Trekken in de mond?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Veronique_

Re: Trekken in de mond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:07

ik vind het niet normaal
dat sommige mensen hun paard letterlijk in de krul trekken

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 19:36

er staat ook een filmpje op you tube waar het bloed helemaal de mond uitloopt omdat ze zo hard trekken! Huilen
http://www.youtube.com/watch?v=IXR_SW_soII
vind het zó zielig!!!!
maar daarna is de vrijheidsdressuur wel mooi Lachen

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:25

ook in maneges zie je dit vaak.. bij het instappen trekken die @*#$%# hun paardjes direct in de krul..
Ben zelf ook nogal een voorstander van het voorwaarts neerwaards.. heb liever dat het paard met zijn neus over de grond loopt dan met zijn kin op de borst..
Het scheelt misschien dat ik geen dressuur ruiter ben.. (maar zelfs in het western zie je dit gebeuren)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:30

Als ik kijk vanuit mezelf, dan weet ik wel hoe het komt.

Ik weet maar al te goed (sinds ik goede priveles heb en dat is pas 5 weken) dat je met je buitenhand goed contact moet houden, zodat hij daarop kan nageven en alleen met je binnenhand stelling vragen.

Maar aangezien dat voor mij nog geen routine is, vind ik het lastig om er bij elke volte aan te denken m'n binnenhand alleen opzij te doen en los te houden en m'n buitenhand eraan te houden. Als vervolgens m'n paard dan over de buitenschouder weg loopt, omdat ik moeite heb m'n buitenhand er goed aan te houden en hij nog niet super op m'n been reageert, dan wil ik idd nog wel eens best streng worden in m'n binnenhand.
In de hoop dat hij weer naar binnen gaat, natuurlijk heeft het geen zin en word me paard alleen maar vervelend ervan. Het is iets wat er bij mij nog niet als 'standaard' in zit.

Maar goed daarvoor krijg ik les en daar word ik er wel degelijk steeds op gewezen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 09:39

Charaz schreef:
Als ik de foto's op bokt bekijk bij HAW springen vaak de tranen in mijn ogen bij wijze van spreken, zoveel ruiters die hun paard nageeflijk denken te trekken.
Terug werken met hun binnenhand, dan staat er als opmerking bij 'iets streng met mijn binnenhand'. Dan denk ik altijd laat dat paard toch eens los zo krijg je ze nooit nageeflijk.

Er zijn maar weinig ruiters die rijtechnisch goed rijden, maar zijn de instructrice's nou zo blind en zeggen hier niets van? Zijn de ruiters zo eigenwijs dat ze alleen dat hoofd in de krul willen?

Ja, ik denk dat de meeste ruiters maar wat zitten te trekken in die mond en ik denk dat de instructrices stekeblind zijn hiervoor. Men denkt over het algemeen alleen maar aan 'het plaatje'. Ik vind het persoonlijk helemaal niets meer, die methode, en ben blij dat ik een fijne instructrice heb, die mij bitloos les geeft en alle tijd neemt om mijn paard op een losse manier goed te leren lopen (ik heb een jonkie).

Ik sta er zelfs verbaasd van als ik kijk hoe zij les geeft en hoe onze staleigenaresse les geeft. De staleigenaresse is meer van 'teugel strakker!', terwijl mijn eigen centered riding instructrice meer is van de lossere teugel. Ik merk aan mijn eigen paard dat het die ruimte ook echt nodig heeft.

lottevanoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-07 19:09

ik ga met de ts mee en erger me er ook aan!
Heel vaak zijn er ook excuses, ja moment opname.Waarbij bijvoorbeeld op 4 foto's het gebeurt, dan ga ik toch echt twijfelen over het moment.