Verder trek je snel je been op waardoor je nogal verkrampt eruit ziet.
Paardje loopt verder netjes alleen af en toe te diep.
Maar ga zo door de combi ziet er zeker goed uit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Oliviaatje schreef:uuhm.. z1? volgens mij eerder L1-L2.
Marly_ schreef:Ik dacht eerst ook: Z2? Eerder L2 ofzo.
Maar toe had ik gelezen dat je nog maar een weekje aan het trainen bent, en de meeste foto's zijn ook losrijfoto's!
Maar toch vind ik dat je de mensen die dit vinden (dat het 'maar' L2 is) in hun waarde moet laten, zij mogen dit best vinden. Ik vind overigens dat de TS dit goed doet, ze valt ze niet aan en maakt er geen ophef over!
Ontopic: Ik vind het er goed uitzien, ik vind dat je hem netjes en correct loswerkt!
Ook ik vind de SB geen fijn beeld geven, ik ga hierin mee met Sophie_kurk, je pony lijkt geen goede buiging te geven (al is dit niet goed te zien op de foto).
Verder vind ik de galopfoto's er goed uitzien, het commentaar daarover heb je zelf al gegeven.
Zo te horen ben je je erg bewust van je eigen houding, dus dat komt goed.
Veel succes verder!
j0mMy schreef:Srtha schreef:ziet er netjes uit maar ik kan me niet voorstellen dat je met haar in de Z1 Z2 loopt.
Ik vind dat je dat niet kunt beoordelen van een paar foto's..
Ik heb pas geleden geschreven bij het Z en daar kwamen ook combinaties aan die (volgens sommige) geen "Z-uitstraling" (weet even niet hoe ik het moet noemen, 't is ook eigenlijk onzin) hebben. Maar ze reden hele nette proeven, lekker op tempo en nette oefeningen. Die combinaties werden dan ook gewoon, net als de andere combinaties, gepunt op correctheid van de oefeningen, zoals het hoort. Natuurlijk moet het paard/pony ook netjes lopen, maar ik vind dat je dat niet kunt zien van een paar foto's.. (ze zegt er ook bij dat ze hem sinds een week weer traint na een maand rust, dan gaat ook alles nog niet perfect)
het is niet aanvallend bedoeld tegenover Srtha, helemaal niet, maar dit is mijn mening daarover. Ik bedoel maar: Een combinatie hoeft kwa uitstraling (op een foto, foto's tonen altijd anders als de werkelijkheid) niet aan eisen te voldoen om in de Z te rijden.
Oliviaatje schreef:ik ga een opmerking van het lijkt eerder l1/l2, maar niet dat ik daarbij 'maar' l2 bedoel, ik zit zelf in de B dusja
j0mMy schreef:het is niet aanvallend bedoeld tegenover Srtha, helemaal niet, maar dit is mijn mening daarover. Ik bedoel maar: Een combinatie hoeft kwa uitstraling (op een foto, foto's tonen altijd anders als de werkelijkheid) niet aan eisen te voldoen om in de Z te rijden.
sophie_kurk schreef:j0mMy schreef:het is niet aanvallend bedoeld tegenover Srtha, helemaal niet, maar dit is mijn mening daarover. Ik bedoel maar: Een combinatie hoeft kwa uitstraling (op een foto, foto's tonen altijd anders als de werkelijkheid) niet aan eisen te voldoen om in de Z te rijden.
Maar uitstraling wordt wel gevormd door een correct voorgesteld paard, die actief ondertreedt, lossigheid toont en mooi in de hand gesteld is. Ook al heeft het paard niet de spectaculairste gangen of is het het mooiste dier wat je gezien hebt; ik ben nog geen paard tegengekomen dat correct gereden werd en niet de uitstraling had. Ook is het gebrek aan de uitstraling wel degelijk van invloed op de punten, een paard dat niet mooi opgericht is zal sneller (en dat is natuurlijk logisch) een 8 of een 9 scoren, omdat er geen punten van het max aantal te halen punten afgetrokken worden voor de juiste oprichting. Vandaar ook de tips die hier gegeven worden. (wel een beetje off topic dit.. sorry!)
Maar ik blijf erbij dat mensen die zeggen Z1? ik dacht eerder L2 op de verkeerde manier bezig zijn. Commentaar geven doe je om de TS verder te helpen, niet de grond in te trappen, want iedereen blijft voro zn lol met de paarden bezig.
Emeraldo schreef:Hoe bedoel je het eerste stuk? Dat mijn paard niet correct voorgesteld wordt, of was het een algemeen praatje?
xLuus schreef:waarom grijpt bokt er dan altijd op?
Dat stelt me echt teleur, in haar profiel staan ook foto's dat ze met stang en trens rijdt.
Ik wéét voor 85% zeker dat als ze dit topic had gemaakt met stang en trens, dat niet iedereen zo op haar zat te fitten.
Natuurlijk, als je er een stang bij in doet, zal hij ronder komen.
Dat weet ik zeker!
En dan is het topic opeens wel goed genoeg om Z te rijden
sologirl schreef:Om eerlijk te zijn zou ik het ook nog geen Z2 geven... Niet omdat er niet met S&T wordt gereden, maar omdat paard niet regelmatig in aanleuning is en ik de bespiering minder vind. Nou brengt het ook nog mee dat de pony al wat ouder is en net weer is begonnen... Ik ben benieuwd naar nog meer foto's van jou en zal zo eens in je profiel spieken!
Owja.. Hou je hakken in de gatenop bijna elke foto trek je ze op...
Edit: Zie net de foto's in je profiel.. Je pony heeft een afschuwelijk lekker koppie trouwens!
sologirl schreef:NatuurlijkIk mis vooral bespiering op de kont... Ook op de eerste foto zou je echt zegegn dat de pony al ouder is terwijl je dat op de andere foto's niet ziet!
Ook tijdens de gesprongen wissel is de pony niet fijn in de aanleuning eveneens tijdens de sb.. Het lijkt net alsof hij zn kaak vastzet.. Maar zoals al eerder is gezegd, het zijn maar foto;s en dat kan dus vertekenenIk ben blij dat er gewoon nog op een trens gereden wordt!
Oliviaatje schreef:uuhm.. z1? volgens mij eerder L1-L2.