Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heheh..
Die appeltjes.. jaa Lorna zit goed in 'er vel op t moment
findira schreef:Mooi paard!![]()
Alleen wat je zegt dat je dan maar een zwaarder bit in moet hangen ben ik niet met je eens.
Mijn quater heb ik nu een paar maanden had bij de vorige eigenaar een gemeen scherp westernbit in.
En ik wil gewoon dressuur met hem rijden en hij heeft gewoon een enkel gebroken trensje in. En ja, hij trekt enorm, zijn mond is vaak beton en hoe vaak het bij mij al niet gekriebeld heeft om een zwaarder bit in te hangen!
Maar ik heb het niet gedaan en ga het ook niet doen, ik wil het gewoon met het trensje voor elkaar krijgen. En gister en vandaag op les begon hij ineens uit zichzelf na te geven, maar heel even maar hij komt! Dus ik weet gewoon dat het goed komt, nog steeds trekt hij veel en is het soms een ramp maar de verbetering is duidelijk merkbaar!
Dus ik zou zeggen met geduld bereik je een hoop, als het na een jaar of langer nog niet verbeterd is okee, dan zie je wel weer verder.![]()
Succes ermee!
Lorna heeft als bijkomend nadeel dat ze een Faram is, die staan er om bekend dat ze zeer stug in de mond zijn. Het soms afwisselen wil bij haar helpen 
Maar vooral naar voren. OoappeloO schreef:Beter gezegd: ik moet mn teugels iets korter nemen zodat ik mn handen wat naar voren kan houden, streng was ik niet met mn handen, want op sommige foto's heb ik zo ook wel op de goede plek. Omhoog ga ik mn handen zeker niet doen, dan krijg ik slaag van BetinneT ziet er idd wat krampachtig uit, want jaa echt stevig zit t niet zonder zadel.. dat kan beter idd.
. 
Gelukkig iemand die inziet dat hangen/trekken iets anders is dan de teugels te lang hebben (en een open mond niet meteen getrek betekend). Okee niet alle foto's zijn met een super zacht handje gereden
Er is absoluut geen sprak van ontspanning en ook geen sprake van goed ruggebruik.
Een spierriempje zorgt overigens alleen maar dat je 't niet ziet, maargoed.
) til je hem ook over de hals. Probeer daar op te letten.
) verder lekker zo doorgaan
CtjeLief schreef:wil alleen ff kwijt dat dit paard er prachtig gezond uitziet! chapeau! (maar laat aub die manen groeien dit is zo afschuwelijk vind ik haha) verder is zonder zadel rijden natuurlijk altijd super voor je zit.. (volgende keer ff capje meenemen zou ik zegge) verder lekker zo doorgaan
Jep 'er manen moeten maar snel aangroeien want dit is idd nix
Beetje mislukt met t uitdunnen (paard brengt hoofd/hals naar je toen nét op t moment dat je knipt.. en die hap die er toen inzat vond ik al helemal nix
). Oja met cap rijd ik normaal wel jaa, k vind zonder niet eens echt fijn rijden. OoappeloO schreef:DankjeJe bedoelt bij foto 12 of allemaal? K rijd 'er nu met een dubbel gebroken bitje, daar loopt ze fijner op, ze heeft nu alleen wat minder respect voor mn hand, dus k ga weer even afwisselen met een wat scherpere.