Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

Re: Emeraldo @ work (Z1/Z2 bij de paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:06

Op de foto's kijk je idd wel wat vaak naar beneden en je handen mogen naar mijn mening iets rustiger zijn.
Verder trek je snel je been op waardoor je nogal verkrampt eruit ziet.
Paardje loopt verder netjes alleen af en toe te diep.

Maar ga zo door de combi ziet er zeker goed uit Knipoog

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:07

Oliviaatje schreef:
uuhm.. z1? volgens mij eerder L1-L2.

ja dat is waar, m'n commentaar is behoorlijk nutteloos.

probeer meer naar voren te kijken, je handen niet te erg op de schoft te drukken, en idd, misschien je beugels wat langer?

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:08

Marly_ schreef:
Ik dacht eerst ook: Z2? Eerder L2 ofzo.
Maar toe had ik gelezen dat je nog maar een weekje aan het trainen bent, en de meeste foto's zijn ook losrijfoto's!
Maar toch vind ik dat je de mensen die dit vinden (dat het 'maar' L2 is) in hun waarde moet laten, zij mogen dit best vinden. Ik vind overigens dat de TS dit goed doet, ze valt ze niet aan en maakt er geen ophef over!

Ontopic: Ik vind het er goed uitzien, ik vind dat je hem netjes en correct loswerkt! Lachen
Ook ik vind de SB geen fijn beeld geven, ik ga hierin mee met Sophie_kurk, je pony lijkt geen goede buiging te geven (al is dit niet goed te zien op de foto).
Verder vind ik de galopfoto's er goed uitzien, het commentaar daarover heb je zelf al gegeven.

Zo te horen ben je je erg bewust van je eigen houding, dus dat komt goed.

Veel succes verder!

ik ga een opmerking van het lijkt eerder l1/l2, maar niet dat ik daarbij 'maar' l2 bedoel, ik zit zelf in de B dusja Knipoog

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 19:09

ziet er wel goed uit,,
Maar dacht ook echt even van z2 ?
maar dit zijn moment opnames, dus we kunnen ons vergissen
Laatst bijgewerkt door Mickey op 08-09-07 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: d8 is msntaal en niet toegestaan.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:10

Dankjewel voor de leuke reacties, is inderdaad niet leuk om te horen dat mensen ons B of L1 niveau vinden rijden. Het is inderdaad erg flauw op bokt, want als ik met S&T zou rijden (wat ik ook wel eens doe) krijg je commentaar dat je ook gewoon op trens moet rijden.
Zijn achterhand mag inderdaad wat actiever in de draf. Wat ook meespeelt is dat hij het moeilijk vindt om in deze bak zich te dragen. De bak is best onregelmatig, sommige stukken wat zwaar. En Emeraldo is Agterberg bodem gewend, en dan is zo'n ongelijkmatige bodem best onhandig. Maar volgende week ga ik terug naar de pensionstal, de zomervakantie van 3 maanden zitten erop voor paardlief. (Jaja, Z-paarden hebben ook ooit vakantie Knipoog )

Tijdens het losrijden loopt Emeraldo inderdaad af en toe te diep, dit doe ik bewust tijden het losrijden omdat hij nog wel eens wil vasthouden achter zijn kaak. Door laag en diep los te rijden (vindt hij moeilijk), laat hij ook los achter zijn kaak. Wanneer ik hem heb opgepakt is het niet de bedoeling dat hij te diep komt en daar zal ik op letten.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 19:25

j0mMy schreef:
Srtha schreef:
ziet er netjes uit maar ik kan me niet voorstellen dat je met haar in de Z1 Z2 loopt.

Ik vind dat je dat niet kunt beoordelen van een paar foto's..
Ik heb pas geleden geschreven bij het Z en daar kwamen ook combinaties aan die (volgens sommige) geen "Z-uitstraling" (weet even niet hoe ik het moet noemen, 't is ook eigenlijk onzin Knipoog ) hebben. Maar ze reden hele nette proeven, lekker op tempo en nette oefeningen. Die combinaties werden dan ook gewoon, net als de andere combinaties, gepunt op correctheid van de oefeningen, zoals het hoort. Natuurlijk moet het paard/pony ook netjes lopen, maar ik vind dat je dat niet kunt zien van een paar foto's.. (ze zegt er ook bij dat ze hem sinds een week weer traint na een maand rust, dan gaat ook alles nog niet perfect)

het is niet aanvallend bedoeld tegenover Srtha, helemaal niet, maar dit is mijn mening daarover. Ik bedoel maar: Een combinatie hoeft kwa uitstraling (op een foto, foto's tonen altijd anders als de werkelijkheid) niet aan eisen te voldoen om in de Z te rijden.

Ik ben me er zeker van bewust dat we geen Z2 uitstraling hebben. Een pony toont heel wat anders dan de (dure) paarden die normaal gesproken in het Z lopen. Wij moeten inderdaad punten scoren met het netjes uitvoeren en afwerken van oefeningen. En wanneer dat goed gaat, krijgen we ook nette punten.
Des te knapper toch, dat een uitstralingsloze combinatie toch nog (dubbele) winstpunten kan halen in de Z1? Clown

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:02

Oliviaatje schreef:
ik ga een opmerking van het lijkt eerder l1/l2, maar niet dat ik daarbij 'maar' l2 bedoel, ik zit zelf in de B dusja Knipoog

Ik had mijn reactie niet op jou gedoeld hoor, was gewoon in het algemeen. Knipoog

Ik vind het heel knap wat je allemaal bereikt hebt TS! In de hogere klasses gaat het uiteindelijk toch om, hoe raar het ook is om te zeggen, om het geld dat men erin steekt.
Heel knap wat je hebt bereikt met je pony'tje, dát is nou nog eens een voorbeeld voor alle huis-tuin- en keukenpony's die wat meer willen bereiken!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:05

j0mMy schreef:
het is niet aanvallend bedoeld tegenover Srtha, helemaal niet, maar dit is mijn mening daarover. Ik bedoel maar: Een combinatie hoeft kwa uitstraling (op een foto, foto's tonen altijd anders als de werkelijkheid) niet aan eisen te voldoen om in de Z te rijden.

Maar uitstraling wordt wel gevormd door een correct voorgesteld paard, die actief ondertreedt, lossigheid toont en mooi in de hand gesteld is. Ook al heeft het paard niet de spectaculairste gangen of is het het mooiste dier wat je gezien hebt; ik ben nog geen paard tegengekomen dat correct gereden werd en niet de uitstraling had. Ook is het gebrek aan de uitstraling wel degelijk van invloed op de punten, een paard dat niet mooi opgericht is zal sneller (en dat is natuurlijk logisch) een 8 of een 9 scoren, omdat er geen punten van het max aantal te halen punten afgetrokken worden voor de juiste oprichting. Vandaar ook de tips die hier gegeven worden. (wel een beetje off topic dit.. sorry!)

Maar ik blijf erbij dat mensen die zeggen Z1? ik dacht eerder L2 op de verkeerde manier bezig zijn. Commentaar geven doe je om de TS verder te helpen, niet de grond in te trappen, want iedereen blijft voro zn lol met de paarden bezig.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 20:07

Dankje Marly, dat is een mooi compliment. En inderdaad, ook een huis-tuin-en-keuken pony kan scoren tussen de Z-paarden, die vaak wat meer geld hebben gekost. Zolang mijn paard het leuk vindt om te rijden, blijven we samen rijden! Voor ons gaat het echt om het plezier, en het is mooi meegenomen dat we Z2 mogen starten!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 20:10

sophie_kurk schreef:
j0mMy schreef:

Maar uitstraling wordt wel gevormd door een correct voorgesteld paard, die actief ondertreedt, lossigheid toont en mooi in de hand gesteld is. Ook al heeft het paard niet de spectaculairste gangen of is het het mooiste dier wat je gezien hebt; ik ben nog geen paard tegengekomen dat correct gereden werd en niet de uitstraling had. Ook is het gebrek aan de uitstraling wel degelijk van invloed op de punten, een paard dat niet mooi opgericht is zal sneller (en dat is natuurlijk logisch) een 8 of een 9 scoren, omdat er geen punten van het max aantal te halen punten afgetrokken worden voor de juiste oprichting. Vandaar ook de tips die hier gegeven worden. (wel een beetje off topic dit.. sorry!)

Maar ik blijf erbij dat mensen die zeggen Z1? ik dacht eerder L2 op de verkeerde manier bezig zijn. Commentaar geven doe je om de TS verder te helpen, niet de grond in te trappen, want iedereen blijft voro zn lol met de paarden bezig.

Hoe bedoel je het eerste stuk? Dat mijn paard niet correct voorgesteld wordt, of was het een algemeen praatje? Lachen

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:11

waarom is bokt toch altijd zo:

"als je geen s&t in hebt, je paard niet perfect rond loopt, al meteen geen Z-ruiter bent?"

Sorry maar dit gaat me echt even te ver.
Een pony rij je naar 't been toe, daar is zij ook mee bezig, ze rijdt hem los en pakt hem op.

Succes verder, ik zie in je onderschrift dat je ook nette punten haald!

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:17

Ik ben het helemaal me xLuus eens. Ik ga juist weer stralen van een topic als deze...en geeft me juist de moed om gewoon tussen de paarden te starten met mijn pony....Mijn complimenten hoor en petje af! Ik ben benieuwd naar een volgend topic!

Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:22

waarom is bokt toch altijd zo: "als je geen s&t in hebt, je paard niet perfect rond loopt, al meteen geen Z-ruiter bent?"

idd ben ik het ook niet mee eens.
ik rij zelf dan wel l1 maar had laats fotograaf het ging geweldig myn proef 1ste prijs super tevreden
maar op de foto's vond ik het er niet mooi uitzien ik weet niet waarom maar of te diep of te hoog enzulke dingen dat kun je gewoon niet op een foto zien als het paard wel of geod loopt wel een beetje natuurlijk maar niet de kritiek die hier wordt gegeven.

ik vind het idd knap met een pony bij de paarden hoor !! en veel succes veder het komt wel goed Haha!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:26

Emeraldo schreef:
Hoe bedoel je het eerste stuk? Dat mijn paard niet correct voorgesteld wordt, of was het een algemeen praatje? Lachen

niet op jou hoor, vind jullie een leuke combi! En die punten rij je heus niet zomaar Lachen Vandaar dat ik eronder ook al een beetje offtopic had neergezet Lachen

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:27

Dat over de Stang en Trens is natuurlijk onzin tuurlijk kan je dan nog wel Z rijden maar als je paard niet regelmatig in z'n aanleuning is en de ruiter niet in z'n zit is het gewoon niet Z-waardig. En dat is ook wat de sport leuk houd anders kan toch iedere idioot Z rijden (Daar bedoel ik niet mee dat de TS dat is!) Ik geloof best dat de TS een Z proef neer kan zetten. Maar of die ook echt netjes afgewerkt en goed bevestigt is dat betwijfel ik wel.

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:41

waarom grijpt bokt er dan altijd op?
Dat stelt me echt teleur, in haar profiel staan ook foto's dat ze met stang en trens rijdt.
Ik wéét voor 85% zeker dat als ze dit topic had gemaakt met stang en trens, dat niet iedereen zo op haar zat te fitten.
Natuurlijk, als je er een stang bij in doet, zal hij ronder komen.
Dat weet ik zeker!
En dan is het topic opeens wel goed genoeg om Z te rijden Nagelbijten / Gniffelen

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:46

Om eerlijk te zijn zou ik het ook nog geen Z2 geven... Niet omdat er niet met S&T wordt gereden, maar omdat paard niet regelmatig in aanleuning is en ik de bespiering minder vind. Nou brengt het ook nog mee dat de pony al wat ouder is en net weer is begonnen... Ik ben benieuwd naar nog meer foto's van jou en zal zo eens in je profiel spieken!

Owja.. Hou je hakken in de gaten Knipoog op bijna elke foto trek je ze op... Knipoog

Edit: Zie net de foto's in je profiel.. Je pony heeft een afschuwelijk lekker koppie trouwens! Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door sologirl op 08-09-07 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 20:46

xLuus schreef:
waarom grijpt bokt er dan altijd op?
Dat stelt me echt teleur, in haar profiel staan ook foto's dat ze met stang en trens rijdt.
Ik wéét voor 85% zeker dat als ze dit topic had gemaakt met stang en trens, dat niet iedereen zo op haar zat te fitten.
Natuurlijk, als je er een stang bij in doet, zal hij ronder komen.
Dat weet ik zeker!
En dan is het topic opeens wel goed genoeg om Z te rijden Nagelbijten / Gniffelen

En in mijn profiel staat ook de andere bak, die met de boompjes bij elke letter haha. Achja, je hoeft niet per se veel geld te steken in dekjes, bandages en broeken om iets te bereiken. Ook al lijkt het hele beeld dan anders. Ik zal eens kijken of ik iemand kan strikken die foto's wil maken tijdens de komende wedstrijd. Daar zal ik waarschijnlijk ook op trens rijden, dat gaat goed dus dan laat ik de stang liever achterwege.

Bedankt verder voor de leuke reacties!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 20:49

sologirl schreef:
Om eerlijk te zijn zou ik het ook nog geen Z2 geven... Niet omdat er niet met S&T wordt gereden, maar omdat paard niet regelmatig in aanleuning is en ik de bespiering minder vind. Nou brengt het ook nog mee dat de pony al wat ouder is en net weer is begonnen... Ik ben benieuwd naar nog meer foto's van jou en zal zo eens in je profiel spieken!

Owja.. Hou je hakken in de gaten Knipoog op bijna elke foto trek je ze op... Knipoog

Edit: Zie net de foto's in je profiel.. Je pony heeft een afschuwelijk lekker koppie trouwens! Vingers aflikken

Zou je kunnen toelichten waarom je vind dat hij onregelmatig is in de aanleuning? En op welke plaatsen mis je bespiering?

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 20:51

Natuurlijk Knipoog Ik mis vooral bespiering op de kont... Ook op de eerste foto zou je echt zegegn dat de pony al ouder is terwijl je dat op de andere foto's niet ziet!

Ook tijdens de gesprongen wissel is de pony niet fijn in de aanleuning eveneens tijdens de sb.. Het lijkt net alsof hij zn kaak vastzet.. Maar zoals al eerder is gezegd, het zijn maar foto;s en dat kan dus vertekenen Knipoog Ik ben blij dat er gewoon nog op een trens gereden wordt!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 20:56

sologirl schreef:
Natuurlijk Knipoog Ik mis vooral bespiering op de kont... Ook op de eerste foto zou je echt zegegn dat de pony al ouder is terwijl je dat op de andere foto's niet ziet!

Ook tijdens de gesprongen wissel is de pony niet fijn in de aanleuning eveneens tijdens de sb.. Het lijkt net alsof hij zn kaak vastzet.. Maar zoals al eerder is gezegd, het zijn maar foto;s en dat kan dus vertekenen Knipoog Ik ben blij dat er gewoon nog op een trens gereden wordt!

Het klopt inderdaad dat hij niet makkelijk loslaat achter de kaak. Dat is een punt dat altijd blijft terug komen tijdens de training. In de wissel is de aanleuning ook niet perfect, komt denk ik omdat we dit onderdeel allebei nog moeilijk vinden. Gelukkig springt hij echt naar voren en mooi van de grond, die aanleuning zullen we aan gaan werken. Tijdens de schoudervoor (is geen SB) lijkt hij ook wat stug, maar is ook een iets vertekend beeld. Dit was ook nog tijdens het loswerken.

Edit: en de bespiering vind ik eigenlijk wel netjes. Je ziet vooral op de galopfoto's dat de spieren echt erop liggen. In real-life kan je ze wel beter zien zitten.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:00

Oefening baart kunst! Knipoog Wissels zijn indd wel mooi van de grond gesprongen! En dattie zich achter de kaak vasthoudt.. tja.. ik ken geen een paard die dat nog nooit heeft gedaan! Knipoog Veel succes er verder mee!

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:02

Ik vind het een hele gave pony Lachen

Sommige foto's zijn gewoon op een raar moment gemaakt Knipoog

Ik vind het er netjes uit zien en een hele gave pony Ach gut

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:17

Oliviaatje schreef:
uuhm.. z1? volgens mij eerder L1-L2.

wat ben jij brutaal zeg Stoom uit je oren iedereen verwacht nartuurlijk weer een paard met een dikke stang en trens erin en een dame met een hoedje, ik vind het er wel Z uit zien Ja
vind t ook een leuk diertje Ja succes verder!

D_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:33

ik vind het heel knap dat je zo goed mee kan met je ponytje tussen de paarden! succes nog verder!