Tadesha (NF x Arab) voor 4e keer @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anniek_uc

Re: Tadesha (NF x Arab) voor 4e keer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:34

Chakkie17 schreef:
tiedeman is onze eigen keuze, we hebben er onze redenen voor, veel kwaat kan hij niet doen want daarvoor is hij te groot. wens hier voor de rest geen commentaar over

Dit komt bij mij erg over dat jullie er altijd mee rijden, als wij de reden niet weten.. dan zal je er echt wel commentaar op krijgen.
Je had dan beter kunnen neerzetten dan het 1 malig was.
Maar als het je eigen keus is en je hebt je redenen ervoor is het niet 1 malig.

Je hoeft dingen niet in je tekst te benadrukken door ze groter te maken, in het normale lettertyp begrijpen we ze ook wel en maak je je punt ook wel duidelijk. Lachen (ik bedoel in je reacties op ons zeg maar)

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:39

ik vind het maar een beetje dom dat de reden niet gezegt word , nu gaat iedereen er toch op door zeuren omdat ze de reden niet weten Knipoog als de reden zo goed is zoals jij zegt waarom mogen wij hem dan niet weten ?

en als je geen comentaar wil op dingen snap ik niet dat je een topic opend Knipoog maarja das mijn mening Clown

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:41

XxSultanxX schreef:
ik vind het maar een beetje dom dat de reden niet gezegt word , nu gaat iedereen er toch op door zeuren omdat ze de reden niet weten Knipoog als de reden zo goed is zoals jij zegt waarom mogen wij hem dan niet weten ?

en als je geen comentaar wil op dingen snap ik niet dat je een topic opend Knipoog maarja das mijn mening Clown

helemaal mee eens, altijd dat gezeur over 'geen commentaar op dit en dat', open dan geen topic met zulke foto's.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:41

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 03-03-24 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:45

Zie trouwens net in je (ts) profiel dat er bij het longeren ook nog eens een gogue aanhangt, benieuwd waarvoor die dan weer nodig is.

Pietje20199

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:51

ik vind dat je verantwoordelijker met je pony moet omgaan als dit nogmaar de 4e keer is dat je hem/haar bereid. De redenen zijn al benoemd zoals nu al de hulpteugels gebruiken en nu al proberen te wijken.
Meningen kunnen verschillen, maar dit is mijn mening!

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 18:57

Helaas ga ik het ook zeggen: Thiedemann eraf en nog niet gaan wijken als je er voor de 4e keer op zit en nog niet het gas/rem/stuur er goed op heb zitten.

joske_vuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:04

Mooie pony Lachen Echt een leukerd!
Alleen jammer dat je er inderdaad al een thiedemann aanhangt.. Probeer het eens met een goede instructice/instructeur en dan zónder thiedemann..

munawwarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:12

ik ben het eens met de meeste reacties. aangezien het nog maar de vierde keer is dat je haar rijdt, zou ik haar veel vaker zonder tiedeman gaan rijden voor dat ik het zelfs maar ga overwegen. maar jij zei dat er goede redenen waren so tell us, we won't bite Knipoog

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:14

Nou dit worden wel weer 12 pagina's!
Er is een hoop te zeggen of je met dit soort situaties nou wel of geen topic moet openen, maar de TS heeft het al gedaan dus daar is niks meer aan te doen.. Vork
TS: je kan commentaar verwachten, schiet niet met alles in de verdediging, je kan ook proberen om zo goed mogelijk antwoord te geven op de vragen van mensen Lachen

Goed, dan nu naar het rijden..Ik had gehoopt om er wat leuks over te kunnen zeggen, maar ik vind het er niet zo leuk uitzien eerlijk gezegd Net als de rest vind ik dat je eerst aan de balans moet werken en ik vind dat je jezelf met de thiedeman een beetje voor de gek houdt..
Verder wel een ontzettend leuke pony *LOL*

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:19

Volgens mij moeten sommige mensen iets beter lezen.. Er staat duidelijk dat de pony al 7 is, en al een half jaar bereden wordt, tuurlijk ben ik het er mee eens dat die tiedeman niet goed is.. Maar dan moet er niet meer gezegd worden van waarom als je er pas 4 x op hebt gezeten..

Haal die tiedeman eraf, ga lekker overgangen rijden, en waola, een heerlijke prachtige pony. Want mooi issie al!!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:23

__PSM__ schreef:
Volgens mij moeten sommige mensen iets beter lezen.. Er staat duidelijk dat de pony al 7 is, en al een half jaar bereden wordt, tuurlijk ben ik het er mee eens dat die tiedeman niet goed is.. Maar dan moet er niet meer gezegd worden van waarom als je er pas 4 x op hebt gezeten..

Haal die tiedeman eraf, ga lekker overgangen rijden, en waola, een heerlijke prachtige pony. Want mooi issie al!!

dan kan nog steeds wel gezegt worden dan , ze heeft pas 4x op dit paard gereden waarom meteen al een hulpteugel erop ? je kent het paard dan nog niet eens ( in het rijden dan )
enja ze heeft het er zelf zo onduidelijk neergezet

Marije88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:24

Ik ben het eens met veel commentaar hier. En daarnaast stoor ik me op je foto's enorm aan de slagen die je in je teugels hebt. Met gewoon mooie rechte teugels zonder slagen kun je beter contact houden met de mond van het paard en het rijd naar mijn idee ook nog eens fijner.

Daarnaast is het misschien een idee om aan je houding te werken, het geeft in mijn ogen geen fijn beeld.
Verder leuke pony! Hoeveel arabisch bloed zit er eigenlijk in?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:24

Bluem schreef:
Zie trouwens net in je (ts) profiel dat er bij het longeren ook nog eens een gogue aanhangt, benieuwd waarvoor die dan weer nodig is.

Hoi TS, leuk dier, maar oogt schieterig. heb weinig kaas gegeten van een Thiedeman, maar als het ding te groot is snap ik het nut al helemaal niet. Maar dat is jouw keuze en daar heb je recht op.

Een gogue is een supermooi middel om mee te werken aan de longe, een fijner hulpmiddel aan de longe is er echt niet, hoor, zelfs goede fysiotherapeuten advisreren dit bij een paard wat erg op de voorhand loopt en de rug wegdrukt, vol spanning.. heb er zelf veel aan gehad met mijn expaard, waar ik eerst mee trainde voor de races en uiteindelijk ging omschakelen naar engels rijden.. heb daar echt veel aan gehad.

TS, is dat wat voor jou met eventueel rijden?.. Knipoog

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 19:52

hulpteugel weglaten, basis rijden! je zegt dat ze een halfjaar gereden is. Een hulpteugel pak je er pas bij als laatste redmiddel. Dat lijkt me erg sterk na nog maar een halfjaar! En dan nog, je kunt nu met hulpteugel rijden, is je eigen keuze, maar besef wel dat je dan niet meer zonder zult kunnen, want het probleem wordt nu genegeerd en niet opgelost! en dat is jammer. Meid ga lekker basis rijden, ook voor jezelf is dit nodig (gezien je eigen houding) neem les, hulpteugel, rijdt overgangen, veeeel figuren (geen dingen als wijken etc, nog lang niet aan toe) en dan zijn jullie een prachtig setje samen.

En probeer jezelf niet in alles te verdedigen, neem gewoon wat advies mee en ga er eens mee aan de slag. we geven het bijna allemaal aan, dus er zal best een kern van waarheid inzitten, denk je niet? we zijn er om je te helpen en te adviseren, daar is overigens ook dit topic voor bedoeld.

succes..!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:47

ze loopt er niet echt vrolijk bij, en ik denk dat je misschien ook beter les erbij kan hebben van een gediplomeerd instructeur. je houding laat veel te wensen over en om dan zon groene pony te gaan rijden werpt niet veel vruchten af denk ik. het is wel een hele mooi pony.

ik neem dat je bokt toch kent, en ergens een goede reden voor moet hebben om iets niet te willen zeggen. je thiedeman vraagt om uitleg, en als je dat echt niet wilt dan moet je geen topic maken, zo krijg je denk ik ook weinig opbouwende kritiek...

Probeer de pony eerst op eigen benen te laten lopen voordat je hem van alles gaat vragen.

Succes ermee...

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 21:28

CtjeLief schreef:
hulpteugel weglaten, basis rijden! je zegt dat ze een halfjaar gereden is. Een hulpteugel pak je er pas bij als laatste redmiddel. Dat lijkt me erg sterk na nog maar een halfjaar! En dan nog, je kunt nu met hulpteugel rijden, is je eigen keuze, maar besef wel dat je dan niet meer zonder zult kunnen, want het probleem wordt nu genegeerd en niet opgelost! en dat is jammer. Meid ga lekker basis rijden, ook voor jezelf is dit nodig (gezien je eigen houding) neem les, hulpteugel, rijdt overgangen, veeeel figuren (geen dingen als wijken etc, nog lang niet aan toe) en dan zijn jullie een prachtig setje samen.

En probeer jezelf niet in alles te verdedigen, neem gewoon wat advies mee en ga er eens mee aan de slag. we geven het bijna allemaal aan, dus er zal best een kern van waarheid inzitten, denk je niet? we zijn er om je te helpen en te adviseren, daar is overigens ook dit topic voor bedoeld.

succes..!

Amen Afgod

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-07 18:09

@ Bluem: zie andwoord van detour: is precies de reden van de gogue

@ marije88: ze is half arabisch, haar vader heeft een naam iets in de richting van tatibati ofzow (ik ben daar nooit helemaal in geslaagd om die te onthouden... toch nog eens vragen aan de eigenaresse. Tong uitsteken)