Manegepaard wordt sportpaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DinkeyGirl

Re: Manegepaard wordt sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:04

Gaaf man! Ik wil ooooook maar heb helaas geen vervoer Boos!

Ontzettend leuke foto's, je zou niet zeggen dat t een manegepaard is hoor Cool

Mag ik vragen wat voor badyprotector je daar aanhebt en waar je die eventueel kunt kopen?

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:08

Zo he!
wat een leuk paard.
je ziet inderdaad niet dat het een manege paard is,
op de foto die later is geplaatst dan weer wel.
wat een lekkerding, en hele mooie foto's

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:15

Ik begrijp dus dat dit dier in manege lessen loopt, en nu ineens op zo'n wedstrijd meegenomen wordt zonder enige ervaring?
mmm... ik had hem toch eerst even kennis laten maken met een normaal concours, zowel springen als dressuur.
Zo'n dier zal 's avonds wel flinke spierpijn gehad hebben!
Het is btw een fantastisch mooi paard, en jullie lijken een mooie combinatie! Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:18

leuk paard zeg, je zou niet zeggen dat het een manegepaard is Lachen Leuk dat je hem mee mocht nemen naar de cross.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:42

Ik ga met mexxuna mee. Lijkt mij toch dat enige oefening vereist is voordat je een springparcours in gaat en zeker voordat je een cross in gaat. Een foutje is zo gemaakt, een keer de afstand niet goed ingeschat of een beentje laten hangen, is heel vervelend met vaste hindernissen.
Maargoed je hebt zo te zien wel plezier gehad.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:25

Het was maar een oefencross.. als je iets niet wilde of niet durfde kon je er gewoon langs op rijden.. en als ze in goede conditie zijn valt de spierpijn denk ook wel mee bij een paard.
Ik heb ook meegedaan en ik had 1x eerder geoefend met vaste hindernissen, dus dat is ook heel weinig, maar de paarden vonden het bijna allemaal fantastisch wat ik er van heb gezien!
Irma ik vind dat het er echt leuk uitziet, mooi paardje!!

BGGBWM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:29

Die manege heeft mooie paarden! Dat is en goede reclame voor die manege!
Welke manege heb je het paard van geleend?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 14:17

Mexxuna en marquez1:
Ik begrijp jullie reacties volkomen, maar kan er gelukkig enige nuance in aanbrengen Knipoog .
Hij is de afgelopen 3 weken bijna dagelijks in training geweest om hem voor te kunnen bereiden op deze cross, zowel conditioneel (dressuurmatig en springtechnisch; iedere donderdag staat er op het terrein van de manege een volledig springparcours) als qua opvoeding en elkaar leren kennen.
De titel doet vermoeden dat ik hem diezelfde dag uit de lessen heb geplukt om er een cross mee te rijden, maar dat is dus niet helemaal zo. Staat alleen wat treffender.
Want ik ben het er zeer mee eens dat je (zelfs voor een oefencross) elkaar wel dient te kennen. Correcte reactie dus, want dan zou ik het zelf ook onverantwoord vinden Ja
Crosshindernissen heb ik niet kunnen oefenen, maar daarvoor is het dan weer een oefencross.

Overigens, zoals verderop in mijn posts te lezen is, heeft hij (zelfs opvallend) weinig spierpijn gehad.
Start vandaag weer in de gewone lessen mee, was gisteren op een rondje op het harde stappen met mij na vrij. Heeft ook zondag en maandag verder lekker in de wei gelopen.

DinkeyGirl: de BP komt van Canter-Equipment (online shop), en is van het merk Adrenaline. Bevalt erg goed. Prijs is ook oke, dwz. onder de €100,- geloof ik.

BGGBWM: het paardje staat op de Boleemhoeve te Zevenaar. (Site: http://www.boleemhoeve.nl)

Bedankt voor jullie leuke en soms ook kritische ( Haha! ) reacties!
Groetjes, Irma

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 14:40

Heel mooi paard Lachen

Ziet er goed uit! Lachen

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:39

Is dat een manege paard joh ?! Ik heb je gezien Ja, ik vond het super paardje.
(ik deed mee met mijn Fjord Lachen )

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:42

wat een prachtiig paard;)

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:42

goh wat een super stoer manege paard! mag ik weten hoe oud dit paardje is??(niet zo oud zo te zien?? Clown )

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:49

Irma_Maandag schreef:
Mexxuna en marquez1:
Ik begrijp jullie reacties volkomen, maar kan er gelukkig enige nuance in aanbrengen Knipoog .
Hij is de afgelopen 3 weken bijna dagelijks in training geweest om hem voor te kunnen bereiden op deze cross, zowel conditioneel (dressuurmatig en springtechnisch; iedere donderdag staat er op het terrein van de manege een volledig springparcours) als qua opvoeding en elkaar leren kennen.
De titel doet vermoeden dat ik hem diezelfde dag uit de lessen heb geplukt om er een cross mee te rijden, maar dat is dus niet helemaal zo. Staat alleen wat treffender.
Want ik ben het er zeer mee eens dat je (zelfs voor een oefencross) elkaar wel dient te kennen. Correcte reactie dus, want dan zou ik het zelf ook onverantwoord vinden Ja
Crosshindernissen heb ik niet kunnen oefenen, maar daarvoor is het dan weer een oefencross.

Overigens, zoals verderop in mijn posts te lezen is, heeft hij (zelfs opvallend) weinig spierpijn gehad.
Start vandaag weer in de gewone lessen mee, was gisteren op een rondje op het harde stappen met mij na vrij. Heeft ook zondag en maandag verder lekker in de wei gelopen.

Groetjes, Irma

Dit is inderdaad een heel ander verhaal, kwam inderdaad over alsof je hem zo uit de stal had gevist Haha! . Leuk dat een manege paard ook eens zulk werk doet!

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:51

Wat een mooi paard!

Al helemaal voor een manege paard Tong uitsteken

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 16:01

Jason is toch al tussen de 14 en 16 jaartjes oud.
Inderdaad: is zeker leuk (met name voor een manegepaard) voor de afwisseling. Je zag dat ie even moest wennen/omschakelen, maar ook dat ie er steeds meer lol in kreeg gedurende de -afwisselende-dag!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 16:04

Amber, heb jou ook gezien! Valt toch op zo'n "Fjordy" in een c ross. Maar ik begreep dat hij al wel ervaring heeft op dat gebied, net als jij Knipoog

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:09

Als het weer een beetje meezit vrijdag, gaan we buiten springen en laat ik foto's maken Haha!!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 16:20

Jaaah, wel op bokt plaatsen he!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:25

Irma_Maandag schreef:
Amber, heb jou ook gezien! Valt toch op zo'n "Fjordy" in een c ross. Maar ik begreep dat hij al wel ervaring heeft op dat gebied, net als jij Knipoog

Wij hebben idd nu 3 trainingen gehad Ja en Ede Cross gewonnen:D ! Maar voor de rest nog beginnend Haha! !
Officieel doen wij nog niet Huilen (*we halen die stomme winstpunt in de dressuur maar niet Bloos )

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 16:42

Ja, je moet toch nog steeds 1wp in het B/springen hebben? En dus ook eerst 1 in de dressuur voordat je mag springen, toch? Dat was tenminste voorheen altijd zo.
Jammer, want verder vergaat het jullie goed..

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:46

Jaa dat klopt ! Het is gewoon een heet hoofd Tong uitsteken.
Maar het schilt natuurlijk dat ik hem goed ken, en daardoor het zo goed gaat op cross.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:48

leuk koppie heeft ie Haha! mooi en leuk beestje~!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 16:48

Ik hoop dat nu alle negatieve gedachten over manegepaarden de wereld uit kunnen. Ik heb er zo'n hekel aan als er elke keer weer gedacht wordt dat manegepaarden niks kunnen.. Maar daar is dit topic niet voor, dus even ontopic:
Ziet er goed uit! Lachen
Heel mooi paard is het!
Doe je dit vaker?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 16:59

blauw00gje:

Mede ook daarom heb ik dit topic gemaakt, zodat iedereen met een vooroordeel over manegepaarden ook eens het tegenovergestelde kan zien. (Heb ik zelf ook wel eens mijn mening over hoor.)
Toegegeven: zelfs ik was verbaasd over zijn "omtovering tot sportpaard". Zo zie je de -juist zo trouwe- dieren ook eens in een ander licht dan sloom en bijna comateus door de bak sjokkend. (Al heeft deze daar ook weer niet zo'n last van... Duivel )

Leuk, nietwaar?
En zoals ik al eerder zei; ook voor hen eens een "dagje uit".

Nee, eigenlijk doe ik dit niet vaker. Ik heb wat jaren geleden wel een paar officiele B-crossjes gereden (ponytijd), maar sindsdien geen geschikt paard en bijbehorend vervoer gehad om dit vaker te doen. Zou wel willen. Wel heb ik 2 jaar geleden ook deze oefencross gereden (ook met manegepaard, wel een andere).
We hebben de uitbaters van de manege al om; voor volgend jaar wil hij wel een keer met ons (lees: stalgenootje, paarden en trailer) naar oefenterrein Bussloo. Kunnen we ons tevens op waterhindernissen voorbereiden!
Dus ook voor mij was het een dagje uit Haha! . Een hele leuke zelfs....

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:16

Met wie heb je vorige keer meeggedaan? Met Mico?

Wie gaat mee Haha!? Ik ga wel mee, foto's maken Knipoog!