laffayette schreef:nou nou cassidy, doe eens even normaal jah???
hou oud ben je???
pfffff ik gebruik een thiedeman niet om hem in de krul te rijden weet niet wat jij er mee doet ma ikke niet.
probeer hem bij me te houden.
als je zo zeker van je zaak bent kom dan maar eens kijken oke?
pfffff die reactie's van jouw beetje kindertijd he?
Je vroeg naar leeftijd: ik ben 42. Ik hoef niet te kijken, van mij mag je je eigen fouten maken, ik vind alleen dat je erg onverantwoord bezig bent met het leven wat je bij je draagt, en met je paard. Jij leert je paard dingen verkeerd aan, straks kom je in een periode dat je door je zwangerschap niet meer kunt rijden, daarna misschien een periode waarin je niet meer wilt rijden, en paard staat met het probleem. Paard wordt misschien uiteindelijk verkocht omdat je er geen zin en tijd meer in hebt (want kind vraagt veel aandacht, tijd en misschien wel geld) en dan staat daar een paard van inmiddels 4 of 5 met een serieus probleem dat jij er in hebt gereden omdat jij zonodig door moest, ondanks je zwangerschap.
Ik kom misschien wel bot over, maar ben daar heel eerlijk in. Als ik een dergelijk probleem tegen zou komen (en nee, ik ben niet zwanger, maar ook geen held, geen enkel paard is het waard om je nek op te breken of om de rest van je leven in een rolstoel te belanden) zou ik hem uit handen geven. En dat betekend niet meteen verkopen, maar laten corrigeren. Die ambitie om dat zelf op te lossen heb ik iig niet.