Heb jij altijd iets geleerd aan het eind van je les?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: Heb jij altijd iets geleerd aan het eind van je les?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:50

Ik leer niet elke les, maar het is altijd een weer een goede opfrisser. Dingen die ik wel weet, maar zelf vergeet. Wordt weer even aangehaald en dan denk ik o ja......

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:02

_Skess_ schreef:
Ik had ook les op een manege, maar de laatste tijd deden we vaak hetzelfde. Ik leerde dus geen bal.....wat wel zou moeten want je betaald er dik voor!

Ben daarom ook gestopt met lessen....

ik had precies hetzelfde, ben ook gestopt met rijden op de manege. Ik had toen al mijn vzpaard en heb een paar maanden later daar les meegenomen, bij de eigenaresse.

Nu heb ik telkens wel wat geleerd, al is het alleen maar hoe iets voelt! Ik had het echt niet beter kunnen treffen denk ik!

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:30

Ikleer elke les wel. Je weet weer wat je fout doet je leert weer beter metje paard te gaan rijden oefeningen te gaan verbeteren ja je leert en je paard dus ook elke les weer. (priveles)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:31

Ik leer elke les wel wat Ja Mag ook wel vind ik.

esra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:18

ik betaal €8,00 per uursles en ik leer ook altijd wel wat me zit of hulpen ofzo iets

Marielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:05

Ik rijd 1 keer per week in een manegeles en dan heb ik achteraf lang niet altijd het gevoel dat ik echt iets geleerd heb, maar daar gaat het me dan ook niet altijd om. Ik wil dan vooral gewoon een uurtje fijn gereden hebben.
Ik neem ook zo af en toe wel eens privéles en dan heb ik wel echt altijd achteraf het gevoel dat ik superveel geleerd heb.

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:07

Bijna altijd wel.. krijg dan ook wel altijd prive les..

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:26

zo 20 euro per 30 minuten is idd heel veel. Zelf betaalde ik 10 euro per uur. en ik geef half uurtje les aan kindjes en die betalen 5 euro per half uur. Zelf vind ik dat de gene die ik les geef altijd wel weer wat erbij leren Haha! ik probeer dan ook zoveel mogelijk op hun te concentreren en ben erg eerlijk. Toen ik nog op de manege reed vond ik dat ik weinig leerde. Bijna niemand gaf goed aandacht en veel werd gewoon genegeerd. Dus ik vind dat ik niet veel leerde daar Tong uitsteken

borisfanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:45

Niet dat ik het zo op kan zeggen maar wel nieuwe dingen die ik bij de training aanpas Lachen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:45

Nee Tong uitsteken
Maar kom wel steeds verder, rijd altijd dezelfde pony en daar rijd ik als enigste op. Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:10

Ilsemarie schreef:
Ik heb alleen les als ik zelf ergens niet mee verderkom dus ik leer áltijd wat ind e les! Als ik me ergens niet mee red of even wil weten of ik op de goede weg ben bel ik even vor 'n lesje en dan leer ik altijd een héleboel! Haha!

Dat is hetzelfde verhaal bij mij.
Als het allemaal lekker loopt of ik weet zelf heel goed wat ik fout doe, los ik het alleen op. Zit ik even vast of krijg ik iets zelf niet opgelost, dan bel ik voor een afspraak.

En soms kom ik er dan tijdens de les achter dat ik wel op de goede weg zit maar dat het paard nog niet sterk genoeg is oid, prima, dan bevestigen we een bepaald onderdeel ofwel wordt mijn timing verbeterd oid.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 19:15

Ik heb niet het gevoel dat ik altijd iets nieuws heb geleerd, maar heb vaak wel het gevoel dat ik goed gewerkt heb in de les en daar ben ik tevreden mee. Zeker in onze manege les, waar je niet altijd de volle aandacht kan hebben voor lange tijd. Zolang ik het gevoel heb ik dat vooruit ga blijf ik betalen.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 12:34

Het zit namelijk eigenlijk een beetje zo.. ik had afgelopen week dus les op een ander paard (mijn paard liep niet helemaal lekker) en ivm vakantie en dat mijn eigen paard dus niet goed liep had ik al een hele tijd niet meer gereden.. Daarom ging het gewoon niet echt lekker; het paard bleef zijn hoofd de lucht ingooien en het aan de teugel rijden ging gewoon niet echt lekker, laat staan oprichten.. Zo ging het eigenlijk de hele les door en het werd er ook niet echt beter op. Ook niet echt met zijn commentaar en ik had eigenlijk de hele les zoiets van help nou want het lukt niet!!!

Kwam dan ook niet met zo'n lekker gevoel van het paard af Lachen Met mijn paard ben ik met deze lesgever wel echt sprongen vooruit gegaan dus ben verder heel tevreden maar vond het afgelopen week een beetje slecht voor dat geld..

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 14:09

Ik zelf vind dat daar veel verschil in zit als je in een gewonen manege les zit worden de standaart dingen je geleerd zo als de basis figuren rijden wijken stelling enz maar ik vind dat het dan wel op houd bij de manege lessen.

Als je een eigen paard heb is het natuurlijk al heel anders dat is je eigenpaard waar niemand anders dan alleen jij op rijd dus die kan je helemaal naar jou hand zetten en zelf verder trainen daar zit geen stop op tenzij je zelf zegt ik wil niet meer lessen Clown

Dus ja mijn mening manege lessen tot een bepaalt niveau...
Prive les met je eigenpaard is oneindig daar leer je altijd wel wat in tot zo vere jij zelf wilt.

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 14:55

Daar ben ik het ook mee eens Ja

Ook ben ik trouwens van mening dat je bij elke nieuwe lesgever heel veel kan leren, alhoewel dat bij de een wat sneller stopt als de ander Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 18:57

Helaas leer ik 1 op de 10 x iets in mijn les. K volg clubles maar tevreden ben ik er niet over. De instructrice is een fantastische amazone, maar de manier waarop ze mij laat rijden werkt níet bij Lorna. K rij mijn eigen ding, met soms een tip tussendoor of wel hulp bij de keertwending netter krijgen fzo. Erg jammer vind ik t Ach gut

pruimedantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:36

het wil ook niet zeggen dat als je een les volg van iemand die zelf goed kan rijden dat ze het ook over kunnen brengen.
Maar over het algemeen moet je van zo`n dure les toch wel iets opsteken.

Dianne1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 21:46

Ik heb zoiezo elke woensdag priveles en bijna elke
donderdag clubles.
Tijdens mijn priveles leer ik elke week heel veel, maar
ook op de clubles leer ik veel.
Gaat lekker met m'n paardjes momenteel waardoor we
ook echt verder kunnen met steeds weer nieuwe dingen.
Knipoog

Kimberbieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 22:06

Ik heb 2x in de week privéles met mijn eigen paard.
En ik heb vind wel dat ik elke keer bijleer.
Xeres(mijn paard) kon helemaal niets toen ik hem kocht.
Ik laat lessen vaak filmen zodat ik naar mijn eigen fouten kan kijken, en ik zie mijn paard toch evolueren, dus ik leer wel bij , ja en hij ook Lachen Ik krijg ook les van verschillende personen en dat helpt wel. Ik krijg van beide verschillende tips die ik kan toepassen en als ik die combineer, lukt het wel.
( ik rijd 5 x in de week met hem)

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 10:14

Filmen is best een goed idee Lachen Moet ik ook eens laten doen Ja

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:40

Ik krijg een uur prive-les. En ik leer elke keer dat ik les krijg wel weer iets nieuws.
Nu heb ik dan ook lang niet iedere week les gehad. (Komt wel)
Maar vaak is het ook dat ik word gewezen op dingen die ik eigenlijk wel al wist, maar dit er even bij ingeschoten is waardoor ik er weer op ga letten. Ik heb bijv. eerst altijd meer spanning op mijn binnenhand gehad. Nu gaat dit een heel stuk beter maar soms heb ik toch nog net wat meer spanning erop wat ik zelf eigenlijk niet merk. Als ik daar dan op gewezen word zie ik dat weer als een leerdoel voor mezelf. Dan ga ik er weer extra op letten en extra mee bezig zijn.
Ook merk ik iedere les weer dat er bepaalde dingen/oefeningen zijn om de pony beter aan het lopen te krijgen.

Bij de manegeles is dat weer anders. Het is niet dat ik echt elke les weer iets nieuws leer. Het ligt er ook aan op wat voor een pony ik rijd. Eentje waar ik al erg vaak op gereden heb, daar leer ik minder snel iets van dan eentje waar ik nog niet zo vaak op gereden heb.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 10:41

Meestal wel ja!

dizziness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:24

Ik ben net begonnen met lessen bij een nieuwe instructrice, voor 7,50 per uur.
Tot nu toe hoor ik iedere les wel nieuwe dingen Ja iedere les iets nieuws uit leren voeren;

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 12:35

Ik betaal €45,- Per uur.
Ik leer ook elke les weer veel, zodat ik de hele week weet waar ik aan moet werken.

Dorien_oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 06:08

ik leer niet altijd wat... dat vind ik erg jammer.. zeker omdat ik echt verder wil leren in de sport maar in onse les leer ik niks meer... ik rijd heel veel op 1 pony die heel erg crost enzo en ik ben de enige uit onse les die daar netjes op rijd volgens mijn instructrice... maar ja met het springen leer ik wel maar dat vind ik ook super gaaf Haha! maar we blijven vet laag dus ik kom gewoon niks verder en dat vind ik wel bale.... ik heb geen vzpaardjes meer... daar stopte ik mee vanwege de sfeer op stal en me examen en een eigen paard heb ik neit dus met een vast paard lessen is ook geen optie Boos!