flugel @ work aan de longe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amigamia

Re: flugel @ work aan de longe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:02

ten eerste is dat niet mijn dochter , maar iemand anders , en ten tweede weet ik om de donder wel wat ik aan het doen ben

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:03

[quote="bello"]
Laatst bijgewerkt door amigamia op 04-09-07 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:03

En bokt gaat meteen 'rellen' ipv. het gewoon rustig uit te leggen... De eerste reactie vind ik erg zinvol, de rest is vast goedbedoeld, maar dat had ook rustiger gemogen...
Als het wat beter gaat met het longeren kun je proberen de achterhand er wat meer bij te krijgen en het hoofd wat lager en hem zelfs wat meer ruimte te geven (zie _Marleen_ 's post Lachen ).

Succes iig!

Peppaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:04

Ik weet best dat het geen bijzetteugeltjes zijn, maar het geeft hetzelfde effect. Iedereen noemt het in dit topic zo, dus laat ik het ook maar zo noemen, anders snapt niemand wat ik bedoel.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:04

Het ziet er anders niet zo uit, ik ben het met de rest eens, en ik vraag me dan wel af wat voor'n ''professionele hulp'' jij hebt??

Peppaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:09

En ook 1 tip: Blijf niet met de zweep wapperen in draf als hij al hard genoeg gaat. In het filmpje zie ik dat hij voor zijn doen echt hard genoeg draaft. Hou je zweepeinde gericht op zijn kont, zodat je een driehoekje kreëert. En af en toe wapperen mag natuurlijk wel.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:09

marlinH schreef:
Het ziet er anders niet zo uit, ik ben het met de rest eens, en ik vraag me dan wel af wat voor'n ''professionele hulp'' jij hebt??

we krijgen voor het eest zaterdag hulp van een Z1 amazone . ik mag aannemen dat die wel weet wat ze aan het doen is .

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:11

Ik denk en hoop dat dat voor het rijden een positief effect krijgt.

Misschien is het leerzaam om een keer aan haar te vragen of ze wil helpen met longeren?

groetjes

jadi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:11

Die professionele hulp mag snel komen Ziek[/quote]

Helemaal mee eens. Verder adviseer ik het boek 'Longeren met Lammert Haanstra' Vork
Kijk, longeren moet je ook leren, maar als er op deze manier mee door wordt gegaan, heeft dat zeer zeker schadelijke gevolgen voor je pony.
Ik hoop dat dat meisje ( die voor de eerste keer longeert zei je?) goede lessen in het longeren kan krijgen en professionele ondersteuning kan krijgen, over hoe ze met de pony moet omgaan! Want dit is echt belachelijk
Succes!

Peppaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:12

Als hij te dik is voor de longeersingel, zodat hij net niet goed zit, waarom doe je hem dan in vredesnaam om? Hij drukt nu verschrikkelijk op zijn schoft. Dat is echt niet lekker voor hem, en dan ook nog eens zo moeten lopen met zijn nek. Er zit een en al stress in zijn lijf. Niet gezond.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:16

Peppaa schreef:
Als hij te dik is voor de longeersingel, zodat hij net niet goed zit, waarom doe je hem dan in vredesnaam om? Hij drukt nu verschrikkelijk op zijn schoft. Dat is echt niet lekker voor hem, en dan ook nog eens zo moeten lopen met zijn nek. Er zit een en al stress in zijn lijf. Niet gezond.

ten eerste dacht ik wel dat hij hem zou passen , en in het begin zat hij ook goed maar later zag ik dat hij ging verschuiven . en met de stress valt het wel mee hoor.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:16

Als je donders goed weet waar je mee bezig bent, dan mag je mij eens uitleggen waar je mee bezig bent, jéétje zeg, ik schrik me dood van het filmpje, vind het er GRUWELIJK uit zien, sorry.

Stap en draf, ja pony word naar beneden getrokken, heeft veel te weinig ruimte in de circkel, en krijgt geen duidelijke bevellen waardoor je goed ziet dat ie nie weet wat ie moet doen, dan krijgt ie een zweepje achtr z'n kont, en dan moet hij weer stoppen. Maar dat was nog 'tot daar en toe.'

Maar de galop!! Jeetje zeg, zelf een kind van 9 ziet dat dat niet goed gaat. Zo verbrod je echt dat beestje, en zonde vind ik dat, aangezien ik hem prachtig vind! Vind je het raar dat Flugel zo onbeheerst galopeerd?? ik iig niet. Hij galopeert echt te rap, en zoals ik al zei onbeheerst, dan neemt de persoon hem in het midden terug (door aan de longe te trekken Rolleyes) om er vlak achter terug met de zweep achter te zitten???? Sorry maar dat snap ik echt écht niet

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:24

Ik zou graag het filmpje willen zien, denk nl. weer dat het grootste gedeelte van bokt overdreven reageert. Maar daar kan ik niet over oordelen nu. Vind het op sommige foto's iig een gespannen boel, rug wegdrukken e.d.
Maar op een enkele foto loopt de pony wel lekker. Gewoon blijven oefenen. Zou je pony wel lager bijzetten, evt met touwetjes.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:28

jadi1986 schreef:
Die professionele hulp mag snel komen Ziek

Helemaal mee eens. Verder adviseer ik het boek 'Longeren met Lammert Haanstra' Vork
Kijk, longeren moet je ook leren, maar als er op deze manier mee door wordt gegaan, heeft dat zeer zeker schadelijke gevolgen voor je pony.
Ik hoop dat dat meisje ( die voor de eerste keer longeert zei je?) goede lessen in het longeren kan krijgen en professionele ondersteuning kan krijgen, over hoe ze met de pony moet omgaan! Want dit is echt belachelijk
Succes![/quote]

verder weet ik hoe ik moet longeren , ik doe het zlf regelmatig met mijn eigen paard , ik zal eens een foto bij zetten hoe ik het doe met mijn eigen paard of wordt ik dan ook helemaal afgekraakt .

mijn paard aan de longe
Afbeelding

Afbeelding

of doe ik het soms ook verkeerd .

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:30

Vraag me dan stérk af waarom je deze foto's plaatst. Was toch echt te verwachten dat je commentaar krijgt. Én waarop hielp je dan niet even met de persoon die longeert?

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:36

De haf loopt idd op de 2e foto lekkerder ontspannen

Ik had trouwens nog een vraag
Wat probeer je te bereiken met het vastzetten van die teugels (pagina 1 je fotos)

xxx

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:37

ik was bezig haar te helpen , en commetaar is niet erg mits het wel een beetje leuk blijft voor de persoon in kwestie maar "jullie "zijn dit meisje helemaal de grond aan het in boren met dit soort commentaar , op de foto's ziet het er misschien naar uit of hoe je ook wilt noemen en foto's zijn maar momentopnamens want hij liep soms wel heel lekker en goed zoals je op een foto kan zien .

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:39

bello schreef:
ik was bezig haar te helpen , en commetaar is niet erg mits het wel een beetje leuk blijft voor de persoon in kwestie maar "jullie "zijn dit meisje helemaal de grond aan het in boren met dit soort commentaar , op de foto's ziet het er misschien naar uit of hoe je ook wilt noemen en foto's zijn maar momentopnamens want hij liep soms wel heel lekker en goed zoals je op een foto kan zien .

Op welke foto vind je hem dan lekker ontspannen lopen?
Ik alleen het in- en uitstappen: samengevat zonder die teugels vastgeknoopt

En over die momentopnamen, in het filmpje zie ik alleen maar dezelfde momenten die op de foto's te zien zijn...
Foto's kunnen idd soms verkeerde momenten geven of een vertekend beeld, maar al had je alleen het filmpje laten zien kan je
daar al genoeg op zien en oordelen

xxx

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:41

_Marleen_ schreef:
De haf loopt idd op de 2e foto lekkerder ontspannen

Ik had trouwens nog een vraag
Wat probeer je te bereiken met het vastzetten van die teugels (pagina 1 je fotos)

xxx

die haf loopt altijd wel lekker en op de eerste foto is hij nog zoekende , want hij is zelf ook nog maar 3 jaar oud . Verder waarom die teugels vastzitten , als je al een paar keer heb geprobeerd te longeren zonder de teugels vast te zetten en daarbij een paar keer flink door de bak ben getrokken door flugel en daarbij heb ik mijn rechterarm geblesseerd . want normaal gesproken hou ik niet zo van hulpteugels of andere dingen . daarom longeerde dat meisje hem ook omdat ik het zelf op dit moment niet kan , nou ja kan het wel maar het doet gewoon ontzettend veel pijn op dit moment , en voordat ik dan het antwoord krijg dan laat je hem staan totdat je beter ben of zoek iemand anders dit ging even niet .

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:43

_Marleen_ schreef:
bello schreef:

Op welke foto vind je hem dan lekker ontspannen lopen?
Ik alleen het in- en uitstappen: samengevat zonder die teugels vastgeknoopt

En over die momentopnamen, in het filmpje zie ik alleen maar dezelfde momenten die op de foto's te zien zijn...
Foto's kunnen idd soms verkeerde momenten geven of een vertekend beeld, maar al had je alleen het filmpje laten zien kan je
daar al genoeg op zien en oordelen

xxx

op foto nr 10 loopt hij best lekker . dan heb ik de foto's van boven af getelt.

Peppaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:53

Als een pony van voren vast gezet word, krijg hij ook niet de ruimte om ruimere passen te nemen. Als een pony zijn hals strekt, neemt hij veel ruimere passen. Dus wat zou het voor zin hebben om hem van voren alleen maar vast te zetten? Niks! Het is beter om de teugels zeker 30 cm losser te maken, zodat hij zelf een beetje kan uitzoeken waar hij zijn hoofd moet houden. Let maar op, dan heeft hij meer zin om te werken, en dan ben jij trots op je pony, omdat hij ruime passen neemt. Een pony moet wel de ruimte hebben, maar dat heeft hij nu niet, en dat geeft een slechte indruk op jou, dat hij niet doorloopt enzo. Daardoor ga jij hem aansporen met de zweep, maar hij kán niet anders. Snap je?

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:55

Een film is geen moment opname, en het filmpje was nog het ergst van allemaal. Knipoog

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 19:57

ik snap jou wel , ik was ook niet diegene die aan het longeren is . verder is nu alles wel gezegd hierover vindt ik .

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:04

Ik zie 1 en al spanning in de pony op de foto's. En ja foto's zijn moment opnames maar als het op bijna alle foto's terug te zien is wordt het snel wat anders dan moment opnames. Als deze pony je echt het licht uit de ogen wil trappen dan ligt er iets verkeerd bij de rang tussen jullie.. Dan zou ik toch echt dringend grondwerk aan raden en een misschien ook nog wel een cursus longeren. Voordat je gaat longeren moet je goed passend tuig hebben om het optimale uit het longeerwerk te halen heb je dat niet kan je bij wijze van netzo goed niet longeren.

Deze manier hoe het op de foto's wordt gedaan vind ik dat de pony naar beneden wordt gedwongen i.p.v. begeleid.

Een pony er los bij is in mijn ogen ook niet bepaald veilig.

Edit: filmpje kon ik niet zien
Laatst bijgewerkt door Maysie op 04-09-07 20:08, in het totaal 2 keer bewerkt

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 20:06

die pony 's staan al jaren bijelkaar en doen elkaar helemaal niets , die grote raakt trouwens helemaal overstuur als flugel er niet is .