joy76 schreef:Dat hij die linkergalop moeilijk vindt, is duidelijk. Dit wordt negen van de tien keer veroorzaakt door een lichamelijk probleem. Ik zou hem als de sodemieter laten nakijken door een goede veearts, kraker, of in elk geval door iemand die verder kijkt dan alleen of het paard na een buigproef rad is. Het kan nog best lastig zijn te vinden wáár het probleem zit, en bij een reguliere klinische keuring zal zoiets niet heel gauw aan het licht komen.
Verder raad ik je aan geduld te hebben. Ik zie in je profiel dat je zelf nog niet heel erg lang rijdt en je hebt dit paard pas een paar maanden. Er is dus nog een heleboel te leren, en ook ik houd er niet zo van om het op onwil van een paard te gooien. Als baasje heb je de plicht te onderzoeken waarom een paard zich zo gedraagt, in plaats van je er alleen maar over te beklagen.
Dat het paard verkeerd aanspringt in galop kan ook aan de effect van de hulpen liggen van de ruiter zelf
daar hoef je nog geen kraker mee na laten kijken, maar een DA zou misschien wel verstandig zijn