Joost tijdens kur op muziek demo op de Maarssense Paardendag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Joost tijdens kur op muziek demo op de Maarssense Paardendag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 08:57

Dan zal ik wel de uitzondering zijn die de regel bevestigd. Misschien vertekend het ook wel iets op de foto's want ik heb nog nooit tijdens een les de opmerking gehad dat m'n rug hol was.

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:02

Haha, net of jullie aan het dansen zijn. Dat komt ook een beetje door dat 'linkerhandje' dat soms rare dingen doet, maar waardoor er wel beweging in lijkt te zitten Haha!

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:17

Wat een trots paard om te zien!
Ik vind hem een hele gave uitstraling hebben. Je rijdt hem erg netjes!

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:45

Gaaf paard zeg! Ziet er heel goed uit!!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:24

Ik ben het met Rianne eens.. Het ziet er niet naar uit dat jij ontspannen op je paard zit en mee beweegt..
Ook zeg je in een andere topic iets over de bespiering van een paard, ik vind die van jou ook erg slecht in z'n bespiering zitten.. Erg slappe spieren op z'n achterhand, ik weet niet of dit komt door weinig training of een foute manier van trainen..

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:32

Katja, schijnbaar kun je slecht tegen kritiek/feedback, je hebt overal wel een verklaring voor of een weerwoord op.. Het is gewoon een indruk die je krijgt van een foto.. uiteraard weten wij niet hoe het in het echt eruit ziet..
Maar stel je wel wat openener op voor wat andere zeggen, het is niet zo dat je als jurylid geen feedback van andere meer hoeft te ontvangen. Joost is een leuk paard om te zien verder... ..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:33

WolinLotte schreef:
Ik ben het met Rianne eens.. Het ziet er niet naar uit dat jij ontspannen op je paard zit en mee beweegt..
Ook zeg je in een andere topic iets over de bespiering van een paard, ik vind die van jou ook erg slecht in z'n bespiering zitten.. Erg slappe spieren op z'n achterhand, ik weet niet of dit komt door weinig training of een foute manier van trainen..

Denk dat het helemaal compleet onzinnig en nutteloos is,om er een ander topic bij te halen Rolleyes . Ik weet niet wie er ook slecht in z'n bespiering zit??

Ik zie hier een paard, dat netjes gereden wordt en lol in z'n werk heeft,en een amazone,die weet waar ze het over heeft en haar fouten niet ontkent. In dit topic iig,verder kan ik nergens over oordelen.

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:43

Allereerst: wat een leuke foto's Katja! Helaas was ik er niet irl bij, het liep wat uit en daardoor kon ik er niet meer op wachten... Joost ziet er uit als een zeer wakker diertje, wat plezier heeft in het werk, en voor z'n leeftijd er nog super uitziet. Ik denk dat Getup erg blij mag zijn dat jij hem tijdelijk aan het werk houdt (en zo te lezen is ze dat ook! Haha! ).

Verder.... de mensen die zeggen dat Katja niet tegen kritiek kan... ik moet daar een beetje om lachen Haha! . Want als er iemand áltijd open staat voor een vraag, discussie of wat dan ook, dan is het Katja wel. Dat ze het niet altijd overal mee eens is, dat is een heel ander verhaal. Gelukkig weet ik uit eigen ervaring dat ik op haar deskundigheid kan vertrouwen, Katja is een erg handige ruiter, die rijtechnisch super kan reageren op wat een paard aanbiedt. Ik denk dan ook dat 'men' zich geen zorgen hoeft te maken over Joost, of welk ander paard dan ook, die is echt wel in goede handen. Lachen

En nu geef ik het woord terug aan Katja herself, zij kan uitermate goed voor zichzelf spreken. Tong uitsteken

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 07:38

WolinLotte schreef:
Katja, schijnbaar kun je slecht tegen kritiek/feedback, je hebt overal wel een verklaring voor of een weerwoord op..
Zover ik heb meegekregen zijn er in dit topic 3 punten van kritiek geweest.
1) M'n tenen die naar buiten zitten: helemaal mee eens heb ik ook al gezegd.
2) M'n handen die alle kanten opgaan: ik zie dat op 1 foto gebeuren als mensen iets anders zien hoor ik het graag.
3) En dan zou m'n zit zodanig zijn dat ik het paard in de weg zit: hier kan ik me niet in vinden omdat ik weet dat het niet zo is. Kan er goed en makkelijk meebewegen ook al zit ik op deze foto's misschien niet helemaal zoals mensen het graag zouden willen zien. Joost is een extreem sensibel paard en als ik zou gaan zitten butsen loopt hij beslist niet zo ontspannen.

Het aanhalen van een ander topic vind ik persoonlijk heel erg kinderachtig maar misschien was je anders ook even de bespiering begonnen dus ik zal er toch even op ingaan.
Ik heb Joost nu tussen de 6 en 8 weken op stal staan dus dat is natuurlijk een totaal andere situatie dan iemand die een paard al jaren traint.
Getup heeft veel moeite gehad om hem lekker in de bespiering te krijgen. Persoonlijk denk ik dat dit vooral te wijten is geweest aan het voerbeleid van de stal waarop hij staat maar misschien zijn er ook nog punten in de training die verbetert kunnen worden. Dat kan ik niet beoordelen.
Weet wel dat Joost in de tijd dat hij bij mij op stal staat heel veel ronder is geworden in zijn hele lijf en daaronder ook de achterhand. We gaan dus vrolijk verder met trainen en voeren op de manier de we nu doen en dan denk ik dat als hij over een maand of 3 naar huis gaat er heel goed uit zal zien.

Mause: Jammer dat je er niet meer was het liep idd heel erg uit. Was blij dat Joost er zo goed aan bleef trekken want ik zat er al aardig lang op.
Je moet hem maar een keer live komen bewonderen.

En verder natuurlijk iedereen bedankt voor alle leuke berichten.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:06

ziet er goed uit (ook op de foto's haha). Getup, heb je de ware fotograaf in jezelf ontdekt?

Tsja, die spieren.. hij is ook al 19. Mijn opa van 80 ziet er ook niet meer zo uit als toen hij 20 was... En Joost heeft er op dit moment genoeg om het niveau dat hij loopt te lopen, toch?!

Rosa_calli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:17

ziet er goed uit:D

Matsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:22

Gaaf paard!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:40

Ziet er goed uit zeg! Heel harmonieus. Joost trekt er nog lekker aan voor een 19jarige!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 08:44

Hij is idd nog behoorlijk fanatiek voor zijn leeftijd en lijkt heel erg te genieten van flink werken.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 08:58

Ik vind het er goed uit zien. Zie geen storende ruiter die achter de beweging aanzit...

Heerlijk bekkie heeft hij!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 09:20

Wat een onwijs stoer paard is Joost zeg.Ondanks dat hij 19 is doet hij goed zijn best en zal ik hem dat ook niet geven. Getup veel plezier weer met je topper en hou ons nog wel even op de hoogte hé ? Lachen

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 10:41

WolinLotte schreef:

Hier ben ik het ook mee eens... vooral dat ontspannen vind ik ver te zoeken.. de staart zwiept op de foto's alle kanten op... Bloos

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 12:27

De staart zwiept op de foto's waar ik met m'n spoor aantik en dat zijn vaak de momenten waarop er iets moet gebeuren waar je net een foto van maakt.
Kun je me uitleggen wat je verder niet ontspannen vindt aan de foto's?

Netam: van heel dichtbij kun je zien dat hij ouder is omdat hij grijze plekjes bij z'n ogen begint te krijgen.
Verder is hij nog heel jeugdig vanmorgen liep hij naast me te bokken toen ik hem in de paddock ging zetten. Gestoord

Kel2004: bedankt voor het compliment. Zegt toch extra veel van iemand die zelf zo'n gaaf paard heeft en heel netjes rijdt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 12:38

een zwiepende staart is in mijn mening altijd een licht verzet. En een licht verzet vind ik geen ontspanning...

voor een 19 jarig paard ziet hij er trouwens nog wel goed uit. nog steeds jammer van de staart zwiepen. Ik weet, je ziet het zelfd op GP niveau, maar ook daar vind ik het een teken dat de ontspanning er niet (helemaal) is.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 12:44

Ben het niet helemaal met je eens dat een zwiepende staart altijd een tegen van verzet is. Er zijn genoeg paarden die op de aanraking van de spoor of zweep met de staart zwaaien en dan kan (hoeft niet altijd) een reflex zijn.
Durf niet te zeggen of dat in dit geval ook zo is daar zal ik de video voor moeten bekijken en die heb ik hier niet.

Was zelf al blij dat ik er met een spoor tegenaan kon tikken want hij kan soms zo heet worden dat je niet meer met been naar je hand kunt rijden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 13:10

je kent je paard zelf het beste. Let er in ieder geval goed op. Geeft je misschien een extra punt om aan te werken. (misschien reageert je paard op een ander soort spoor wel zonder staartzwiep? niet ieder paard vindt ieder soort spoor fijn).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-07 13:13

Het is niet mijn paard en ook al ken ik hem inmiddels weer een beetje dat soort dingen weet ik minder goed dan bij de vaste paarden die ik rijd.
Persoonlijk vind ik het niet heel erg als hij wat overdreven reageert op het gebruik van een spoor omdat ik die liever niet gebruik dus hij heeft het beslist niet prettig te vinden. Als hij gewoon direct op m'n kuit reageert dan krijgt hij ook niet met de spoor te maken. Lachen

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 14:04

zie ik daar piano handen of is het een moment opname??
nou moet ik wel zeggen dat bijna iedereen wel eens piano handen heeft ook ik.
verder vind ik het een mooie paard om te zien de eigenaar mag er zeker trots op zijn

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 09:03

Mooi paard ! Haha! Ziet er leuk uit!