe ze er mee moet rijden, ze is immers al M springen

Hier moet ik wel om lachen
In het ene topic staat, alsof iemand die Z rijd alles weet en goed doet en dan in dit topic is iemand die M start gerechtigd is (ze is nog steeds geen M met 2 balken) ineens een kenner

nou dat hoor je mij echt niet zeggen, maar het is wel een verschil, of je net een B parcour springt of M, vind ik!

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-07 12:58

Ik snap runningkawa's opmerking heel goed hoor, heeft ze ook wel gelijk in. Maar wat jij zegt is ook wel zo, ze weet wel hoe ze met de pony moet rijden. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze nou meteen een topruiter is omdat ze een M-parcoursje heeft gereden.