Mijn nieuwe dressuur topper!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Re: Mijn nieuwe dressuur topper!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 03:07

Bah, ik wordt helemaal naar van die site. Wat een zielige hoopjes paard staan daar op. Huilen

Ik vraag me af of dat per gebied nog iets uitmaakt? Ik ben wel eens naar de veiling geweest, maar daar gingen ze echt niet goedkoop weg. Ik zie ook nooit vrachtwagens met paarden langsrijden, maar dat zal dan wel stiekem gebeuren. Dan hadden ze beter de slachterijen hier beter kunnen reguleren, dan ze te sluiten ...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:08

Ik denk dat het wel een beetje uitmaakt waar je zit, CA is bijvoorbeeld best duur kwa paarden, maar zelfs hier als je op craigslist kijkt staan er zielige hoopjes bij. Ik denk vooral in gebieden waar veel ruimte is dat men maar raak fokt. Met de hengst van de buurman "want die heeft mooie vlekken". Dat ie nooit iets gepresteerd heeft of zelfs maar papieren heeft maakt ze niks uit. Het veulen word vervolgens nooit wat mee gedaan want ze hebben geen idee hoe ze die paarden moeten trainen, tsja en het is lastig om een lelijk, ongeschoold vuilnisbakken ras paard te verkopen. Dus die gaan meestal naar de veiling...zielig, en de paarden worden de dupe

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 15:12

Ik vind het paard er wat futloos uit zien, hij heeft niet echt lol in zn werk.
Met de stamme bewegingen erbij vind ik het echt niet veel soeps

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 23:47

Ja, misschien dat dat het is, want hier vlakbij D.C. zie je dat ook niet. Er is in het jaar dat ik bij deze manege ben nog nooit een veulentje geboren, terwijl we erg veel (pension)paarden hebben. Zou dus makkelijk kunnen, maar het gebeurt gelukkig niet ... waarschijnlijk deels omdat stalling / grond hier erg duur is.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:50

Hij lijkt inderdaad niet echt de fitste. Je ziet vaak bij zo'n paarden dat die bijna direct opknappen bij een privé eigenaar, die tijd, moeite en geld kan steken in het waarom van het paard, en jammer genoeg is dat op een rijschool vaak wat minder.

Ondeugende vraag mischien: kun je hem leasen? Of lees ik nu weer over een hele hoop dingen heen...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 03:30

Ik val maar gelijk met de deur in huis: we zijn eerste geworden! Gestoord

Helaas niet verkocht, maar hij heeft wel veel nieuwe fans gekregen. Hij viel goed op met zijn mooie kleurtje en zijn lange voorlok ... ik hoorde mensen overal over hem praten voordat we de ring in gingen en hij werd nog even geknuffeld door een paar kleine meisjes die hem volgens mij op een soort van oversized My Little Pony vonden lijken. Nagelbijten / Gniffelen

Eenmaal in de ring (met als show name: Mr. Piggly Wiggly Tong uitsteken) ging alles ongelovelijk goed; hij was lekker voorwaarts en hij bleef mooi recht, behalve tijdens het halsstrekken. De jury kwam even met ons praten en zei dat ze helemaal weg van hem was. Erg leuk, want ze kent hem verder niet en weet dus niet wat een draakje het soms is.

De eigenaar van de manege zei dat hij niet bovenaan de lijst staat om terug naar de veiling te gaan. Go jij! Go jij! Hij heeft van de week zelfs in een paar lessen gelopen. Gaat dus helemaal goed komen hoop ik!

Nog even een foto van voordat we de ring in gingen
Afbeelding

En twee die mijn instructrice voor me gemaakt had
Afbeelding
Tijdens de proef. Ik zit er weer lekker bij. Bloos

Afbeelding
En klaar! Haha!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 05:51

hij is wel ontzettend leuk zeg!
Gefeliciteerd met je prijs!