Lorna en ik, zonder zadel lol en aan t werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Lorna en ik, zonder zadel lol en aan t werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:19

Op foto 4,5 en 9 hang je in dr mond Lachen

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:28

ik vind het ook wel leuke foto's!
alleen foto 7 (volgens mij) is idd wel raar ja!
wel leuk paard verder!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:32

Ben je je schoenen verloren onderweg? Knipoog heheh..
Mooi paardje hoor, vooral die appeltjes op zn vacht zijn leuk, stevige zit heb je

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 19:28

Jaa mn klompen bleven niet hangen Tong uitsteken

Dank jullie wel voor jullie reactie Lachen Die appeltjes.. jaa Lorna zit goed in 'er vel op t moment Haha!

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 19:39

Mooi paard! Haha!

Alleen wat je zegt dat je dan maar een zwaarder bit in moet hangen ben ik niet met je eens.
Mijn quater heb ik nu een paar maanden had bij de vorige eigenaar een gemeen scherp westernbit in.
En ik wil gewoon dressuur met hem rijden en hij heeft gewoon een enkel gebroken trensje in. En ja, hij trekt enorm, zijn mond is vaak beton en hoe vaak het bij mij al niet gekriebeld heeft om een zwaarder bit in te hangen!
Maar ik heb het niet gedaan en ga het ook niet doen, ik wil het gewoon met het trensje voor elkaar krijgen. En gister en vandaag op les begon hij ineens uit zichzelf na te geven, maar heel even maar hij komt! Dus ik weet gewoon dat het goed komt, nog steeds trekt hij veel en is het soms een ramp maar de verbetering is duidelijk merkbaar!

Dus ik zou zeggen met geduld bereik je een hoop, als het na een jaar of langer nog niet verbeterd is okee, dan zie je wel weer verder. Knipoog

Succes ermee! Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 10:46

findira schreef:
Mooi paard! Haha!

Alleen wat je zegt dat je dan maar een zwaarder bit in moet hangen ben ik niet met je eens.
Mijn quater heb ik nu een paar maanden had bij de vorige eigenaar een gemeen scherp westernbit in.
En ik wil gewoon dressuur met hem rijden en hij heeft gewoon een enkel gebroken trensje in. En ja, hij trekt enorm, zijn mond is vaak beton en hoe vaak het bij mij al niet gekriebeld heeft om een zwaarder bit in te hangen!
Maar ik heb het niet gedaan en ga het ook niet doen, ik wil het gewoon met het trensje voor elkaar krijgen. En gister en vandaag op les begon hij ineens uit zichzelf na te geven, maar heel even maar hij komt! Dus ik weet gewoon dat het goed komt, nog steeds trekt hij veel en is het soms een ramp maar de verbetering is duidelijk merkbaar!

Dus ik zou zeggen met geduld bereik je een hoop, als het na een jaar of langer nog niet verbeterd is okee, dan zie je wel weer verder. Knipoog

Succes ermee! Knipoog

Dankje wel voor je reactie. Wat jij zegt klopt idd. Maar ik had gezecht dat ik ga afwisselen met een enkel gebroken bitje, niet zwaarder of scherper zoals een stang (k heb het daarvoor idd scherper genoemd, dat is een enkel ook). En ik weet dat je het rijtechnisch moet oplossen, daar ben ik nu bijna 2 jaar mee bezig, en dat werkt Lachen Lorna heeft als bijkomend nadeel dat ze een Faram is, die staan er om bekend dat ze zeer stug in de mond zijn. Het soms afwisselen wil bij haar helpen Lachen
Maar dankje wel voor je reactie Lachen

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:51

Leuke foto's! Ik had een tijdje geleden ook 'lol met een knol' zonder zadel, maar ik gleed toch van de ene naar de andere kant. Dus voor iemand 'die niet op z'n houding lette' vind ik het er erg goed uitzien!!

japke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:10

hey wat een knap paardje!
ik vind wel dat je handen echt hoger horen lees een lijn van mond teugels naar arm bij jou is die lijn onderbroken. Knipoog

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:20

Ziet er erg leuk uit! Eerste wat bij me opkwam was dat je wat streng met je hand was, maar met de uitleg die je gaf kon ik het wel begrijpen Knipoog

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 20:24

Dankjullie wel Lachen
Okee mn hand kan wel íets hoger Tong uitsteken Maar vooral naar voren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:37

OoappeloO schreef:
Beter gezegd: ik moet mn teugels iets korter nemen zodat ik mn handen wat naar voren kan houden, streng was ik niet met mn handen, want op sommige foto's heb ik zo ook wel op de goede plek. Omhoog ga ik mn handen zeker niet doen, dan krijg ik slaag van Betinne Knipoog T ziet er idd wat krampachtig uit, want jaa echt stevig zit t niet zonder zadel.. dat kan beter idd.

jammer dat je het ontkent en helemaal jammer dat je het zelf niet ziet
Ik hoop dat je beter naar de foto's gaat kijken en vergelijken met mensen en hun paard die meer gevorderd zijn.
Je zult het namelijk eerst moeten zien en dán kun je het pas verbeteren.
je handen naar voren doen, zal al een groot verschil zijn. Ja
Probeer ervan te leren en succes*\o/*

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 20:56

Hallooooo ik ontken het niet! Op sommige foto's zie ik het idd terug, maar op andere heb ik ze wel goed. Ik heb nual 4 of 5 keer uitgelegd en gezegd hoe en wat. En er staat zelfs in t sukje wat je ge-quote hebt dat zonder zadel niet echt stevig zit. En ik heb de neiging als peerd gaat trekken/hangen/gewicht gebruikt daar tegen in te gaan. Ik begin niet met hangen/trekken. En dat ze 'er mond zo open doet.. dat is haar kauwen, met sperriepmje probeerd (en lukt t 'er voor een groot deel) ze het ook.
En kiek maar ns in me profiel, daar heb ik mn handen wél goed.
En ik zeg niet dat ik gevorderd ben, al helemaal niet zonder zadel, maar probeer Lorna maar eens te rijden als ze 'er 'zin in heeft', ik daag je uit Knipoog .

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:01

Ik vind de foto's er goed uitzien hoor. Oke jammer van foto 7, die had je gewoon niet moeten plaatsen hihi Knipoog

Het lijkt inderdaad alsof je flink in dr mond zit, maar volgens mij lijkt dat maar zo omdat je teugels (zoals je al zei) gewoon veelste lang zijn..

Ze ziet er super uit met die appeltjes!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 21:06

Dankje wel Nicole Lachen Gelukkig iemand die inziet dat hangen/trekken iets anders is dan de teugels te lang hebben (en een open mond niet meteen getrek betekend). Okee niet alle foto's zijn met een super zacht handje gereden Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:09

Je handen houd je op de verkeerde plek (te laag en te breed, ze horen hoger en dichter bij elkaar), je teugels zijn helemaal niet echt te lang maar je hebt je handen gewoon totaal verkeerd. Het hoofdje ziet er nu wel mooi uit maar zo hoort het eigenlijk niet he Knipoog Er is absoluut geen sprak van ontspanning en ook geen sprake van goed ruggebruik.

Aan de mond van je paard zie je dat je toch vaak te streng bent met je hand, een scherper bit zou ik dan juist abosluut niet hierin hangen ook als je zelf nog een te strenge/stugge hand hebt, daarmee maak je de paardenmond alleen maar harder en stugger en dat komt tot een punt waarop je het niet meer oplost door bitjes af te wisselen etc.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 21:19

Dat ze 'er mond zo open heeft soms komt door haar manier van kauwen, dat doet ze altijd (alleen nu had ze andere vzster t sperriempje eraf gehaald). K heb t over scherper bit.. en uitgelecht dat ik daar een enkel gebroken watertrensje mee bedoel..!! Jemig zeg, en k heb ookal gerypt dat als ik normaal rijd (en dus met zadel en dus kan lichtrijden) ik soms mn binnenhand toesteek, om mn binnenhand niet vast te zetten en om te controleren of ze op mn buitenhand en binnenbeen naar beneden is. Pffieuuw Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:23

Nee, dat is een reactie op de ruiterhand Lachen Een spierriempje zorgt overigens alleen maar dat je 't niet ziet, maargoed.

Ik weet wat je allemaal getypt hebt, het feit is dat jij zegt dat het nodig is om haar met scherper bit te rijden omdat ze anders je hand negeert, maar je bent gewoon te streng met je handen op deze foto's. Het maakt mij verder niet uit wat je doet als je normaal rijdt, op deze foto's is je paard niet ontspannen maar loopt ze met haar hoofd in een krul omdat je te streng bent met je handen, klaar, daar valt niets aan goed te praten over hoe je normaal rijdt. Probeer wat met de adviezen die hier al gegeven te zijn door bokkers te doen in plaats van alles te ontkennen en weg te schuiven, dan kan je beter geen topic plaatsen.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:25

Ik vind je een beetje streng met je handen, op een foto (weet niet welk nummer Haha! ) til je hem ook over de hals. Probeer daar op te letten.

Buiten dat vind ik het er best goed uit zien, zo zonder zadel. Ik doe het je niet na, stuiter alle kanten op Vork

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 21:26

Als je mn berichtjes terug leest zíe je dat ik ook toegeef en erken..
En scherper = en dik enkel gebroken watertrensje.. geeeen stang fzo..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 21:28

Nee, je zegt nog altijd dat je je handen op sommige foto's goed houdt. Op foto 11 en 12 houd je ze al beter maar houd je nog steeds teveel vast van voren. Verder zie ik GEEN foto's waarop je je handen goed houdt.

Over het scherpere bit doet het mij er niet toe, het is gewoon het feit / het principe dat je denkt dat een scherper bit zou helpen, wat niet zo is.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:11

wil alleen ff kwijt dat dit paard er prachtig gezond uitziet! chapeau! (maar laat aub die manen groeien dit is zo afschuwelijk vind ik haha) verder is zonder zadel rijden natuurlijk altijd super voor je zit.. (volgende keer ff capje meenemen zou ik zegge Knipoog ) verder lekker zo doorgaan

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 23:53

Ik ben het met WildWings eens.
Mijn advies is om eens GOED naar je foto's te kijken en dat VERGELIJKEN met andere foto's van ruiters die ver(der) gevorderd zijn.
Ik zie ook op geen enkele foto ontspanning of je handen op de juiste plek. Een scherper bit, vind ik ook een erg slecht idee

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 09:53

Okee op wat voor n bitje rijden jullie? Op een enkel gebroken zeker..?? Nou ik ga tussen de dubbel en enkel weer eens afwisselen (ook op aanraden van de eigenaren!)
Als Lorna 'er rug vast zou houden was ik er na een paar drafpassen meteen afgedonderd, zelfs met zadel is het dan erg moeilijk om te blijven (weet ik uit eigen ervaring) kennelijk houdt ze 'er rug hier dus niet zo vast.
Verder Lorna in de krul trekken is echt on-mo-ge-lijk! Dan trekt ze mijn gewoon naar voren (normaal bijna uit t zadel) en zo te zien aan dat ik recht op zit trek ik hier niet (gigantisch).
Ik geef toe ik kan mn handen beter op hun plek houden, en t staat wat strak. Dat lijkt al helemaal zo erg doordat ik mijn armen stug/vast houd. Maar als jij vind dat ik mijn handen op foto 12 goed houd.. leer dan eens kijken, daar heb ik toch echt mn binnenhand veeeeel strakker staan dan mn buitenhand, dat was een momentje waarop ik terug viel op de manier waarop ik vroeger heb leren rijden.
Oja dat Lorna 'er mond zo opensperd, dat doet ze altijd, en idd en sperriempje voorkomt dat je dat ziet. Op de foto als 3jarige in mn profiel kan je het niet zo goed zien (foto van een foto) maar daar doet ze t ook, en k heb foto's waar de zoon vd eigenaren erop rijdt en daar doet ze t ook. Dat ís gewoon Lorna. EN IK ERKEN EN GEEF TOE: DAT IK NIET OVERAL MN HANDEN HEB ZOALS ZE MOETEN EN DAT IK SOMS DE NEIGING HEB TEVEEL MET MIJN BINNENHAND TE DOEN, wat er dan stug/trekkerig uitziet.
Dankjullie wel dat jullie ongeveer de 15e en 16e waren die het nog eens een keer moesten duidelijk maken en dat jullie gewoon mijn uitleg negeren en mijn woorden verdraaien.

Edit: en ookal doe ik het nog niet perfect.. daarvoor leer je en oefen je. Daarvoor heb je les (waar ik nog nooit wat heb gehoord over te strenge handen btw, bij verschillende intructies niet).
Ik denk écht dat t merendeel zo lijkt op de foto's maar dat t tijdens t rijden wel meeviel. Mar zoals hierboven: ik erken dat t niet overal er echt vriendelijk uitziet!
Laatst bijgewerkt door OoappeloO op 08-09-07 09:57, in het totaal 1 keer bewerkt

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-07 09:55

CtjeLief schreef:
wil alleen ff kwijt dat dit paard er prachtig gezond uitziet! chapeau! (maar laat aub die manen groeien dit is zo afschuwelijk vind ik haha) verder is zonder zadel rijden natuurlijk altijd super voor je zit.. (volgende keer ff capje meenemen zou ik zegge Knipoog ) verder lekker zo doorgaan

Dankje wel Lachen Jep 'er manen moeten maar snel aangroeien want dit is idd nix Huilen van het lachen Beetje mislukt met t uitdunnen (paard brengt hoofd/hals naar je toen nét op t moment dat je knipt.. en die hap die er toen inzat vond ik al helemal nix Huilen van het lachen ). Oja met cap rijd ik normaal wel jaa, k vind zonder niet eens echt fijn rijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 09:56

OoappeloO schreef:
Dankje Lachen Je bedoelt bij foto 12 of allemaal? K rijd 'er nu met een dubbel gebroken bitje, daar loopt ze fijner op, ze heeft nu alleen wat minder respect voor mn hand, dus k ga weer even afwisselen met een wat scherpere.

Je moet zelf veel meer loslaten! Ik zie op alle foto's dat je de teugels strak hebt staan, een scherper bit is niet de oplossing daarvoor!