Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

classeygurl schreef:He Anita,
Leuk om te zien dat jullie vooruit blijven gaan!
Hedwig : Ik denk dat Gook liever heeft dat Perla eerst nog wat op de voorhand loopt maar wel lekker er door komt en dat Anita zelf mooi in balans op het paard komt.
Als dat voorelkaar is kunnen ze weer een stapje verder.
hmm owkej.. beetje apartXUlyssesX schreef:classeygurl schreef:He Anita,
Leuk om te zien dat jullie vooruit blijven gaan!
Hedwig : Ik denk dat Gook liever heeft dat Perla eerst nog wat op de voorhand loopt maar wel lekker er door komt en dat Anita zelf mooi in balans op het paard komt.
hmm owkej.. beetje apart
waarom met opzet een paard op de voorhand laten lopen? beetje weird
Verder zie ik wel vooruit gang top hoor!

netam12 schreef:Het ziet er leuk uit jullie twee , alleen probeer wel op je houding te letten komt vast goed met jullie

Diesel54 schreef:Hey Aniet!
Jullie zijn zeker vooruit gegaan!!!

Wopkebrok schreef:Hé, daar hebben we Perla weer een keer. Ziet er goed uit Anita, jullie gaan elke keer weer vooruit.![]()
Ik vind foto 12 er heel fijn uitzien en ook de laatste is erg mooi!
Wanneer heb je weer wedstrijd?
we trainen lekker verderclasseygurl schreef:XUlyssesX schreef:hmm owkej.. beetje apart
waarom met opzet een paard op de voorhand laten lopen? beetje weird
Verder zie ik wel vooruit gang top hoor!
Het is niet met opzet op de voorhand laten lopen natuurlijk.
Alleen kan Anita hem nu wel meer op de achterhand willen hebben maar het is toch eerst belangrijker dat ze zelf mooi in balans op haar paard kan zitten?
Als ze hem nu al meer op de achterhand wil hebben gaat dit nog ten koste van de takt en de regelmaat van de gangen van perla en de balans van Anita op het paard en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?
MyStar schreef:Vind 11 en 7 mooie foto's, omdat ze daar ontspannen loopt. Op de meeste andere foto's vind ik het er over het algemeen wat geforceert uit zien. Probeer je handen niet vast te zetten, en vanuit die onspannenheid zoals bijv. 11 naar boven te werken. Inderdaad komt ze op sommige foto's op de voorhand maar dat zie je in de B wel vaker en wordt wel beter naarmate ze sterker wordt. Ik zou er wel eerder aan beginnen als bij het M. In de L wordt daar ook al op gelet.

Roseane schreef:Moeilijk te beoordelen, hele donkere foto's.
Wat ik kan zien:
- let op je houding
- het lijkt alsof het paard helemaal niet lekker ontspant?

classeygurl schreef:Hedwig : Ik denk dat Gook liever heeft dat Perla eerst nog wat op de voorhand loopt maar wel lekker er door komt en dat Anita zelf mooi in balans op het paard komt.

alles is goed bedoeld)
! 

Hedwigb schreef:Je zegt dat het eerste belang is dat jullie samen in balans zijn, maar vind jij dat een paard dat op de voorhand loopt goed in balans kan zijn? Een paard op de achterhand rijden is de eerste stap naar balans, naar het horizontaal evenwicht en vandaar uit kun je je paard verbeteren in de gangen. Je kunt pas lekker zitten op een paard wat zijn body goed gebruikt, wat recht is en wat in de aanleuning gaat en zich wil laten sluiten en oprichten.
Begrijp me niet verkeerd, dit is echt niet als een aanval/verwijt bedoeld, maar gewoon een punt waarover we kunnen discussiëren. Dat je nog niet helemaal bent op het punt waar Gook en jij graag willen zijn neem ik je ook absoluut niet kwalijk! Het is in je paard haar belang dat je je blijft verdiepen in wat jij doet en wat voor effect dat op je paard heeft, je probeert ten slotte je paard te verbeteren. Ik ben wel erg benieuwd naar de "volgorde" die jullie aanhouden. Wat is in jouw ogen de eerste stap , de vervolg stappen en de laatste stap?
Perla schreef:@Hetwig, Perla en ik zijn in een korte periode heel veel vooruit gegaan en je gaat nou eenmaal niet van B naar Z daar heb je tussenstapjes voor. Tuurlijk laat ik mijn paard niet met opzet "op de voorhand lopen" maar het is op het moment niet van belang dat Perla helemaal op de achterhand loopt dat is weer een stapje verder die we nemen.
Het eerste belang is dat we samen in balans zijn, dat ik lekker op mijn paard zit etc. wat geertje(classeygurl) heel goed omschreef.
Tuurlijk praat ik mijn fouten niet goed door te zeggen dat het Gook haar manier van trainen is... maar haar volgorde is misschien anders dan die die JIJ gewent bent en IK voel me goed bij haar manier van lesgeven en daarom les ik bij haar.
Als Perla echt zo beroerd "op de voorhand" zou lopen zouden we daar echt wel wat aan doen.
Gook is van een dus danig nivo dat ze heus wel weet wat ze zegt en wat ze wil!!!
Ik weet echt wel dat ik geen topruiter ben en ook nooit zal worden.

heyitsme schreef:He Anita, Hoe is het met je? Dat ik jou hier tref ....
Wat heb je een leuk paard zeg! foto's zien er goed uit en jullie zijn een leuke combi! ga lekker zo door waar jij en je paard je goed bij voelen, erg belangrijk...
Groetjes Jannie