Perla (v. Julio Mariner XX ) en ik @ dressuurles by Gook Cre

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

classeygurl

Re: Perla (v. Julio Mariner XX ) en ik @ dressuurles by Gook Cre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 13:34

He Anita,

Leuk om te zien dat jullie vooruit blijven gaan!

Hedwig : Ik denk dat Gook liever heeft dat Perla eerst nog wat op de voorhand loopt maar wel lekker er door komt en dat Anita zelf mooi in balans op het paard komt.
Als dat voorelkaar is kunnen ze weer een stapje verder.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 16:51

bedankt voor de leuke reacties

idd net wat je zegt geertje Knipoog

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 16:57

Ziet er echt goed uit, Anita! OK dan! Perla begint steeds lekkerder te lopen.

Ook ik ben helemaal weg van d'r kleur. Lachen

Wat betreft aandachtspunten - die zijn al genoemd.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 16:59

dankje matty haar kleur is leuk heh Knipoog

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:52

Wat is perla toch een mooi paardje!
Vind dat je haar erg netjes aan het rijden hebt!
Ga zo door ! OK dan!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:23

Het ziet er leuk uit jullie twee , alleen probeer wel op je houding te letten komt vast goed met jullie Lachen

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 08:53

Hey Aniet!
Jullie zijn zeker vooruit gegaan!!!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 11:26

classeygurl schreef:
He Anita,

Hedwig : Ik denk dat Gook liever heeft dat Perla eerst nog wat op de voorhand loopt maar wel lekker er door komt en dat Anita zelf mooi in balans op het paard komt.

Nors opkijken hmm owkej.. beetje apart
waarom met opzet een paard op de voorhand laten lopen? beetje weird

Verder zie ik wel vooruit gang top hoor!

Wopkebrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 13:09

Hé, daar hebben we Perla weer een keer. Ziet er goed uit Anita, jullie gaan elke keer weer vooruit. OK dan!
Ik vind foto 12 er heel fijn uitzien en ook de laatste is erg mooi!
Wanneer heb je weer wedstrijd?

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:39

XUlyssesX schreef:
classeygurl schreef:
He Anita,

Het is niet met opzet op de voorhand laten lopen natuurlijk.
Alleen kan Anita hem nu wel meer op de achterhand willen hebben maar het is toch eerst belangrijker dat ze zelf mooi in balans op haar paard kan zitten?
Als ze hem nu al meer op de achterhand wil hebben gaat dit nog ten koste van de takt en de regelmaat van de gangen van perla en de balans van Anita op het paard en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:42

Ziet er goed uit, alleen handen hoger Haha!

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:43

Vind 11 en 7 mooie foto's, omdat ze daar ontspannen loopt. Op de meeste andere foto's vind ik het er over het algemeen wat geforceert uit zien. Probeer je handen niet vast te zetten, en vanuit die onspannenheid zoals bijv. 11 naar boven te werken. Inderdaad komt ze op sommige foto's op de voorhand maar dat zie je in de B wel vaker en wordt wel beter naarmate ze sterker wordt. Ik zou er wel eerder aan beginnen als bij het M. In de L wordt daar ook al op gelet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:45

Moeilijk te beoordelen, hele donkere foto's.
Wat ik kan zien:
- let op je houding
- het lijkt alsof het paard helemaal niet lekker ontspant?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 16:54

netam12 schreef:
Het ziet er leuk uit jullie twee , alleen probeer wel op je houding te letten komt vast goed met jullie Lachen

thanks mn houding weet ik Knipoog

Diesel54 schreef:
Hey Aniet!
Jullie zijn zeker vooruit gegaan!!!

hee micky dankje Haha!

Wopkebrok schreef:
Hé, daar hebben we Perla weer een keer. Ziet er goed uit Anita, jullie gaan elke keer weer vooruit. OK dan!
Ik vind foto 12 er heel fijn uitzien en ook de laatste is erg mooi!
Wanneer heb je weer wedstrijd?

Hee fetsje
bedankt ik heb 9 september weer een wedstrijd Knipoog we trainen lekker verder

classeygurl schreef:
XUlyssesX schreef:

Het is niet met opzet op de voorhand laten lopen natuurlijk.
Alleen kan Anita hem nu wel meer op de achterhand willen hebben maar het is toch eerst belangrijker dat ze zelf mooi in balans op haar paard kan zitten?
Als ze hem nu al meer op de achterhand wil hebben gaat dit nog ten koste van de takt en de regelmaat van de gangen van perla en de balans van Anita op het paard en dat kan toch nooit de bedoeling zijn?

geertje bedankt voor je reactie ik zou het zelf niet beter kunnen omschrijven!!

MyStar schreef:
Vind 11 en 7 mooie foto's, omdat ze daar ontspannen loopt. Op de meeste andere foto's vind ik het er over het algemeen wat geforceert uit zien. Probeer je handen niet vast te zetten, en vanuit die onspannenheid zoals bijv. 11 naar boven te werken. Inderdaad komt ze op sommige foto's op de voorhand maar dat zie je in de B wel vaker en wordt wel beter naarmate ze sterker wordt. Ik zou er wel eerder aan beginnen als bij het M. In de L wordt daar ook al op gelet.

hoezo gefoceerd en ik zet mn handen absoluut niet vast

enne we zitten nog maar net op de stijgende lijn dus alles komt nog wel vergeleken met vorig jaar is het echt een weereld van verschil

Roseane schreef:
Moeilijk te beoordelen, hele donkere foto's.
Wat ik kan zien:
- let op je houding
- het lijkt alsof het paard helemaal niet lekker ontspant?

de eerste foto's zijn misschien donker maar de rest zijn beter Knipoog
paard ontspant wel

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 19:07

nog meer mensen die willen reageren?

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 20:00

classeygurl schreef:

Dus jij vindt, dat een paard wat op de voorhand loopt er lekker doorheen kan komen?! En dat het in deze houding makkelijker is voor Anita om in balans te komen? Als het paard dan in de juiste houding loopt moet ze immers weer naar haar balans zoeken. Ik denk dat je beter aan jezelf kunt gaan werken ipv het paard om de voorhand te laten lopen omdat het zo "makkelijker" gaat.
Ook vind ik het een beetje makkelijk van Anita om te zeggen dat dit de manier van trainen is van Gook, net alsof dat het allemaal goed praat.. Begrijp me niet verkeerd, ik rijd zelf bij lange na niet perfect, maar ik ben wel altijd kritisch tegenover mijzelf.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 20:55

@Hetwig, Perla en ik zijn in een korte periode heel veel vooruit gegaan en je gaat nou eenmaal niet van B naar Z daar heb je tussenstapjes voor. Tuurlijk laat ik mijn paard niet met opzet "op de voorhand lopen" maar het is op het moment niet van belang dat Perla helemaal op de achterhand loopt dat is weer een stapje verder die we nemen.
Het eerste belang is dat we samen in balans zijn, dat ik lekker op mijn paard zit etc. wat geertje(classeygurl) heel goed omschreef.
Tuurlijk praat ik mijn fouten niet goed door te zeggen dat het Gook haar manier van trainen is... maar haar volgorde is misschien anders dan die die JIJ gewent bent en IK voel me goed bij haar manier van lesgeven en daarom les ik bij haar.
Als Perla echt zo beroerd "op de voorhand" zou lopen zouden we daar echt wel wat aan doen.
Gook is van een dus danig nivo dat ze heus wel weet wat ze zegt en wat ze wil!!!

Ik weet echt wel dat ik geen topruiter ben en ook nooit zal worden.

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:25

Je zegt dat het eerste belang is dat jullie samen in balans zijn, maar vind jij dat een paard dat op de voorhand loopt goed in balans kan zijn? Een paard op de achterhand rijden is de eerste stap naar balans, naar het horizontaal evenwicht en vandaar uit kun je je paard verbeteren in de gangen. Je kunt pas lekker zitten op een paard wat zijn body goed gebruikt, wat recht is en wat in de aanleuning gaat en zich wil laten sluiten en oprichten.
Begrijp me niet verkeerd, dit is echt niet als een aanval/verwijt bedoeld, maar gewoon een punt waarover we kunnen discussiëren. Dat je nog niet helemaal bent op het punt waar Gook en jij graag willen zijn neem ik je ook absoluut niet kwalijk! Het is in je paard haar belang dat je je blijft verdiepen in wat jij doet en wat voor effect dat op je paard heeft, je probeert ten slotte je paard te verbeteren. Ik ben wel erg benieuwd naar de "volgorde" die jullie aanhouden. Wat is in jouw ogen de eerste stap , de vervolg stappen en de laatste stap?

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:32

Heb eerst naar je vorige topic gekeken en daarna bij deze foto's gekeken. Je bent inderdaad vooruit gegaan
in 2 maanden!
Alleen vind ik dat je zelf meer op je houding moet letten: je beugels mogen wel een gaatje langer en je zit iets te veel
naar voren soms (ik bedoel dit niet vervelend he! Lachen alles is goed bedoeld)
Ik vind persoonlijk ook dat je paard iets te veel op de voorhand loopt. Ben het met je instructrice eens dat je je paard
pas echt hoeft op te richten richting de M, maar een beetje oprichten kan geen kwaad. Je paard duikt nu een beetje.

Verder vind ik foto 11 er lekker ontspannen uitzien met de lange teugel! Paard loopt lekker door zijn lijf met een losse rug,
ziet er super ontspannen uit! Haha!
Zet hem op Lachen!

Puccina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:27

Idd, een mooi paardje... Ontspannen over de rug, is heel belangrijk. Gaat ie ook leuker lopen. Zoals al verteld zouden je handen iets hoger mogen. Zo ga je ook de hulpen beter kunnen doorgeven en voel je beter wat je in je handen hebt.
En het geval van je beugels langer, dat is idd moeilijk in het begin, maar daar dan ga je achteraf beter van zitten.
Als je beugels korter zijn ga je meer met je knieen knellen en bij dressuur moet je met je dijspieren rijden zo kan je ook beter je hulpen doorgeven. Dit gaat beter met langere beugels
Om te trainen op je dijspieren raad ik je een zitles aan de longe aan. Je doet je beugels eraf en je je gaat je benen sprijden zodat je niet met je knieen kan knellen. Zo moet je je dijspieren wel gebruiken anders knikker je eraf. Dit enkele keren en je zal voelen wat ik bedoel. Hij/zij gaat je hulpen beter aanvaarden.

Groetjes een nieuwe Bokvriendin...

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:15

He Anita, Hoe is het met je? Dat ik jou hier tref ....
Wat heb je een leuk paard zeg! foto's zien er goed uit en jullie zijn een leuke combi! ga lekker zo door waar jij en je paard je goed bij voelen, erg belangrijk...

Groetjes Jannie

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:33

Leuk zeg, mijn verzorgshettie heet Perla.
Leuke naam hè Tong uitsteken
Wat ziet Perla er goed uit, ik vind het een heel erg mooi paardje Ja
Jullie zijn ook vooruit gegaan, vind het er al weer een beetje meer ontspannen uit zien.
Een tippie.
Hoe mooi Perla ook is, je zou toch eens wat meer naar voren kunnen kijken Bloos

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:49

Hedwigb schreef:
Je zegt dat het eerste belang is dat jullie samen in balans zijn, maar vind jij dat een paard dat op de voorhand loopt goed in balans kan zijn? Een paard op de achterhand rijden is de eerste stap naar balans, naar het horizontaal evenwicht en vandaar uit kun je je paard verbeteren in de gangen. Je kunt pas lekker zitten op een paard wat zijn body goed gebruikt, wat recht is en wat in de aanleuning gaat en zich wil laten sluiten en oprichten.
Begrijp me niet verkeerd, dit is echt niet als een aanval/verwijt bedoeld, maar gewoon een punt waarover we kunnen discussiëren. Dat je nog niet helemaal bent op het punt waar Gook en jij graag willen zijn neem ik je ook absoluut niet kwalijk! Het is in je paard haar belang dat je je blijft verdiepen in wat jij doet en wat voor effect dat op je paard heeft, je probeert ten slotte je paard te verbeteren. Ik ben wel erg benieuwd naar de "volgorde" die jullie aanhouden. Wat is in jouw ogen de eerste stap , de vervolg stappen en de laatste stap?

Perla schreef:
@Hetwig, Perla en ik zijn in een korte periode heel veel vooruit gegaan en je gaat nou eenmaal niet van B naar Z daar heb je tussenstapjes voor. Tuurlijk laat ik mijn paard niet met opzet "op de voorhand lopen" maar het is op het moment niet van belang dat Perla helemaal op de achterhand loopt dat is weer een stapje verder die we nemen.
Het eerste belang is dat we samen in balans zijn, dat ik lekker op mijn paard zit etc. wat geertje(classeygurl) heel goed omschreef.
Tuurlijk praat ik mijn fouten niet goed door te zeggen dat het Gook haar manier van trainen is... maar haar volgorde is misschien anders dan die die JIJ gewent bent en IK voel me goed bij haar manier van lesgeven en daarom les ik bij haar.
Als Perla echt zo beroerd "op de voorhand" zou lopen zouden we daar echt wel wat aan doen.
Gook is van een dus danig nivo dat ze heus wel weet wat ze zegt en wat ze wil!!!

Ik weet echt wel dat ik geen topruiter ben en ook nooit zal worden.

Ik ben het opzich wel wat eens met Hedwig,je leert haar nu zo lopen en straks moet ze weer omschakkelen door meer op de achterhand te gaan lopen...natuurlijk is het wel belangrijk dat je je belans kan houden.
Toch vindt ik het erg knap dat je zo vooruit bent gegaan,mag je best trots op zijn.
Een vriendin van mij lest ook bij Cook,,Haar top paaard Nelson heb ik beleerd en door gereden,en heb op d emoeder van nelson gereden..toch is het wel veel overeenkomsten tussen jou en die vriendin van me haar paard loopt ook wat (te) veel op de voorhand,krijgt ze nu problemen mee nu ze wat hoger komt zo wel in de trainig haar belans en weer anders rijden en op de wedstrijd qua commentaar..

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 16:52

heyitsme schreef:
He Anita, Hoe is het met je? Dat ik jou hier tref ....
Wat heb je een leuk paard zeg! foto's zien er goed uit en jullie zijn een leuke combi! ga lekker zo door waar jij en je paard je goed bij voelen, erg belangrijk...

Groetjes Jannie

Heej Jannie dat is leuk om jou zo weer tref hoe is het met je paardjes?
heb je die hengst nog?

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-07 13:54

goedemiddag Haha!

ik ben weer terug van de wedstrijd pff wat een wind zeg we hebben een brave proef gereden en we hadden 191 punten en de 3e prijs Lachen